• 22 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 7°C

Първа среща с Lexus RZ 450e

Първа среща с Lexus RZ 450e

/КРОСС/ С RZ 450e Lexus започва пълната си електромобилност. След UX 300e, който все още се базира на платформа с двигател с вътрешно горене (RAV4), сега идва първото превозно средство, което е разработено и изградено върху специална електрическа платформа (e-TNGA). Имах възможност за кратко първо тестово шофиране и изпробване на новия волан "Yoke" с технология за кормилно управление. Тествахме RZ 450e и с двата варианта на кормилно управление и започваме с прототипа с нова технология за кормилно управление, известна още като „One Motion Grip" на езика на Lexus.

Тъй като вече няма механична връзка между волана и колелата през кормилната колона и сервоусилвателя на волана, тази система предава командите за управление по електронен път (между другото, подсигурени от допълнителна батерия) и има редица предимства. Максималният ъгъл на завиване е от 150 градуса и вече не е необходимо да променяте хващането на волана, за да маневрирате. Това, в комбинация с 360-градусовата камера с висока разделителна способност, прави паркирането изключително лесно. Системата е с контролирана скорост, което означава, че предните колела се местят по-малко при високи скорости, отколкото при ниски скорости със същия ъгъл на завиване - едно наистина интелигентно управление.

Тъй като вече не е необходимо да променяте хватката си, воланът е проектиран по съответния начин, така че го хващате само отляво и отдясно. В началото, тъй като човек всъщност е свикнал само с класическото управление, трябва малко да се приспособи. Но след като свикнете с тази система, ще се научите да оценявате предимствата. Всеки, който иска "One Motion Grip" в своя RZ 450e, обаче, ще трябва да изчака до 2025 г. Дотогава трябва да се задоволите с класическото кормилно управление, което след това върши работата си както обикновено.

RZ 450e се предлага със системна мощност от 200 кВт/313 к.с., която е разделена между двата електромотора E-Axle със 150 квт/204 к.с. отпред и 80 кВт/108 к.с. отзад. Благодарение на системата Direct4 с динамично задвижване на четирите колела, което разпределя мощноста между осите в зависимост от ситуацията за милисекунди предаването на енергията е превъзходно. Колата може да се зарежда с максимум 150 квт на станция за бързо зареждане.

RZ 450e се движи уверено в ежедневието, можете да ускорите от 0 - 100 км/ч за 5,3 секунди, а благодарение на ниския център на тежестта се чувствате сигурни на пътя. Комфортът на шасито, което омекотява добре и позволява стабилно завиване, не оставя нищо да се желае повече.

В режим Range, задвижването се осигурява най-вече от задния двигател, като максималната скорост е намалена от максималните 160 на 100 км/ч, а климатикът е деактивиран. Батерията от 71,4 квтч осигурява максимален пробег от 440 км според измерването на WLTP (с 18-цолови колела), WLTP консумацията е дадена като 16,8 квтч/100 км, а след нашето тестово шофиране бяхме малко под 20 кВтч.

Вътре намираме това, което бихте очаквали от Lexus. Изчистена изработка, висококачествени материали и много място. Не са направени икономии и от изолационния материал, докато шофирате всъщност не чувате нито един от нормалните шумове при движение, така че можете да се насладите още повече на звуковата система от висок клас на Mark Levinson.

Ако искате да ви е по-светло, насреща ви е панорамният стъклен покрив.Той може да се превключва между матирано стъкло и прозрачно с натискане на бутон и гарантира, че интериорът ще е наводнен със светлина.

Информационно-развлекателната система разполага с 14-инчов сензорен монитор и е ясно разположена, което я прави по-лесна за използване. Освен това все още разполагате с механични бутони и въртящи се контроли за често използвани функции като контрол на звука или климатик. Дисплеят на водача е малко по-малък, но все пак предпочитаме да използваме добрия хед-ъп дисплей.

По отношение на цената, Lexus обикновено започва в по-високата лига - RZ 450e се предлага в базовата версия от 68 000 евро, ако изберете по-висок пакет оборудване, бързо ще стигнете до 72 600 евро (Executive) или 78 100 евро (Luxury ).

Спецификации Lexus RZ 450e:
Дължина / ширина / височина: 4805 / 1895 / 1635 ммм
Двигател: два електрически мотора e-Axle
Капацитет на батерията: 71,4 кВтч
Системна мощност: 200 квт/ 313 к.с
Максимален въртящ момент: 435 Нм
Скоростна кутия: автоматична
Ускорение: 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди
Максимална скорост: 160 км/ч
Разход на гориво WLTP комбиниран според производителя: 16,8 квтч/100 км Емисии на C02: 0 г/км

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.