• 19 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Персонализацията става ключова тема за електронната търговия на модни стоки

Персонализацията става ключова тема за електронната търговия на модни стоки

/КРОСС/ Заедно с изкуствения интелект, персонализацията в момента е най-важната тема в света на електронната търговия на модни стоки. Модната търсачка GLAMI обръща внимание на тези иновации в онлайн платформата си, като същевременно наблюдава и предлага технически решения на електронните магазини на своите партньори. Използването на умни решения за персонализация става все по-необходимо в модната електронна търговия, тъй като те не само улесняват клиентите да намерят подходящо съдържание, но и оказват положително въздействие върху показателите за продажби.
Още преди кризата с COVID-19, от McKinsey прогнозираха, че персонализацията в онлайн магазините ще бъде основен двигател на успеха при търговията на дребно през следващите години. Според проучване на GLAMI, обхващащо пазарите в ЦИЕ, онлайн сегментът ще нарасне с 20% през 2021 г.. Свиването на офлайн пазара от миналата година ще продължи да се усеща до 2023 г., когато се очаква физическата търговия на модни стоки в региона да достигне предпандемичните си нива. Компаниите, които не обръщат внимание на тези прогнози, могат да загубят значителна част от приходите си или дори да фалират. Днес това е по-вярно от всякога не само за онлайн, но и за физическите продажби. Привличането на клиент в пренаситена конкурентна среда и задържането на вниманието му е нелека задача. Тя изисква подходящо специализирано съдържание и условия за улеснено потребителско изживяване. Експертите на GLAMI съветват партньорите си да познават възможно най-добре своите клиенти, за да им предлагат персонализирано съдържание и да максимизират печалбите си. Разработването на уебсайт, поддържан от изкуствен интелект, може да изисква значителни ресурси, поради което много електронни магазини избират да се присъединят към GLAMI, търсачка, която използва усъвършенствана система за персонализация за всички продукти от своя каталог. Основното предимство на персонализацията е, че клиентът може да се ориентира сред огромен набор от продукти. „Днес дори един среден онлайн магазин предлага хиляди продукти и трябва да осигурява персонализирано съдържание. То подобрява всички значими показатели, като кликвания, продажби или възвръщаемост на инвестицията", обяснява Радек Бартизал, инженер Машинно обучение в отдела по Изкуствен интелект на GLAMI.

Персонализацията в GLAMI
В GLAMI персонализацията се извършва по два начина съобразно системата за препоръки на артикули. Първо, потребителят избира съответните продукти и след това системата препоръчва подобни на него, без да се фокусира върху историята му на пазаруване. Вторият начин е по-персонализиран. Системата сортира продукти в дадени категории, например рокли, и следи отблизо това, на което потребителят е обърнал внимание при пазаруване. Впоследствие тези продукти ще бъдат препоръчани на потребители със сходни характеристики. „Персонализацията е необходимост в наши дни. От внедряването на тази система, ние непрекъснато я подобряваме, за да гарантираме, че на потребителите се показват най-подходящите продукти. В този процес обаче скоростта също е много важна. Системата трябва да може да намери най-подходящите сред милиони артикули и то за части от секундата ", добавя Радек Бартизал. По думите му след въвеждането на системата за персонализация, повечето показатели са се подобрили.

„За дадена компания може да е трудно да прецени колко време и човешки капитал ще спести, ако инвестира в изкуствен интелект, но удовлетвореността на потребителите може лесно да бъде измерена чрез показатели като коефициента на конверсия. След внедряването на персонализирано търсене в GLAMI, коефициентът на конверсия и брутната пазарна стойност се увеличиха с над 10%. " казва още експертът.
Разпознаваемостта в електронната търговия с модни стоки често е трудна, особено за малките и средните онлайн магазини. Чрез GLAMI обаче те могат да попаднат в полезрението на много клиенти. „Предимството за тях е, че в GLAMI те могат да достигнат до началната страница именно благодарение на нашата система за препоръки. Това е страхотна добавена стойност за по-малките брандове. Те ще станат видими за широк кръг потребители", подчертава Радек Бартизал.

„Днес всеки малък или среден онлайн магазин трябва да предлага и решения за персонализация, тъй като, от една страна, тя подобрява всички показатели, които се следят при електронната търговия, а от друга страна, ако клиентите смятат, че процесът на покупка е тромав, те просто ще потърсят друг магазин. Системата за персонализация може да бъде относително скъпа инвестиция. Алтернатива би могло да бъде показването на продуктите на сайта на GLAMI, което им позволява да бъдат препоръчани на съответните потребители. Това добавя съществена стойност за по-малките брандове, като създавайки персонализирано предложение, GLAMI не само значително опростява намирането и покупката на модни продукти, но също така прави магазина видим за още по-широк кръг потребители", обяснява Бартизал.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.