• 20 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6699
  •  GBP / BGN 2.2327
  •  CHF / BGN 2.0990
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Уточнение по начина на управление на влаковото движение

Уточнение по начина на управление на влаковото движение

/КРОСС/ Във връзка с разпространената информация за устно нареждане на ръководител движение за преминаване на червен изходен сигнал, считаме, че е необходимо да подчертаем: движението на влаковете в България се осигурява от поне три степени на контрол.

При нормални условия, безопасността на движението на влаковете се гарантира от гаровата и междугаровата осигурителна техника. При необичайни условия, когато по някаква причина осигурителната техника е блокирана /профилактика, ремонтни дейности, природни бедствия и др./, безопасността на движението се осигурява съгласно одобрена процедура, съдържаща тристепенна система за контрол от ДП НКЖИ, включваща старши влаков диспечер, влаков диспечер и ръководител-движение с ясно разписани конкретни действия, които всеки един е длъжен да предприеме.

 Конкретно за случая на 02.03.2023 г. в гара Калотина-запад, осигурителната техника е била в изправност и междугаровата блокировка е осигурила нормалното заминаване /зелен сигнал/ на товарен влак към гара Драгоман. Заминалият влак се поврежда в изходната част на гара Калотина-запад и се връща обратно в гарата, вследствие на което изходният сигнал се затваря/червен сигнал/. Дежурният ръководител-движение не предприема предвидените в нормативната уредба по безопасност при такива случаи действия, решава да си спести  спазването на  процедурата и започва да увещава локомотивния машинист да замине, без задължителната писмена заповед, издавана при такива условия. Локомотивният машинист отказва да замине по този начин и уведомява службите за безопасност. След извършената на място проверка от Регионална инспекция по безопасност на превозите-София /звено на НКЖИ/, дежурният ръководител-движение е отстранен от работа и дежурството е поето от началника на гарата. Ситуацията не е застрашила реално сигурността на участниците в движението, но представлява тежко нарушение на процедурата за действие, разписано в нормативите.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.