• 24 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6595
  •  GBP / BGN 2.2406
  •  CHF / BGN 2.1060
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Sankei: Новата забрана на САЩ ще затрудни производството на нови японски автомобили

Sankei: Новата забрана на САЩ ще затрудни производството на нови японски автомобили

/КРОСС/ Съединените щати обявиха забрана за внос и продажба на машини, използващи IT технологии от Китай и Русия, съобщава Sankei Shimbun. Въпреки всички загуби и забавянето на пускането на автомобили от ново поколение, Япония се съгласи - но жално поиска отложено.

Министерството на икономиката, търговията и промишлеността на Япония проучва как предложението на САЩ за забрана на вноса и продажбата на автомобили и части, използващи ИТ технологии от Китай и Русия, ще се отрази на японските производители. Твърди се, че новите правила са водени от желанието да се предотврати изтичането на поверителна информация от „свързани автомобили" (както се наричат ​​превозни средства с постоянна интернет връзка). Проектът беше приет от правителството на САЩ през септември тази година. През октомври Японската асоциация на автомобилната индустрия каза на Министерството на търговията на САЩ, че е съгласна, че такива мерки са необходими. В същото време представители на сдружението изразиха опасенията си - изпълнението ще изисква допълнително време. Honda поиска двугодишно отлагане на изпълнението.

Съгласно плана хардуерните компоненти и софтуерът, свързани с комуникационните системи в автомобила и софтуерът за автономно шофиране, проектирани, разработени, произведени или доставени от предприятия в Китай и Русия, няма да бъдат допуснати до пазара на САЩ. Забранява се вносът и продажбата на автомобили със софтуер за модели от 2027 г., автомобили с части - за модели от 2030 г., самите части - от 29 г.

Японската асоциация на автомобилната индустрия иска отлагане на прилагането на новите правила

Асоциацията поиска отлагане на прилагането на регламентите, позовавайки се на времето за разработване на нови автомобили: сега е невъзможно да се осигури технологично съответствие за моделите от 2027 г. Освен това ще е необходимо да се разработят механизми, които да гарантират отсъствието на Китай и Русия. Поискано е и по-ясно дефиниране на предмета на регулиране.

Nissan индивидуално изпрати подобни коментари до Министерството на търговията на САЩ. Honda поиска да отложи датата на изпълнение, както и да изключи редица части, които не представляват заплаха за безопасността, например антени и т.н. Отказът на Министерството на търговията на САЩ може да повлияе на плановете на Toyota и Honda за производство на нов поколение електрически превозни средства (EV) от 2026 г.

Министерството на икономиката, търговията и промишлеността на Япония проучва въздействието на новите разпоредби върху автомобилната индустрия.

Вземайки предвид опасенията на автомобилната индустрия, министерството стартира проучвания сред автомобилните компании. Очаква се въздействието на тези правила върху веригата за доставки да бъде оценено през януари 2025 г. и ще бъдат разгледани подходящи мерки, ако е необходимо.

Свързването на автомобили с интернет е от съществено значение за интегрирането със системи за нулев инцидент, както и с усъвършенствани системи за автономно шофиране. Това е стандартът за автомобилите от ново поколение, към който Toyota и други компании се стремят. Инфраструктурните данни, информацията от камерите и сензорите на превозното средство обаче, включително данни за местоположението, могат да бъдат обект на неразрешено използване.

През юли тази година се проведе среща, организирана от Съвета за национална сигурност на САЩ, по време на която беше извършена разяснителна работа относно сигурността на „свързаните автомобили". Участваха съюзнически държави - Япония, Великобритания и Австралия и други, както и заинтересовани страни, например Индия. По време на срещата участниците стигнаха до общо разбиране по проблема. Сега правителството на САЩ вероятно ще поиска от съюзниците си да приемат подобни регулаторни мерки.

Япония вече сертифицира автомобилите по международни стандарти за безопасност, включително киберсигурност. Преди да започнем масовото производство на автомобили от ново поколение, ще трябва по-сериозно да обмислим мерки за премахване на заплахите за безопасността на превозните средства.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.