-
18 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6689
GBP / BGN 2.2363
CHF / BGN 2.0994- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Новата версия на еЗдраве позволява прехвърляне на профил от стар към нов телефон
18 Декември 2025 | 19:03
/КРОСС/ Потребителите вече могат сами да активират приложението еЗдраве на ново мобилно устройство, без да се налага използването на електронен подпис или повторно посещение на офис на РЗИ, РЗОК или Информационно обслужване. Новата версия на приложението 3.9.0 дава възможност на гражданите, които вече използват еЗдраве, да генерират QR код от стария си телефон, който да бъде сканиран от приложението на новото устройство и да активират профила си.
За да активира еЗдраве, потребителят трябва да влезе в менюто „Профил" на старото си устройство, което се намира в иконата с инициалите му в горния десен ъгъл на приложението. От меню „Настройки" е необходимо да се избере „Добавяне на устройство". Приложението генерира уникален QR код с валидност 5 минути, който трябва да се сканира от вече инсталираното приложение еЗдраве на новия телефон. Системата автоматично прехвърля всички регистрирани в Националната здравноинформационна система (НЗИС) прегледи, направления, рецепти, ваксини, хоспитализации, резултати от лабораторни изследвания, профилактичен календар и др. Потребителят имат възможност да избере дали желае да ползва биометрична защита на приложението и дали разрешава получаването на известия.
Разработената възможност за повторно активиране на еЗдраве без посещение в офис е сред най-желаните функционалности от потребителите на приложението, които екипът на НЗИС получи като обратна връзка.
Общият брой на активните потребители, които имат достъп до здравните си данни чрез еЗдраве, вече надхвърли 260 000. Само от началото на годината над 170 000 души са активирали приложението и имат достъп до всички електронни здравни документи, вписани в НЗИС, както за титуляра на профила, така и за неговите деца. Данните показват, че най-активни са били потребителите от София, Пловдив, Бургас и Варна. Приложението, което беше разработено от Информационно обслужване, е свалено от App Store и Google Play общо 587 000 пъти, като стартираните потребителски сесии надхвърлиха 9.5 млн. еЗдраве продължава да е категоричният лидер в България сред приложенията в категорията „Здраве и фитнес" и води в класациите за най-сваляни апликации.
За Информационно обслужване
Информационно обслужване е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. Информационно обслужване е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Информационно обслужване разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 640 висококвалифицирани експерти в различни области. Информационно обслужване е пълноправен член в асоциацията на най-развитите обществени доставчици на ИКТ услуги в Европа EURITAS. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2018 за управление на предоставяните ИТ услуги, ISO 37001:2016 за борба с подкупването и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.