• 24 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8323
  •  GBP / BGN 2.2729
  •  CHF / BGN 2.0113
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Министър Петя Аврамова инспектира изграждането на най-дългия пътен тунел в България

Министър Петя Аврамова инспектира изграждането на най-дългия пътен тунел в България

/КРОСС/ Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски инспектираха днес работата по тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ – най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България. Вече са достигнати първите 500 м и в двете тръби от южната страна съоръжението. От северната им страна са прокопани по около 320 м. Така във всяка тръба са прокопани общо над 800 м, обърна внимание министърът. Между тях ще има два автомобилни и четири пешеходни прохода, като първият пешеходен вече е изграден, съобщи още Аврамова.

Регионалният министър поздрави изпълнителя за активната работа по инфраструктурния обект, като обясни че тя се извършва по 24 часа в денонощието, на 3 смени. По уверение на изпълнителите тунелът може да бъде прокопан и с готова първична облицовка през пролетта на 2021 г., допълни тя. Предвижда се целият участък да бъде завършен през 2022 г.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението.

Тунелът с дължина около 2 км се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около 1,5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. На обекта се работи и през последните два месеца въпреки извънредното положение заради COVID-19 при спазването на всички противоепидемични мерки.

Досега при прокопаването на тръбите са извозени около 160 000 м3 скална маса. Прокопани и укрепени са над 35% от трасето на двете тръби на съоръжението, като работата се изпълнява едновременно и ще приключи със сбойка между северен и южен 2 портал. Целта е завършването на обекта до януари 2022 г. Съоръжението ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Ще бъде изградена площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Изпълнител е Консорциум „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в който участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Строителният надзор е на „План Инвест Железница“ ДЗЗД. В обединението са: „ПЛАН ИНВЕСТ ПЛОВДИВ“, „ИНФРА ПРОЕКТ КОНСУЛТ“ ЕООД, „Аскос 03“ ЕООД, „СЪРЧ КОРПОРЕЙШЪН СРЛ“. Стойността на договора е 3 994 440 лв. без ДДС.

Подучастъкът преди съоръжението, пътувайки от София към Кулата, е с дължина 720 м. В тази отсечка се изгражда мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София – Кулата.

Отсечката се изгражда от ДЗЗД „Железница - Север“, в което са: „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „ТЕС Консулт“, в което са: „СТРОЛ 1000“ АД, ТРИ-ЕС“ ЕООД и „ЕКСПЕРТ ДЕСИЖЪНС“ ООД. Техният договор е за 599 783 лв. без ДДС.

Подучастъкът след тунела, пътувайки към Кулата, е с дължина 1,4 км. В него ще бъде изградена аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79. Ще бъдат построени подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения и др. В участъка са изпълнени 300 000 м3 изкопи и насипи, водостоци, армостени, кофражни, арматурни и бетонови работи по водосток и др. В момента се извършват изкопни и насипни работи за оформяне на тялото на магистралата, укрепителни армостени, водостоци, подлез при аварийната връзка на магистралата, дренажна и отводнителна системи.

Изпълнител на строително-монтажните работи е „ПСТ ГРУП“ ЕАД. Стойността на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС. Строителният надзор е на ДЗЗД „ПЪТКОНСУЛТ 2000-КОНСУЛТ 64“, в което са: „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД и „КОНСУЛТ 64“ ООД. Техният договор е за 465 222 лв. без ДДС.

В отговор на въпрос от медии министър Аврамова коментира, че европейските средства по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за АМ „Струма“ няма да бъдат загубени. Следят се сроковете и рисковете, за да се прецени дали участъкът през Кресненското дефиле може да бъде изпълнен в срок или финансирането да бъде прехвърлено за други отсечки от ТЕНТ мрежата, каза още тя. Министърът допълни, че участъкът е в приоритетите на правителството и може да бъде реализиран с европейски средства и от новия програмен период или с държавен ресурс. 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

ПРОТЕСТ НА 23 МАЙ В СОФИЯ ПРОТИВ ББ!

В протеста на Мая Манолова в събота ще участват хора от над 20 града.Привърженици на Гражданската платформа Изправи се.БГ от над 20 града, както и от различни села, пристигат утре за протеста от 11 часа пред Министерския съвет. Преди пет дни председателят Мая Манолова обяви протест срещу управлението на кабинета Борисов-3. Протестът е съвместно с майките на деца с увреждания от Национална гражданска инициатива Системата ни убива, чиито палатки вчера бяха премахнати от пространството пред Министерския съвет. Очаква се Манолова да поздрави участниците в 11:15 ч. След нея ще говорят представители на Системата ни убива, представители на различни сектори и общности, както и на някои от клоновете на платформата от страната. На протеста Манолова ще обяви икономически мерки за бързо връщане на хората на работа и овладяване на безработицата. Протестът е обявен срещу липсата на ясна пътна карта на властта за справяне с епидемията от безработица и верижните фалити на малки и средни фирми.

22.05.2020 18:42:07

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.