• 22 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6699
  •  GBP / BGN 2.2327
  •  CHF / BGN 2.0990
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Повратна точка в доминирането на EV идва през 2025 г.?

Повратна точка в доминирането на EV идва през 2025 г.?

/КРОСС/ Продажбите на EV в Китай се очаква да изпреварят традиционните продажби на автомобили за първи път през следващата година. Продажбите на електромобили се очаква да нараснат с 20% през следващата година до над 12 милиона автомобила, се казва в доклад на Financial Times. Ключовата повратна точка за най-големия автомобилен пазар в света контрастира със забавящите се продажби на Запад.

Продажбите на електрически превозни средства в Китай се очаква да засенчат продажбите на традиционни превозни средства за първи път през следващата година, поставяйки страната пред Запада в критична част от прехода към чиста енергия. Прогнозите, които включват продажби както на чисти електромобили, така и на plug-in хибриди, предлагат ярък контраст с перспективите за продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, които се очаква да спаднат с над 10% до по-малко от 11 милиона автомобила през следващата година.

Цифрите отбелязват ключова повратна точка в най-големия автомобилен пазар в света и показват колко по-бързо се оформя преходът към превозни средства с чиста енергия в Китай спрямо Запада. В Европа и САЩ интересът на потребителите към електромобилите е смесен на фона на високите лихвени проценти и инфлацията. Продажбите на електромобили в Китай се облагодетелстват от смесица от държавни субсидии и вътрешна конкуренция, които натискат цените надолу.

Продажбите на електромобили в Китай тази година бяха подсилени от ръководена от Пекин програма, която предлага субсидия от над $2800 на всеки потребител, който замени своя автомобил с двигател с вътрешно горене за електромобил или хибрид. Конкурентни местни производители като подкрепяния от Уорън Бъфет гигант BYD са се ангажирали с агресивни стратегии за намаляване на цените, за да стимулират покупките на потребителите.

През март BYD добави 5% отстъпка за най-малкия си EV Seagull, което го прави по-малко от $10 000. Подобни ходове бяха предприети и от други в китайската EV индустрия, като Nio, докато производителите на автомобили се борят да спечелят потребителите с цената. Tesla на Илон Мъск също намали цените на превозните средства в няколко страни, включително Китай, по-рано тази година, за да се бори с агресивните стратегии за ценообразуване от местните фирми за електромобили.

Въпреки че приходите на Tesla са намалели с 3,1% на годишна база до 46,8 милиарда долара през първите шест месеца на 2024 г., китайският й клон обяви обща продажба на 21 900 EV в Китай през първата седмица на този месец, най-високите седмични продажби през четвъртото тримесечие, според цифри, съобщени за първи път от Ройтерс.

Китайските производители на електромобили се опитаха да възпроизведат своите вътрешни истории за растеж в чужбина, но се сблъскват със стената от строги западни мита. През октомври ЕС реши да продължи с повишаване на митата върху китайските електромобили до 45% за период от пет години след опасения, че производителите на автомобили в страната получават прекомерна подкрепа от Пекин. Правителството на САЩ повиши митата върху китайските електромобили до 100% през май. Все още не е ясно дали тези насрещни ветрове ще повлияят на това, което изглежда като страхотна година за китайските електромобили.

 

Източник: www.auto-press.net     

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.