• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6781
  •  GBP / BGN 2.2363
  •  CHF / BGN 2.0833
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Половината от стажантите в Лидл България за 2025 година остават в компанията

Половината от стажантите в Лидл България за 2025 година остават в компанията
16 студенти представиха реални бизнес проекти на финала на стажантската програма на Лидл България

/КРОСС/ Осем студенти от шестото издание на стажантската програма на Лидл България продължават кариерния си път в компанията. За първа година седем от тях ще имат възможност да останат да трупат опит в реална бизнес среда за още половин година. А един от стажантите - Георги Венелинов, студент по „Международни икономически науки" във  Friedrich-Alexander-Universität Erlangen в Нюрнберг,  ще бъде назначен на постоянна позиция.  Той разработи  проект за централизиране на тръжните процедури към отдел „Техническо снабдяване". Останалите нови попълнения са в отделите „Човешки ресурси", „Стоково снабдяване", „IT системи - сървиз и съпорт" и „Счетоводство".

Програмата стартира в  началото на юли и предизвика рекорден интерес сред българските студенти от водещи университети в България, Испания, Германия, Австрия, Великобритания, Франция, Нидерландия, Швеция и Италия - кандидатстваха 525 студенти, което е ръст от  близо 40% спрямо предходното издание.

Компанията прие 16 студенти от шест европейски държави, които през двата летни месеца - юли и август, разработваха реални бизнес проекти в различни отдели, с подкрепата на опитни ментори. Освен работа по практическата си задача, младежите имаха възможност да преминат обучения за ключови професионални и личностни умения като управление на проекти, личен бранд, бизнес комуникация, а за пръв път тази година - и предприемачество. 

Всички стажанти се включиха в организирано от самите тях събитие със социална насоченост, по време на което засадиха градина, готвиха, рисуваха и подариха авторска книжка със съвети за здравословно хранене за децата от Център „Любен Каравелов" в София. 

Финалът на програмата се превърна в истински празник на креативността, таланта и предприемаческия дух - 16-те стажанти представиха пред ръководството на компанията своите конкретни бизнес проекти, насочени към иновации и оптимизиране на процеси в различни отдели.

„Младите хора не са просто бъдещето - те са настоящето, което ни вдъхновява да бъдем по-добри лидери, ментори и хора. Когато срещнеш истински потенциал, не  поставяш граници - даваш възможности.

Благодаря ви, че с целеустременост и желание да допринасяте работихте по тези  смислени и комплексни проекти с висока приложимост в ежедневния бизнес,  като внесохте в тях своя свеж поглед, дигитален подход и прагматичност."
с тези думи Милена Драгийска
, главен изпълнителен директор на Лидл България, приветства стажантите при закриването на кампанията. 

Програмата на Лидл България вече е помогнала на десетки студенти и млади специалисти да направят първи стъпки в професионалното си развитие. С инвестицията си в обучението и развитието на младите таланти, Лидл България продължава да бъде важен мост между образованието и бизнеса, а също така осигурява перспектива на младите хора да останат да се развиват в България, предоставяйки им реални възможности за развитие в компания с топ работодателски практики на международно ниво. 

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 139 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

За стажантите и техните проекти: 

Петя Хрусанова, студентка по софтуерно инженерство в СУ „Св. Климент Охридски"  създаде вътрешен електронен магазин за техника, чрез който служителите могат да закупят използвани устройства - лаптопи, телефони, таблети. Така се оптимизира мястото за съхранение,  насърчава се отговорното използване и се дава втори живот на стотици електронни устройства.

„Стажът ми даде знания, приятелства и увереност. Впечатлена съм, че в Lidl  хората, дори на високи позиции, са супер земни", сподели Петя в края на своето представяне. 

Дария Плачкова от NEOMA Business School, Франция, работи по подобряване на клиентското преживяване при отварянето на нови магазини - с фокус върху комуникации, сезонни оферти и анкети в Lidl Plus, а Георги Узунов  от IU University of Applied Sciences, Берлин, изследва как данните и изкуственият интелект могат да подобрят процесите в компанията. Студентът от Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Нюрнберг Георги Венелинов създаде формуляр за централизиране на тръжни процедури - проект, който вече се използва от отдел „Техническо снабдяване", а Радослава Гинчева и Йоана Николова, и двете студентки в СУ „Климент Охридски", разработиха съвместен проект, с който  оптимизираха процеса по осребряване на плащания през касата, благодарение на което ще бъдат спестени над 9 часа месечно. 

Анжела Александрова от Universidad Rey Juan Carlos, Мадрид, и Даниел Бисеров от УНСС също работиха съвместно и представиха атрактивен проект за комуникационно представяне на различните отдели в компанията по време на онбординг процеса. 

Към стажантската програма за втора година се присъедини Пресияна Ганева от Американския университет в България и успешно разработи програма за  дигитализиране на офис процеси в отдел „Недвижимости", където се обработват над 20 000 документа годишно. Зорница Илиева от Техническия университет интегрира AI симулатор в обученията, а на финала сподели: „Стажът ми донесе приятелства, попаднах в един страхотен и сърцат екип!"

Проектът на Алек Асса от Lauder Business School, Виена, оптимизира  процесите в звено "Обратни пратки" в Централен склад и ще помогне за спестяване на средства, а Владимира Ангелова от Universidad Carlos III, Мадрид, разработи сезонен акционен календар, който ще улесни планирането на търговските акции. Мартина Новкова, студентка в Code University of Applied Sciences, Берлин, разработи концепцията, организира и изпълни интересни и вълнуващи събития по време на стажа - както срещата с децата от Центъра, така и събирането на алумни общността и финалното събитие.

Георги Георгиев, студент от  Newcastle University, предложи иновация за инвертаризацията на стоки - внедряване на RFID етикети и камери с компютърно зрение за проследяването на артикулите, а проектът на Елица Гаврилова от УНСС създаде база данни и инструмент за планиране на  хранителни промоции.  Нейният коментар за програмата: „Стажът надмина очакванията ми, запознах се с интересни хора, получих нови знания, положителни емоции и много изяден сладолед!"

Бъдещият юрист, сега студент по право в СУ „Климент Охридски" Нено Дренков проучи чуждестранни практики в конкурентното право и задълбоченият му анализ доказа, че  Лидл България следва и прилага най-добрите образци в тази област.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.