• 17 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6609
  •  GBP / BGN 2.2317
  •  CHF / BGN 2.0916
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Марк Зукърбърг: Правят се координирани опити да се оклевети "Фейсбук"

Марк Зукърбърг: Правят се координирани опити да се оклевети "Фейсбук"

/КРОСС/ Ръководството на американската компания Facebook смята, че има координирани опити за нейното оклеветяване. Това се казва в изявление на ръководителя на компанията Марк Зукърбърг, публикувано в понеделник на страницата му в едноименната социална мрежа, предава ТАСС.

Според Зукърбърг „големите организации трябва да бъдат обект на контрол". „Добросъвестната критика ни помага да станем по-добри. Но според мен това, което виждаме сега, е координирано усилие за избирателно използване на изтекли документи, за да се представи изкривена картина на нашата компания", каза той.

Компаниите не трябва да вземат самостоятелно всички решения относно своята медийна политика, по някои въпроси трябва да се прилага правителствена регулация, каза Зукърбърг.

„Когато вземаме решения, трябва да балансираме между понятията за социална справедливост, като свобода на словото и намаляване на вредното съдържание, или между въвеждане на криптиране за неприкосновеност на личния живот и подпомагане на правоприлагането... балансиране на сложни социални ценности. Многократно исках регулирането да бъде ясно, защото не мисля, че компаниите трябва да вземат толкова много решения като това сами", написа той.

По-рано в понеделник редица световни медии публикуваха нова поредица от разследвания на проблемите с Facebook. Според Асошиейтед прес, 17 американски медии са допринесли за The Facebook Papers, като си сътрудничат на хиляди страници от вътрешни документи на компанията, които бившата служителка Франсис Хауген е получила. Изхождайки от получените сведения, те твърдят, че ръководството на Facebook, в техен собствен интерес, е пренебрегнало принципите на свободата на словото и равенството, а също се е отнасяло предубедено спрямо определени групи потребители, ръководени от тяхната езикова или териториална принадлежност или политически статус.

Зукърбърг вярва, че инструментите на компанията за защита от злонамерен софтуер са най-добрите в индустрията.

Според него ръководството на Facebook през 2021 г. е инвестирало повече от 5 милиарда долара в осигуряване на безопасността на потребителите на социалната мрежа. Той отбеляза, че Facebook се придържа към принципите на прозрачност, публикувайки тримесечни отчети за усилията за борба с нарушителите на правилата на социалните медии, а надзорният съвет, създаден през 2020 г., се е превърнал в „модел за самоконтрол" за компанията. „В резултат на това съм уверен, че нашите анти-зловреден софтуер системи са водещи в индустрията", каза Зукърбърг.

Facebook планира десетки милиарди долари инвестиции във виртуална реалност през следващите няколко години, каза Зукърбърг в изявление.

„За да покажем колко важно е това за нашата компания, днес обявяваме промяна в нашите финансови отчети. От следващото тримесечие ще започнем да разкриваме финансовите данни на Facebook Reality Labs отделно от другите ни приложения", каза Зукърбърг „Това ще предостави на инвеститорите допълнителна перспектива за инвестициите, които правим в разширената и виртуална реалност".

„През 2021 г. очакваме, че това ще доведе до намаляване на общата оперативна печалба с около 10 милиарда долара, инвестициите ще растат още повече всяка година [в продължение на] няколко години", каза ръководителят на компанията.

Facebook трябва да пренасочи развитието си върху младите потребители на възраст между 18 и 29 години, вместо да се опитва да достигне до възможно най-широка аудитория, каза Зукърбърг.

Една от целите на компанията, каза той, е да трансформира всички свои приложения, които също включват сайта за социални мрежи Instagram и Whatsapp, „в най-добрите услуги за млади възрастни на възраст от 18 до 29 години".

Изпълнителният директор на Facebook отбеляза, че през последните 10 години, поради огромния ръст в популярността на техните платформи, компанията „се фокусира върху обслужването на всички, нашите услуги са настроени да бъдат по-добри за повече хора, отколкото за млади хора". През това време конкуренцията в това пространство стана много по-интензивна, „особено с нарастващата популярност на iMessage [приложението] на Apple и скорошния възход на [видео услугата] TikTok", който Зукърбърг описа като най-силния конкурент на компанията.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.