• 19 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

На газ през зимата: 4 неща, които трябва да знаете

На газ през зимата: 4 неща, които трябва да знаете

/КРОСС/ За и против автомобилните газови уредби: ето ви още един от вечните интернет спорове. Нямаме никакво намерение да навлизаме в него, защото правилният отговор е различен за всеки потребител според житейските му нужди. Монтирането на АГУ няма особен смисъл в малки и икономични автомобили, които се карат в града. И обратно, може изцяло да осмисли живота на хора, които карат големи коли и навъртат ежедневно по 80, 100 и повече километра.
България е от страните с най-голямо разпространение на газовите уредби (говорим за тези на пропан-бутан, или още втечнен петролен газ - LPG). Но все още много хора не познават добре принципите на техниката, която ползват, и не знаят, че тя изисква допълнителни грижи, за да им служи вярно. Това е особено валидно през зимния сезон.
1. Газът изгаря при по-високи температури...
Според един разпространен мит карането на газ удължава живота на двигателя. Това е именно мит. Специфичните качества на пропан-бутана носят и някои плюсове в това отношение, но носят и съществени минуси. Когато става дума не за фабрично подготвен за газ автомобил, а за допълнително монтирана система, трябва да имате предвид, че компонентите на двигателя не са предвидени за по-високите температури на горене на LPG (46.1 MJ/kg срещу 42.5 MJ/kg за дизелово гориво и 43.5 MJ/kg за бензин).
2. Загуба на товарен обем
Още една причина добре да премислите дали да сложите АГУ на малък автомобил е мястото, което бутилката отнема от и без това лимитираното ви товарно пространство. Един опит да си сложите куфара в багажника на типично софийско такси ще ви илюстрира мащабите на проблема. Тороидните (с форма на поничка) газови бутилки са по-практични, защото се вместват в нишата за резервната гума и ви оставят багажника в пълен размер. Но те по правило са с по-малка вместимост - а и ще трябва да прежалите въпросната резервна гума и да се движите с далеч не съвършения кит за ремонт на гуми.
3.Загуба на товарен обем
Още една причина добре да премислите дали да сложите АГУ на малък автомобил е мястото, което бутилката отнема от и без това лимитираното ви товарно пространство. Един опит да си сложите куфара в багажника на типично софийско такси ще ви илюстрира мащабите на проблема. Тороидните (с форма на поничка) газови бутилки са по-практични, защото се вместват в нишата за резервната гума и ви оставят багажника в пълен размер. Но те по правило са с по-малка вместимост - а и ще трябва да прежалите въпросната резервна гума и да се движите с далеч не съвършения кит за ремонт на гуми.
4. За течове разчитайте на носа си - и на сапун
Карането на газ е напълно безопасно, ако се спазват някои правила. Но все пак шофьорите трябва да внимават и да следят за възможни утечки. Противно на всеобщото мнение, пропан-бутанът няма почти никаква миризма. Тъкмо затова към версиите му за автомобилна и битова употреба се добавя специален ароматизатор - етил меркаптан (CH3CH2SH). Точно от него идва ароматът на развалени яйца.
Ако усетите този неповторим дъх, търсете утечката със сапунен разтвор като този, който децата използват да правят мехурчета. 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.