• 14 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8116
  •  GBP / BGN 2.2747
  •  CHF / BGN 1.9955
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

Стефан Чайков: Видимо правителството няма желание да се разплати с пътностроителните фирми

Стефан Чайков: Видимо правителството няма желание да се разплати с пътностроителните фирми

/КРОСС/ Видимо правителството няма желание да се разплати с пътно-строителните фирми. Ние ще отговорим по адекватен начин. Това каза за БНР Стефан Чайков, председател на Българската браншова камара "Пътища". Той определи доклада на междуведомствената група, проверяваща договорите на фирмите преди втория транш на разплащането на държавата, като "абсолютно несъстоятелен".

Относно огласеното от финансовия министър във връзка с доклада, Чайков изтъкна, че Асен Василев не говори за фрапантни разлики в единичните цени, а в цената за ремонт на километър път, но в ремонта на километър път в зависимост от състоянието му "могат да влизат безброй различни по вид и големина дейности".

„Единичните цени за тези дейности са в резултат на проведени обществени поръчки и повече от 60% от тях са минали включително през съдебен контрол поради обжалвания“, Стефан Чайков.

Според него в пространството се хвърлят "голословни твърдения" и затова никой не споменава конкретни фирми, "за да не може някоя фирма да предяви съдебен иск за уронване на престижа".

„Самата работна група в доклада си признава "с червени букви", че няма компетенциите да се произнесе "дали едно строителство е текущ ремонт, основен ремонт, реконструкция, ново строителство. За да се вменява на един или друг вина. Извън тези 650 и няколко милиона, които вече са платени, още около 520 милиона. След тази дата фирмите могат да търсят правата си по съдебен ред, а започнатите и недовършени ремонти ще спрат“, поясни Стефан Чайков.

Председателят на браншовата камара очерта проблема с индексацията на цените на материалите като национален и предупреди, че заради нарасналите цени при текущите цени по договорите строителните фирми предпочитат да платят неустойки за прекратяване на тези договори, вместо "да загубят много повече пари, изпълнявайки проекта".

"Това поставя под риск включително европейско финансиране – една голяма част от общинските ВиК проекти, проектите в железниците. Говорим за много големи суми. 400 от близо 6 хиляди строителни фирми са фалирали през миналата година, очаква се между 600 и 800 да фалират през тази година“, каза още Стефан Чайков.

 

 

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Посочете един път, който сте направли като света, само крадете и лапате държавните средства, още не сте завършили и половин участък и от другия му край започвате ремонти.Не пари, а голяма тояга за вас.

16.06.2022 17:27:46

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.