• 16 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8056
  •  GBP / BGN 2.2785
  •  CHF / BGN 1.9957
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Fines Charging: Отличникът в българската зарядна инфраструктура

Fines Charging: Отличникът в българската зарядна инфраструктура

/КРОСС/Ако някога сте се интересували от електромобили и съответно от ситуацията със зарядната инфраструктура в България, със сигурност сте попадали на компания с име Fines Charging. Ако пък сте собственик на автомобил с изцяло електрическо задвижване, вероятността техните зарядни станции да са сред любимите ви най-вероятно е съпоставима с надеждността на самата зарядна мрежа на Fines, която е 99.98%.

Причините за популярността на зарядната мрежа на Fines Charging са много, но като основни можем да посочим умното и бързо разгръщане на нейните локации, интуитивното приложение за мобилен телефон, отличната поддръжка и изключително конкурентните цени на фона на капацитета на станциите.

За да разберем малко повече за Fines Charging се свързахме с Мъри Иванов- един от основните фактори, за да има в момента България зарядна мрежа, която е на възможно най-високото оперативно и технологично ниво.

(МИ) Финес е създадена през лятото на 2018 година.
Първата локация беше пусната в експлоатация през октомври 2018-та година. До края на следващата година (декември 2019) локациите ни станаха 5. От тогава извървяхме доста дълъг път - към момента разполагаме с над 190 локации с повече от 270 станции (178 бързи и 97 бавни). Най-бързите ни станции са по 300kW, но като цяло се стараем да държим средна мощност от 150kW на локациите ни.

-Кога е реализирано първото потребителско зареждане на ваша станция?
Октомври 2018

-Колко зареждания има през 2023 година във вашата зарядна мрежа, както и каква е прогресията през изминалите години?
Зарядния обем се удвоява през последните години в пряка корелация с броя електромобили, които се появяват в България. Все пак трябва да се има предвид, че говорим за пазар от общо 12 000 електромобила към днешна дата, така че обемите в никакъв случай не са сериозни.

-Как избрахте локациите на първите си 10 станции и как избрахте на последните 10?
Първите ни локации бяха наши собствени обекти. В последствие стана една идея по-лесно да убедим домакини да ни поканят да поставим зарядна станция при тях, така че вече в по-голяма част от случаите локациите не са наши собствени обекти, а са в партньорство с конкретното място.

Винаги целта ни за избор на локации е била да са на възлови и комуникативни места, където има повече трафик, но не забравяме, че дори в непопулярните места, до които има рядко движение, все пак трябва да има зарядни точки, за да пътуват хората до там. Горди сме, че още преди години работихме усърдно по въпроса да направим зареждането в Родопите да не е мираж, както беше години наред.

-Какви марки електромобили зареждат най-много при вас?
Зареждането е анонимен и сигурен процес, при който ние няма как да знаем какви автомобили зареждат. В крайна сметка няма и значение - всеки трябва да може да пътува и зарежда с автомобила му, без значение от марката.

Все пак имаме данни за това на какви автомобили е активиран Autocharge в мрежата ни (статистиката може да бъде видяна в галерията), като от юни миналата година, разлика в процентите съществена няма

-По колко време средно зареждат електромобилите във вашата мрежа?
Средната продължителност на зарядна сесия в мрежата ни е 25 минути на DC и около час и половина на AC.

-По колко средно kWh зареждат колите?
Средно по точно 24kWh

-Кои са най-натоварените локации в мрежата на Fines Charging?
Различните локации се натоварват различно през различните части на годината. Има локации, на които през зимата не стъпва почти никой, както и обратното. Като цяло, разбира се, най-много заряден обем има по магистралите, където има и повече трафик. Но трафикът в България е силно сезонен.

-Кога са най-натоварени най-натоварените локациите като часови диапазон?
Зависи дали са градски локации или магистрални. Разбира се, когато е летния сезон, най-натоварено е петък вечер към морето. Учудващо натоварен ден е 1 Юли.

-Как гарантирате безопасността на станциите и има ли злоупотреби с апаратурата?
С всички възможни законови средства. Злоупотреби, разбира се, има.

-Буквално преди няколко дни зарядната инфраструктура на Fines беше включена в Supercharger картата на Tesla. Колко време отне това и кое беше най-трудното условие на което трябваше да отговори тя?
Разговорите ни с Тесла по въпроса са от 2022 година, след като бяха решили да пускат тази функция на автомобилите им. Всички условия бяха изпълнени в рамките на няколко седмици и от тогава беше въпрос на време Tesla да пуснат тази функция за нашата държава. Не бих казал, че имаше нещо трудно като условие. Минусът на системата им кои станции да показват в навигацията си за съжаление не позволява по-непопулярните, но за сметка на това важни зарядни станции да се показват в автомобилите Тесла.

-Какво следва за Fines през 2024 година?
Както и предишните години - нови локации, увеличаване на капацитета на съществуващи, както и постоянно разширение на палитрата услуги, които предлагаме.

-Кажете ни нещо, което никой не знае за Fines
Ние сме преди всичко електромобилисти, които направиха Fines Charging по-скоро като хоби. Всички в компанията въртим поне по 40-50К км на година из България и сме горди, че можем да го правим само с нашата мрежа.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.