• 02 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8248
  •  GBP / BGN 2.2881
  •  CHF / BGN 1.9984
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Електрическите автомобили и зимата

Електрическите автомобили и зимата

/КРОСС/ Карането на електромобил вече не нещо чудо невиждано. Дори предразсъдъците за рязко понижаване на пробега при зимни температури вече са нещо от миналото. Ако колата е свързана към стенно зарядно, шофьорите могат да се радват на предварително загрята кола с прозорци без лед, като вътрешната температура се задава предварително чрез мобилен телефон. Според експертите уютната топлина, ясен изглед и предварително загрята технология означават не само повече комфорт, но и плюс по отношение на безопасността и опазването на околната среда.

Предимствата на електрическата кола надвишават недостатъците й дори през зимата - ефективност, нулеви емисии, устойчивост са областите където електрическото задвижване е непобедимо. Пробегът все още наистина намалява през зимата, защото климатикът, отоплението на седалките, вентилаторите и други подобни се нуждаят от повече енергия, но при актуалните модели с капацитет на батерията от 77 килоВатчаса и нагоре тези разхода просто не са толкова важни, пък и дори бензиновият или дизелов двигател също се нуждаят от повече гориво през зимата.

Батериите се държат различно при ниски температури. Ако знаете как, можете да се адаптирате и да преминете през студения сезон без проблеми. Батериите например обичат да са топли така че, ако можете да паркирате и зареждате електрическата си кола в гараж, вие ги защитавате.

Опитните шофьори на електромобили, които спират колата пред светофара чрез рекуперация без да използват спирачния педал, регистрират намален заряден ефект, когато температурата падне под нулата.Възстановяването на енергията при забавяне е по-слабо, същото нещо се случва, когато започнете да шофирате с напълно заредена батерия. Като цяло не трябва да зареждате напълно батерията през зимата - това е полезно за издръжливоста й.

Отоплението на целия интериор за дълъг период от време изразходва много електроенергия. Отоплението на седалката и волана черпи значително по-малко ток от батерията. Те ви затоплят достатъчно и отнемат по-малко пробег. Златното правило е предварителното загряване! Идеално за една нощ в 11-киловатовата стенна кутия в гаража и със 100 процента зелено електричество.

Ето най-важната основна информация и съвети за правилното използване на електрическия автомобил през зимата.

Пробегът на електрически автомобил може да бъде намален с около десет до 30 процента през зимата, в зависимост от типа автомобил. Основните причини за тези загуби на обхват са по-високата консумация на енергия за отопление и отрицателното влияние на студа върху проводимостта в батерията. Ако клетките на акумулатора са студени, те поемат по-малко енергия. Това означава, че възстановяването на енергията при спиране е по-слабо. Освен това е необходимо допълнително нагряване на батерията и това обяснява нарастващата консумация на енергия при ниски температури.

Електромобилът има доста плюсове през зимата – при тях топлият въздух излиза от вентилатора бързо и без фаза на загряване. Почти всеки електрически автомобил може също да бъде предварително загрят, като повечето модели използват приложение за мобилен телефон. В допълнение към тези предимства на комфорта, електроавтомобилите предлагат по-добро завиване и по-високо и безопасно сцепление благодарение на ниския си център на тежестта.

Батериите обикновено са податливи на студ. Ако батерията все още не е загрята или предварително кондиционирана по време на процеса на зареждане, трябва да се планира повече време за зареждане. Зареждането в гараж предлага предимство, защото там обикновено е по-топло, отколкото навън. Когато паркирате винаги трябва да проверявате състоянието на батерията, тъй като част от оставащия капацитет не може първоначално да се използва при ниски температури.

Най-малките възможни джанти и гуми, подходящи за електроавтомобили, и правилното въздушно налягане в тях намаляват съпротивлението при търкаляне и увеличават пробега.

И накрая – няма основание страхът че ще бъдете блокирани в задръствания с изтощен акумулатор през студената зима. Съвременните електроавтомобили консумират само два до четири процентни пункта заряд на батерията на час, когато нагревателят е включен. С достатъчно мощност в батерията може лесно да се преодолеят много студени часове.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.