• 26 Юли 2025 | 01:49:15
  •  USD / BGN 1.6682
  •  GBP / BGN 2.2442
  •  CHF / BGN 2.0934
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Китайските коли нахлуват в Европа и някои от тях са доста добри

Китайските коли нахлуват в Европа и някои от тях са доста добри

/КРОСС/ В момента в Китай има над 150 различни автомобилни производители, които се борят да намерят начин да се откроят от тълпата и да си намерят пазар. През последните години Китай установи, че европейският пазар е готов и желае да приема автомобили от Китай, до степен, че китайският внос вече съставлява над 20% от продажбите на нови автомобили на европейското пазарно ниво.

Както при всички неща от Китай, трябва да отделите наистина добре конструираните превозни средства от евтините, но не особено впечатляващи боклуци, но когато го направите, каймакът се издига на върха. Top Gear наскоро събра 20 примера за машини, произведени в Китай, и ги подложи на сложни тестове на писта, за да види кои от тях издържат на трудностите на ежедневната експлоатация. Някои се откроиха по добър начин, а други се провалиха.

Добрите примери са Cyberster на MG, Lotus Eletre и Emiya, и Tesla Model Y на XPeng, които копират G6. накрая са недобре управляемите автомобили, като Omoda 5 на Chery и BE11 на Skywell. За щастие доброто драстично надвишава лошото и всеки нов модел, който навлиза на пазара, е подобрен спрямо предишните.

Китай произвежда евтини и весели машини, особено в малкия клас автомобили „супермини". Най-добрите от групата все още са марки, които произвеждат автомобили по свои спецификации в китайски фабрики, но Китай се учи как да се конкурира на световния автомобилен пазар. Това е аналогично на корейските автомобили в началото на 2000-те или японските автомобили през 70-те години на миналия век, но кривата на обучение достигане на нужното световно ниво става значително по-къса.

Бихте ли карали китайска кола?
Ако китайското завладяване на световния пазар продължи с бързи темпове и американският пазар остане затворен вътрешен пазар с протекционистки мерки срещу тарифите, е напълно възможно да видим драматичен спад в износа на автомобили от американски марки. Китай не е задължително да произвежда по-добри автомобили, за да стане световен лидер в автомобилостроенето. С китайския контрол върху развиващите се пазари в глобалния юг, така наречената мека сила на компании като BYD или Great Wall допринася много за изтласкването на американските производители. Американците вече купуват почти всичките си стоки от китайски производители, защо не и коли?

Ако BYD може да достави своя Dolphin Surf, компактен електрически хечбек, до вашата врата за под 20 000 евро, не бихте ли се заинтересували? Ни хао, Китай!

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.