• 24 Юли 2025 |
  •  USD / BGN 1.6679
  •  GBP / BGN 2.2572
  •  CHF / BGN 2.1017
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

НАП установи нарушения в 28 заведения, магазини и хотели в зимните ни курорти

НАП установи нарушения в 28 заведения, магазини и хотели в зимните ни курорти
Фискалните инспектори провериха 92 търговски обекта за 3 дни, контролната кампания продължава

/КРОСС/  Общо 28 заведения, магазини и хотели, работещи в зимните ни курорти, не са отчитали продажбите си коректно. Това установиха данъчните инспектори на НАП при масови проверки в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово. В контролните действия участваха и 5 екипа от звеното за фискален контрол в Хасково. Разкритите нарушения са неиздаване на касови бележки; разминаване между маркираните на фискалното устройство суми и наличностите в касата; документи за продажба, които не отговарят на изискванията и др. 

Само през първите 3 дни на зимната контролна кампания - от 3 до 5 януари включително, служителите на „Фискален контрол" са проверили 92 търговски обекта, но  контролните действия продължават до края на сезона. Извършено е т.нар. „явно наблюдение", което означава, че те са се легитимирали и в продължение на два дни са присъствали и наблюдавали работата в заведението или хотела. Така фискалните контрольори са проследили  постъпленията, след което са ги сравнили с продажбите в предходни периоди. В проверките се е включил и т.нар. "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби. В осем от ресторантите проверяващите са констатирали и грешно начисляване на ДДС, което от 1 януари вече е 20%, а не 9%, както беше през последните няколко години. Служителите на НАП са издали предписания към тези търговци да направят необходимите корекции във фискалните си устройства, за да изпълнят изискванията на закона.  

В едно от проверените заведения на клиентите е издаван „служебен бон", вместо фискален. Това е опит за избягване на изискванията за отчитане на продажбите, а предвидената за това санкция е „запечатване на обект". НАП напомня, че ако потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция - NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.