• 24 Септ 2021 |
  •  USD / BGN 1.6695
  •  GBP / BGN 2.2877
  •  CHF / BGN 1.8058
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 3°C

Интернет платформите с общ кодекс срещу дезинформацията за коронавируса

Интернет платформите с общ кодекс срещу дезинформацията за коронавируса

/КРОСС/ Европейската комисия публикува днес докладите на Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft и Google относно предприетите през юни мерки за борба с дезинформацията, свързана с коронавируса. Настоящите страни подписали Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията и Комисията също така призовават нови дружества да се присъединят към Кодекса, тъй като това ще спомогне за разширяване на неговото въздействие и за повишаване на ефективността му.

Заместник-председателят по въпросите на ценностите и прозрачността Вера Йоурова заяви: "Програмата за мониторинг на дезинформацията, свързана с COVID-19, позволи да се следят важни действия, предприети от онлайн платформите. С разпространението на нови варианти на вируса и ваксиниране с пълна скорост, от решаващо значение е да се изпълняват ангажиментите. Очакваме с нетърпение укрепването на Кодекса за поведение."

Комисарят по въпросите на вътрешния пазар Тиери Бретон добави: "ЕС изпълни обещанието си да достави достатъчно дози за безопасно ваксиниране на всеки гражданин на ЕС. Сега всички заинтересовани страни трябва да поемат своята отговорност, за да се преборят колебанията относно ваксините, подхранвани от дезинформация. Докато укрепваме Кодекса за поведение с платформите и подписалите го страни, призоваваме и нови да се присъединят към борбата с дезинформацията".

Така наример кампанията на TikTok в подкрепа на ваксинацията заедно с ирландското правителство достигна над един милион гледания и над 20 000 харесвания. Google продължи да работи с органите за обществено здраве, за да покаже информация за местата за ваксинация в Google Search и Maps - функция, достъпна във Франция, Полша, Италия, Ирландия и Швейцария. В Twitter потребителите вече могат да обучават автоматизирани системи, които да засичат по-добре нарушения на политиката на платформата за дезинформация относно COVID-19. Microsoft разшири партньорството си с Newsguard - разширение на Edge, което предупреждава за уебсайтове разпространяващи дезинформация. Фейсбук си сътрудничеше с международни здравни органи за повишаване на обществената осведоменост относно ефикасността и безопасността на ваксините, а също и с изследователи от Мичиганския държавен университет (MSU) с цел по-добро откриване и разпознаване на „deepfakes". Тези съвместни усилия трябва да продължат с оглед на сложните предизвикателства, които произлизат от онлайн дезинформацията.

Програмата на Комисията за наблюдение на дезинформацията във връзка с COVID-19 беше удължена до края на 2021 г. и сега доклади ще се публикуват на всеки два месеца. Следващият набор от доклади ще бъде публикуван през септември.

След наскоро публикуваните насоки, подписалите страни започнаха процес на укрепване на Кодекса и отправиха съвместна покана към потенциални нови заинтересовани страни.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2021 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.