- 14 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8595
- GBP / BGN 2.3552
- CHF / BGN 2.0840
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Елофроуд байк на CFMoto носи революция в е-мотокроса - видео
26 Ноември 2024 | 19:01
/КРОСС/ Наскоро приключилото изложение EICMA е солидно доказателство, че CFMoto е нагоре. Китайският производител разкри там своята почти готова за производство, изцяло електрическа концепция CF-X. Машината е проектирана да се справя добре в традиционните 450 куб.см ДВГ кросове.
Мотоциклетната индустрия е на кръстопът. Не само е в електрическа революция, която предизвиква успеха на поколенията на превозните средства с ICE, но и в друга - възходът на достъпни, чуждестранни марки, които предизвикват самото съществуване на някои от най-старите играчи на пазара.
CFMoto е един такъв производител, който си проправи път към челните редици на мотоциклетната индустрия. Произвежда един след друг впечатляващи мотоциклети - от традиционно туристически до хардкор приключенски мотоциклети. На тазгодишното изложение EICMA неговите концепции предизвикаха голям шум.
CFMoto разкри 1000-кубиков, V4 двигател, който планира да постави на своята концепция за супербайк Master of Speed, но сред целия този блясък беше и CF-X, електрически кросов мотоциклет, който е изграден върху прототипа EVMX на компанията. Въпреки че CFMoto не разкрива спецификации, той потвърди, че мотоциклетът ще има три режима на каране, ще работи на 400-V електрическа система и ще има мощност, която е сравнима с тази на традиционен 450 куб.см мотокрос машина.
Системата 400-V сочи възможности за бързо зареждане, нещо, което би дало на CF-X значително предимство пред други електрически офроудъри. Въпреки че размерът на батерията не е потвърден, ние знаем, че мотоциклетът тежи само 125 кг. CFMoto разкри малко спецификации на мотоциклета като WP окачване с ход от 30 см отпред и отзад, и височина на седалката от 96 см. Тази височина на седалката няма да е добра за обикновения ездач, но този офроудър не е предназначен за ежедневния ездач.
В неговия дизайн има ясен фокус върху създаването на рамка, която е лека, здрава и има нисък център на тежестта. Това, което порази в концептуалния мотоциклет е монтираният отзад радиатор, поставен под седалката на водача. Радиаторите имат по-малко приложение при електричеството, отколкото при машините с ДВГ и това е така, защото елмашините работят по-хладно. Така че подозирам, че CFMoto е избрал задното разположение тук, за да управлява топлината от батерията.
„Стилът на CF-X хвърля светлина върху процъфтяващото състезателно родословие на CFMoto" - се казва в прессъобщението на компанията - „Пъргавото ускоряване до 50 км/ч за бързо време също е акцент."
Електрическият опит на компанията се разширява допълнително с отделящата се марка Zeeho, която е фокусирана единствено върху градски велосипеди и скутери, захранвани с батерии. CX-2E и CX-5E са единствените два електрически мотокросъра в портфолиото към днешна дата - и двата са детски.
С Yamaha, които работят зад кулисите, за да създадат свой собствен електрически мотоциклет за мотокрос, значителната инвестиция на Royal Enfield в Stark Future и Honda, която вече влиза в Световната купа на FIM E-Xplorer със своя електрически прототип CR, изглежда, че CFMoto може да донесе следващото голямо нещо в света на мотокроса. Той е настроен да претърпи революция и CF-X е само началото. CF-X вероятно ще започне да се произвежда към края на следващата година.