• 14 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Надпреварата за 1000 км пробег - BMW, Mercedes и Stellantis отключват технологията за батерии от следващо поколение

Надпреварата за 1000 км пробег - BMW, Mercedes и Stellantis отключват технологията за батерии от следващо поколение

/КРОСС/ Прототип на BMW i7 с твърдотелни батерии, разработен съвместно с американската компания Solid Power, е тестван от инженери на изпитателния полигон на компанията в Мюнхен.

BMW, Mercedes-Benz и Stellantis ускоряват усилията си за пускане на пазара на твърдотелни батерии, залагайки на това, че технологията от следващо поколение може да осигури решаващо предимство в надпреварата между тях за батериите на електрическите превозни средства.

Автомобилните производители засилват пътните тестове, изграждат партньорства и разпределят ресурси за научноизследователска и развойна дейност, за да преодолеят стръмните предизвикателства, свързани с разходите и производството, които отдавна забавят търговската им жизнеспособност.

Ако бъдат успешни, твърдотелните батерии биха предложили значително по-висока енергийна плътност, подобрена безопасност и потенциал за увеличаване на пробега на електрическите превозни средства над 1000 км.

Mercedes-Benz наскоро интегрира твърдотелна батерия, разработена от Factorial Energy, в прототип на EQS, с подкрепата на подразделението си AMG High Performance Powertrains, базирано на Формула 1. Лабораторните изпитвания започнаха в края на 2024 г., а реалните пътни тестове стартираха през февруари. Батерията обещава 25 процента по-висока енергийна плътност, което позволява по-леки пакети и рационализиран дизайн на превозното средство.

„Тези предимства не само водят до по-дълъг пробег на превозното средство, но и влияят върху дизайна на превозното средство, например архитектурата" - каза ръководителят на отдела за разработване на батерии в Mercedes-Benz Уве Келер - „Твърдотелните клетки също са по-малко склонни към прегряване."

BMW тества широкоформатни изцяло твърдотелни клетки изградени с електролити на сулфидна основа и разработени съвместно с американската Solid Power в прототип на i7 в Мюнхен. Технологията се планира да бъде използвана в платформата Neue Klasse на автомобилния производител. BMW обаче заяви, че масово производство на превозни средства с твърдотелни батерии не се очаква до 30-те години на века.

Stellantis ще пусне демонстрационен парк от Dodge Charger Daytona, задвижвани от твърдотелните батерии на Factorial, през 2026 г. Масово производство и въвеждане на пазара ще последват между 2028 и 2032 г. Инициативата има за цел да оцени производителността при екстремни температури и надморска височина. Stellantis започна да инвестира във Factorial през 2021 г. и оттогава е внедрила съвместни екипи по химия и автомобилно инженерство, за да управлява интеграцията от самото начало.

„Твърдотелните батерии ни позволяват да избираме - по-голям пробег и по-малко материали - и двете намаляват разходите и въглеродния отпечатък." - заяви Ан Лалирон, старши вицепрезидент по технологични изследвания в Stellantis

През април Stellantis заяви, че е валидирала твърдотелните батерийни клетки на Factorial, използвайки патентованата технология на стартъпа, която е проектирана за бързо зареждане и висока енергийна плътност за подобряване на производителността на електрическите превозни средства. Твърдотелните батерии на Factorial предлагат енергийна плътност от 375 ватчаса на килограм и се презареждат до 90 процента от 15 процента за 18 минути.

Въпреки ентусиазма към технологията, компаниите признават, че масовото производство остава засега недостижимо.

Nissan заяви, че вярва, че може да достави твърдотелна батерия до 2028 г., която задържа два пъти повече енергия от литиево-йонна батерия, зарежда се за една трета от времето и струва 75 долара на киловатчас.

Миналата година Volkswagen стартира пилотна линия за производство на батерийни клетки в своя завод в Залцгитер, Германия, в сътрудничество с китайската Gotion High-Tech. Целта на проекта е да се изследват и разработят нови технологии за батерии, включително твърдотелни и LFP клетки, и да се подготвят тези технологии за бъдещо производство в индустриален мащаб, съобщи VW.

Източник: auto-press.net

auto-press.net

 

 

auto-press.net

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.