• 03 Март 2021 |
  •  USD / BGN 1.6261
  •  GBP / BGN 2.2628
  •  CHF / BGN 1.7700
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Все по-иновативни технологии за дезинфекция на борда на самолетите

Все по-иновативни технологии за дезинфекция на борда на самолетите

/КРОСС/ Все по-модерни технологии за дезинфекция на борда. Авиокомпании у нас вече въвеждат иновативни UV-системи, с които гарантират безопасността по време на полет. Въпреки мерките - все още пътниците във въздуха са рекордно малко, а заради пандемията самолетните билети често се анулират. Как се обработва един самолет преди и след полет и каква част от пилотите и стюардесите са готови да се ваксинират - провери Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна".

През 2020 година превозените от авиокомпаниите пътници са около 40-50 % по-малко спрямо 2019 г. Като при чартърите спадът през миналото лято дори е достигнал 85 %. Расте и броят на отказите при пътуване и анулациите при самолетните билети след положителни тестове, карантини и заболяване. В същото време авиокомпаниите въвеждат все по-модерни системи за дезинфекция на борда.

Броени минути преди на борда да се качат пътниците, там идват UV-машини. С тях в самолетите се постига нивото на дезинфекция, каквото има в червените зони на болниците.

От края на м.г. инвестирахме във внедряването на модернизирана и иновативна техника за UV-дезинфекция на нашите самолети. Разработена е специално за авиоиндустрията и няма аналог на пазара за сигурност, безопасност и дезинфекция, обясни Ралица Русева - представител на авиопревозвач.

Разтегателните UV-рамена обработват седалките, повърхностите и кабините на самолета. Без да използват почистващи химикали. Така за по-малко от 10 минути може да се дезинфекцира пътнически салон от 30 реда места. Все повече авиопревозвачи у нас инвестират в нови технологии за дезинфекция на борда, разкриват от бранша.

Преди и след всеки полет салоните на самолетите се дезинфекцират и със сертифицирани препарати. А по време на самия полет въздухът се обновява през двигателите на всеки 2-3 минути през т.нар. HEPA-филтри. Мерките за безопасност при полет започват още преди пътниците да стъпят на летището. Тъй като там достъпът е ограничен и посрещачи и изпращачи не се допускат. А за да се избегне струпването на хора на самите терминали, повечето услуги вече са електронни. Всеки член на екипажа е предварително обучен как да действа в случай на заразен с коронавирус на борда.

Въпреки че летенето със самолет се оказва сравнително безопасно, кризата в авиационния сектор продължава с пълна сила. Само за година трафикът е намалял наполовина. А от бранша се готвят за второ лято без пътници. Отливът на пътници се дължи не толкова на страха от заразяване по време на полет, колкото на непрекъснато променящите се правила за летене, категорични са от бранша.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2021 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.