-
06 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
България представи туристическия си потенциал пред водещи представители от немскоезичния пазар
12 Юни 2025 | 20:48
/КРОСС/ „Германия остава стратегически партньор на България в туризма. Нашето послание е ясно - България е модерна, достъпна и все по-разпознаваема дестинация, отворена за партньорства целогодишно. Вярвам, че с иновации, по-добра свързаност и целенасочени послания към публиката можем да постигнем устойчив ръст във всички сезони. „Изживей България" не е просто събитие - това е платформа за нови възможности и споделено развитие". С тези думи министърът на туризма Мирослав Боршош даде официален старт на второто издание на мащабния промоционален форум за немскоезичния пазар - „Erlebe Bulgarien/Изживей България".
Събитието, което се провежда от 11 до 15 юни 2025 г. в курортния комплекс „Златни пясъци", събра над 200 представители на водещи туроператори, авиокомпании, медии и браншови организации от Германия, Австрия и Швейцария. В рамките на специализирания форум бяха обсъдени възможностите за разширяване на туристическите продукти и чартърните програми, подобряване на въздушната свързаност и развитие на устойчиви форми на туризъм - СПА, културен, винен и гастрономически.
Министър Мирослав Боршош проведе и двустранни срещи с водещи структури от сектора - с германския туристически концерн DERTOUR Group, Германската туристическа асоциация (DRV) и Федералната асоциация на германската туристическа индустрия (BTW), които обединяват над 80% от бизнеса на германския туристически пазар.
Основни партньори на форума са медийната група FVW|TravelTalk, Fraport Twin Star, Grifid Hotels, Министерството на туризма, Асоциацията на инкаминг агенциите, Община Варна, както и авиокомпаниите Electra Airways и SunExpress. Модератори на събитието са германските експерти Клаус Хилдебрандт и Дирк Рогл, а сред участниците са представители на TUI, DERTOUR Group, Alltours, Schauinsland Reisen, SunExpress и други ключови играчи от индустрията.
Програмата на „Изживей България" продължава с работни срещи, уъркшопи и опознавателни турове до емблематични обекти по българското Черноморие. Целта е гостите да се запознаят не само с туристическите продукти, но и с инфраструктурата, качеството на услугите и уникалните преживявания, които България предлага като конкурентна дестинация за четири сезона.