-
22 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6699
GBP / BGN 2.2327
CHF / BGN 2.0990- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Повратна точка в доминирането на EV идва през 2025 г.?
28 Декември 2024 | 19:41
/КРОСС/ Продажбите на EV в Китай се очаква да изпреварят традиционните продажби на автомобили за първи път през следващата година. Продажбите на електромобили се очаква да нараснат с 20% през следващата година до над 12 милиона автомобила, се казва в доклад на Financial Times. Ключовата повратна точка за най-големия автомобилен пазар в света контрастира със забавящите се продажби на Запад.
Продажбите на електрически превозни средства в Китай се очаква да засенчат продажбите на традиционни превозни средства за първи път през следващата година, поставяйки страната пред Запада в критична част от прехода към чиста енергия. Прогнозите, които включват продажби както на чисти електромобили, така и на plug-in хибриди, предлагат ярък контраст с перспективите за продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, които се очаква да спаднат с над 10% до по-малко от 11 милиона автомобила през следващата година.
Цифрите отбелязват ключова повратна точка в най-големия автомобилен пазар в света и показват колко по-бързо се оформя преходът към превозни средства с чиста енергия в Китай спрямо Запада. В Европа и САЩ интересът на потребителите към електромобилите е смесен на фона на високите лихвени проценти и инфлацията. Продажбите на електромобили в Китай се облагодетелстват от смесица от държавни субсидии и вътрешна конкуренция, които натискат цените надолу.
Продажбите на електромобили в Китай тази година бяха подсилени от ръководена от Пекин програма, която предлага субсидия от над $2800 на всеки потребител, който замени своя автомобил с двигател с вътрешно горене за електромобил или хибрид. Конкурентни местни производители като подкрепяния от Уорън Бъфет гигант BYD са се ангажирали с агресивни стратегии за намаляване на цените, за да стимулират покупките на потребителите.
През март BYD добави 5% отстъпка за най-малкия си EV Seagull, което го прави по-малко от $10 000. Подобни ходове бяха предприети и от други в китайската EV индустрия, като Nio, докато производителите на автомобили се борят да спечелят потребителите с цената. Tesla на Илон Мъск също намали цените на превозните средства в няколко страни, включително Китай, по-рано тази година, за да се бори с агресивните стратегии за ценообразуване от местните фирми за електромобили.
Въпреки че приходите на Tesla са намалели с 3,1% на годишна база до 46,8 милиарда долара през първите шест месеца на 2024 г., китайският й клон обяви обща продажба на 21 900 EV в Китай през първата седмица на този месец, най-високите седмични продажби през четвъртото тримесечие, според цифри, съобщени за първи път от Ройтерс.
Китайските производители на електромобили се опитаха да възпроизведат своите вътрешни истории за растеж в чужбина, но се сблъскват със стената от строги западни мита. През октомври ЕС реши да продължи с повишаване на митата върху китайските електромобили до 45% за период от пет години след опасения, че производителите на автомобили в страната получават прекомерна подкрепа от Пекин. Правителството на САЩ повиши митата върху китайските електромобили до 100% през май. Все още не е ясно дали тези насрещни ветрове ще повлияят на това, което изглежда като страхотна година за китайските електромобили.
Източник: www.auto-press.net