• 04 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 11°C

Genesis GV60 е с дрифт режим и разпознаване на лица

Genesis GV60 е с дрифт режим и разпознаване на лица

/КРОСС/ Корейската премиум марка на Hyundai - Genesis въвежда напълно безключов достъп до превозни средства и започва с лицево разпознаване и скенер за пръстови отпечатъци за първи път. А на състезателната писта страстно спортните шофьори могат да шофират до насита в дрифт режим.

Премиум марката Genesis на Hyundai показва с конкурента на S-класата G90, че можете да се прави лукс и спорт в Корея. Все още не е сигурно дали 5,45-метровата „мокасина" ще дойде в Европа. Но от лятото на 2021 г. марката, която беше официално основана в Германия през 2015 г., показва, че Корея вече знае не само как да приготви автомобилна домашна кухня, но също така знае как да приготви изключително уважавани луксозни ястия.

Двата седана - G70 и G80, поставиха началото заедно със SUV-овете GV70 и GV80, първоначално всички само като конвенционални двигатели с вътрешно горене с бензинови и дизелови двигатели, но с наистина финна изработка и страхотно качество на обработка на детайлите. През 2022 г. спортният кросовър GV60 беше добавен като първото изцяло електрическо превозно средство на марката.

Подобно на Hyundai Ioniq 5 и Ioniq 6, и моделите Kia EV6 и EV9, той е базиран на електрическата платформа E-GMP за цялата група. Благодарение на 800-волтовата технология, той постига необичайно кратки времена за зареждане, предлага се с различни размери на батерията и конфигурации на задвижване: с един и два двигателя, със задно задвижване или променливо задвижване на четирите колела.

800-волтовият задвижващ механизъм вече може да бъде намерен в модифицирана форма в два други модела на Genesis - в петметровия седан G80 и в дългия 4,75 GV70 SUV. Genesis също така доставя теглич за ремарке за последния и позволява натоварване на ремаркето от поне 1800 кг - точно колкото при Audi за Q8 e-tron.

По време на първите тестове за шофиране в центъра за безопасност в Калинхен близо до Берлин комфортният кореец доказа, че двата му електродвигателя са яка груба сила дори при тежък товар на куката - човек почти се страхува, че в режим на усилване общо 360 кВт ( 490 к.с.) мощността може да изскубе теглича от ремаркето.

Усъвършенстваният контрол на сцеплението и динамиката на шофиране гарантира, че комбинацията остава на пътя дори на хлъзгаво и дори когато покритието е хлъзгаво само от едната половина на колата. Стандартното стабилизиране на ремаркето дава възможност да се получи одобрение за скорост от 100 км/ч за всички видове ремаркета, дори и за пълния товар на теглене ако ремаркето не е оборудвано с съединител против извиване.

С по-компактния GV60, на който Genesis добави някои технически подобрения за текущата моделна година, вече е налична хубава допълнителна функция, която изобщо не е за подобрена стабилност при шофиране - подобно на Kia EV6 GT, GV60 има във версията SportPlus специален режим на дрифт. Чрез последователност от няколко работни стъпки, за да се изключи случайно активиране, стабилизиращото управление на динамиката на автомобила може да бъде напълно деактивирано, така че електрическият автомобил с 490 к.с. да следва само законите на физиката.

Стабилизиращото задвижване на всички колела е деактивирано в режим дрифт и се задвижва само задната ос. Благодарение на електро-типично изключително спонтанното подаване на мощност, е лесно да се претовари сцеплението на задните колела чрез целенасочено използване на десния педал, при което задната част се плъзга в завоя. Това, което е повече от кошмар за нормалния шофьор, предизвиква широка, дълготрайна усмивка върху лицето на опитния спортен водач - управление с педала за газ.

Въпреки това дори опитни шофьори трудно могат да управляват целенасочен дрифт, по-дълъг от половин обиколка върху напоената с вода кръгла писта на тренировъчната площадка. След като задните колела загубят сцепление, те ускоряват толкова рязко за части от секундата, че е почти невъзможно за да хванете отново задния край.

Друг трик, който може да се използва много по-често в ежедневието, който базовата версия GV-60, наречена Sport, също предлага като първото в света произведено превозно средство, както подчертава Genesis, е отключване на автомобила чрез разпознаване на лица. След като сте се регистрирали за функцията чрез съответното меню за регистрация, електрически прибиращите се дръжки на вратите се изместват, ако погледнете камерата, монтирана на B-колоната за секунда или две. Можете да влезете, без да носите ключа или смартфона, който също може да бъде програмиран като електронен ключ, със себе си.

Налично е разпознаване на пръстови отпечатъци при стартиране и потегляне. Това, което на пръв поглед изглежда като забавен електронен трик, определено може да има практически приложения, особено след основателните критики, че корейските коли са доста лесни за отмъкване от недоброжелатели. Ако не можете или не искате да носите ключовете за колата или мобилния си телефон със себе си, например когато спортувате или плувате, можете просто да оставите всичко безопасно заключено в колата и след това все още можете да отключите и да продължите без никакви проблеми.

Можете да закупите GV 60 както всички останали модели Genesis в бъдеще и по класическия начин при дилър. Досега това ставаше само като директни продажби с личен асистент, който не само представя колата на клиента за тест драйв, но и я взема и връща за редовна (и безплатна!) поддръжка. Тази уникална услуга сега пада защото търсенето на корейски автомобили от висок клас нараства толкова бързо, че услугата достига своите граници. Ето защо сега се изгражда малка, но фина мрежа от конвенционални търговски обекти и искат тя да бъде отворена до 2024 г.

Спецификации Genesis GV60 Sport (Sport Plus):
Дължина / ширина / височина: 4.52 x 1.89 x 1.58 м
Врати/места: 5/5
Багажник: 432-1550л., преден 20л
Товароносимост / с ремарке: 420-425 кг / 1600 кг
Задвижване - на всички колела
Мощност: 234 кВт / 318 к.с. или 360 кВт / 490 к.с.
Въртящ момент: 605 или 700 Нм
Ускорение 0-100 км/ч: 5,5 секунди и 4,0 секунди съответно
Максимална скорост: 200 или 235 км/ч
Консумация (WLTP): 18,8 кВтч/100 км или 19,1 кВтч/100км
Пробег (WLTP): 470 км или 466 км
Капацитет на батерията (бруто): 77,4 кВтч

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.