• 15 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Защо да не зареждаме телефона си до 100 %

Защо да не зареждаме телефона си до 100 %

/КРОСС/ Един от най-големите ужаси на съвременния човек е телефонът му да остане без батерия. За това много от нас носят навсякъде със себе си зарядно, а почти всички имат практиката да включат телефона си да се зареди през нощта.

Ако искаме батерията му да има по-дълъг живот обаче, е желателно да я заредим до 80 %, а не до 100 %. Производители на мобилни телефони са наясно с това и някои модели (повечето Android) имат функция за известяване, когато батерията е заредена до 80 %. Разбира се, ако заредим до 100 %, няма да се случи нищо драматично и телефонът ни няма да се взриви, но просто намаляваме живота на батерията му, като стимулираме процес, наречен "химическо остаряване".

Ролята на батерията е да съхранява електрическата енергия като химическа до момента, в който трябва да бъде използвана отново като електрическа. Способността й за презареждане обаче отслабва с времето. Прехвърлянето на енергия от батерията към смартфона и обратно се управлява от електрони - когато изключим телефона от контакта преди да се е заредил на 100 %, намаляваме "стреса" върху електроните. Така повече от енергията, която батерията съхранява, преминава към телефона ни, пишат Popular Science.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.