• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Над 70% от българите изпитват симптоми на протеинов дефицит

Над 70% от българите изпитват симптоми на протеинов дефицит

/КРОСС/ 7 от 10 потребители не са запознати с препоръчителния дневен прием на протеин, показва ново проучване*

 72% от респондентите съобщават за симптоми, свързани с недостиг на протеин. Tова сочи скорошно национално проучване на Данон, проведено през м. юли 2025 г. сред лица на възраст между 18 и 65 г., което изследва хранителните навици на българите. Най-често протеиновият дефицит се изразява в постоянна умора и чувство на отпадналост, които се проявяват при повече от една трета от анкетираните (37,4%).

 

Хранителни навици

Близо 90% от българите следват хранителен режим, включващ както животински, така и растителни продукти. Сред изследваните, най-често консумирани са млечните продукти - 53,8% посочват, че приемат по 1-2 порции дневно. 43% консумират месо между 3 и 5 пъти седмично. Що се отнася до растителните продукти, 56% от българите консумират бобови култури 1-2 пъти седмично, а 42% - ядки и семена. 18% от потребителите консумират растителни алтернативи на соева основа. 

Данните показват, че повече от половината анкетирани (57,8%) търсят продукти с добавен протеин. В 90% от случаите консумацията на протеин е целенасочена, като най-често се приема за изграждане или поддържане на мускулна маса (45,4%), следвана от контрол на теглото (28,4%) и общо здраве и благосъстояние (16,2%). Само 1 от 4, обаче, знаят какво е препоръчителното количество дневен прием.  

„Проучването е нагледно доказателство, че българският потребител иска да включи протеина в ежедневното си хранене чрез познати и достъпни храни. Именно това е и мисията на YoPRO - да предложи богати на протеин продукти без добавена захар, които съчетават удобство и вкус. По този начин всеки може лесно да набави част от необходимия за него протеин в рамките на своя активен и балансиран начин на живот", коментира Димитър Иванов, изпълнителен директор на Данон за България.  

 

Информиран потребителски избор 

Според препоръка на EFSA необходимият дневен прием на протеин се определя спрямо телесното тегло. При възрастните той е около 0,83 г протеин на килограм. За хора, които спортуват активно, необходимостта е по-висока - до около 1,2 г/кг, а при професионалните атлети може да достигне дори 1,6 г/кг.1

В отговор на идентифицираните потребителски нужди, Данон България предлага продукти с високо съдържание на протеин под марката YoPRO, които не съдържат добавена захар и са създадени да подпомагат активния начин на живот и балансираното хранене. В зависимост от състава си, продуктите са с ниско или без съдържание на мазнини, източник са на магнезий и фолиева киселина. Всеки продукт от серията YoPRO предоставя подробна информация за хранителните стойности директно на опаковката, което улеснява потребителите в техния информиран избор и насърчава изграждането на по-здравословни навици. 

*Национално проучване, проведено през м.юли, 2025 г. от агенция Блу Пойнт, сред респонденти на възраст 18-65 г. 

1 https://knowledge4policy.ec.europa.eu/health-promotion-knowledge-gateway/dietary-protein-intake-adults-3_en

 

 

За Данон

Данон е водеща глобална компания за храни и напитки, работеща в три здравословни, бързо развиващи се и модерни категории: Основни млечни и растителни продукти, Води и Специализирано хранене. С дългогодишна мисия за осигуряване на здраве чрез храна за възможно най-много хора, Данон има за цел да вдъхнови по-здравословни и устойчиви практики за хранене, като същевременно се ангажира да постигне измеримо хранително, социално, обществено и екологично въздействие. Данон определи своята Renew стратегия за възстановяване на растежа, конкурентоспособността и създаването на стойност в дългосрочен план. С над 96 000 служители и продукти, продавани на над 120 пазара, Данон генерира €27,6 милиарда продажби през 2023 г. Портфолиото на Данон включва водещи международни марки (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, Evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic и други), както и силни местни и регионални марки (включително Aqua, Blédina, Bonafont, Cow & Gate, Mizone, Oikos и Silk). Компанията е регистрирана на Euronext Paris и OTCQX чрез ADR, част от водещите индекси за устойчивост, включително тези, управлявани от Moody's и Sustainalytics, както и Ethibel Sustainability Index, MSCI ESG Indexes, FTSE4Good Index Series, Bloomberg Gender Equality Index и Access to Nutrition Index. Амбицията на Данон е да бъде сертифицирана от B CorpTM на глобално ниво през 2025 г.

 

За Данон в България

Данон в България е представена от „Данон Сердика" АД, която е иновативният лидер на българския пазар в категорията свежи млечни продукти и продукти на растителна основа (бадемови, соеви, оризови, овесени и др.) чрез марките си Активиа, Актимел, Yopro, Данонино, Алпро, На баба, Фантазия, Данет. Мисията на DANONE като компания е да осигури здраве чрез своите продукти на възможно най-голям брой хора в целия свят, следвайки визията си за „Една Планета. Едно Здраве." (One Planet. One Health).

 

За повече информация, моля, свържете се с M3 Communications Group, Inc.

на press@m3bg.com

 

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.