• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Протест на градския транспорт блокира столицата (обновена)

Протест на градския транспорт блокира столицата (обновена)
Исканията на протестиращите са за увеличение на работните заплати с поне с 15%

/КРОСС/ Наземният градски транспорт в София е спрян от 4:00 ч. тази сутрин заради национален протест на работещите в него под надслов „Достоен труд - достойно заплащане! Без транспорт няма икономика". Това обявиха от синдикалните организации на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ и Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа".

Не се движат никакви трамваи, тролеи и автобуси в целия град. Единствено може да се ползва метрото, пуснати са и допълнителни влакове заради струпването на хора, а интервалът на движение е намален. От "Пътна полиция" са в готовност, ако възникне някаква необходимост за регулиране на трафика в града, посочиха от СДВР.

Днес ще е и неучебен ден за училищата в София заради протеста, обяви кметът Васил Терзиев. Той посочи, че Столичната община предвижда повишаване на месечните брутни възнаграждения в наземния транспорт със 100 лв., което е 5% увеличение. По думите на кмета възможност за повече средства за шофьорите в градския транспорт в бюджета на общината на този етап няма.

enlightenedПредвиждат се стачните действия пред депата и гаражите на дружествата от градски транспорт в София да продължат до обяд. Първоначално имаше намерение да приключат към 08:00 ч., но към момента все още са активни. Заявката на протестиращите още е ако синдикатите не бъдат поканени на разговори при кмета Терзиев, то демонстрацията ще продължи и след обявения час.

„Протестът е обявен до 12.00 ч. Кметът на София вчера каза, че е разбрал, че е до 08.00 ч. Не знам откъде има тази информация, защото ние изпратихме официално писмо. Ако не се намери решение на поставените въпроси и на нашите проблеми, може да останем и след 12.00 ч. Призоваваме Министерството на финансите и Столичната община да вземат мерки и да ни поканят на среща. Най-редно е и двете институции да седнат с нас на една маса. Стартовата заплата на ватманите е 2105 лв. В „Метрополитен" стартовата заплата на млад служител с 4 години стаж е 1548 лв.", уточни пред NOVA Александър Шопов, представител на Транспортния синдикат към КНСБ.

Искаме увеличение на заплатите и по-добри условия на труд, казаха пред БТА ватманите Албена и Владислав, които протестират от 4:00 часа сутринта със свои колеги пред трамвайно депо "Банишора". Във връзка с условията на труд според Владислав има нужда от нови трамваи и по-нормално разписание.

"Разписанието ни е направено така, че караме като побеснели", каза той. Албена добави, че пътниците са недоволни, защото трамваите се движат прекалено бързо. "Не е добро положението, трябва да се променят нещата и да се подобрят", добави тя. На въпрос дали са необходими още водачи, Владислав каза, че се работи с много извънреден труд и ако има повече водачи, това ще даде възможност за почивка. "Тези заплати, които се споменават, не ги достигаме, стигаме до част от тях, но с много извънреден труд", посочи той. "Като дойдат млади ватмани и видят първия си фиш - напускат, значи заплатите не са хич добри", допълни Албена. По думите ѝ ако се работи по график с почивни дни, половината трамваи няма да излязат, защото няма да има шофьори. "Децата ни пораснаха без нас. Учим ги по телефона, възпитаваме ги по телефона, защото нямаме почивки", каза още Албена. Хората си мислят, че ние взимаме невероятни пари, а не е така, допълни Владислав.

От Федерацията на транспортните синдикати (ФТС) към КНСБ и Федерацията на транспортните работници към Конфедерацията на труда „Подкрепа" настояват за спешно отпускане на допълнителен финансов ресурс от държавния бюджет в размер на 40,7 млн. лв. Оттам очакват 29 млн. лв. за столичния градски транспорт, 6,5 млн. лв. за градския транспорт във Варна, 0,7 млн. лв. за този в Русе и 4,5 млн. лв. за Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация", информираха от КНСБ.

Исканията ни са за увеличение на работните заплати не с 5%, а поне с 15% , каза Капитанов. "Настояваме Министерството на финансите (МФ) да се намеси по-категорично в тази наглед безизходна ситуация", добави той. Призоваваме за незабавна среща със Столичната община и МФ за намиране на дългосрочни решения по отношение на възнагражденията и условията на работа е сектора, посочи още Капитанов. Надяваме се днес някой да види работещите, защото явно сме невидими. Това е предупредителна акция за това какво би се случило, ако работниците и служителите влязат в процедура на ефективни стачни действия, каза още вицепрезидентът на КНСБ.

Стачните действия се провеждат на няколко локации в София:

ж.к. „Красна Поляна" 3, бул. „Никола Мушанов" 149, 1330 София, непосредствено преди входа за Трамвайно депо „Красна поляна"

ж.к. „Славия, бул. „Цар Борис III" 126А (локалното платно), непосредствено преди входа за Поделение „Трамкар"

ж.к. „Фондови жилища", ул. „Подполковник Калитин" 30, 1233 София, непосредствено преди входа за Трамвайно депо „Банишора"

Научно-производствена зона Искър ул. „5003" №5, 1528 София, непосредствено преди входа за Трамвайно депо „Искър"

ж.к. „Банишора", ул. „Подполковник Калитин" №28, 1233 София, непосредствено преди входа за Тролейбусен гараж „Надежда"

Научно-производствена зона Искър, ул. „Амстердам" №7, София, непосредствено преди входа за Тролейбусен гараж "Искър"

НПЗ Хаджи Димитър, ул. „Бесарабия" №26, 1517 София, непосредствено преди входа за Тролейбусен гараж „Левски"

ж.к. „Красна поляна, ул. „Житница" 1330 София, непосредствено преди входа за автобусен гараж „Земляне"

Научно-производствена зона Искър, 1528 София, ул. „капитан Любен Кондаков", непосредствено преди входа за Автобусен гараж „Дружба"

НПЗ Хаджи Димитър, ул. „Резбарска", №11 1225 София, непосредствено преди входа за Автобусен гараж "Малашевци"

НПЗ Хаджи Димитър, ул. „Жак Дюкло", №57 1225 София, непосредствено преди входа за Автобусен гараж "Малашевци"

Научно-производствена зона Искър, 1528 София, бул. „Проф Цветан Лазаров", непосредствено преди входа за Автобусен гараж „Дружба".

На 14 април т.г. работещи в градския транспорт вече изразиха недоволството си от ситуацията. Те излязоха на протест в София и затвориха три кръстовища, след което тръгнаха на шествие до Министерство на финансите и Столичната община.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Всички трябва да протестираме за ниското заплащане на труда. Значи искаме да въведем еврото, но да получаваме три пъти по-малко от европейците. Всъщност протестът на транспортните работници удря най-вече по нормалните хора, които ползват градския транспорт. Заможните са в колите си. Затова трябва да се блокират и основните пътни артерии в столицата за да се постигне успех.При това трайността трябва да е до победата.

14.05.2025 13:03:23

Българин

Единственият изход за премахването на управляваща ни хунта е общонационален общ протест на всички българи в цяла България едновременно до разпускането на фалшивия парламент и марионетното правителство.

14.05.2025 10:54:46

Анонимен

Протестът ви за достойно заплащане е справедлив, но това се отнася за всички в България. Следва верижно всички, освен политиците в управлението и някои привилегировани по отношение на другите, да излязат на протест и тогава ще бъде блокирана цялата страна.

14.05.2025 10:36:10

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.