• 26 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8245
  •  GBP / BGN 2.2829
  •  CHF / BGN 1.9974
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

Денков: Все още няма консенсус по отношение на удължаването на учебната година

Денков: Все още няма консенсус по отношение на удължаването на учебната година

/КРОСС/ Все още няма консенсус по отношение на удължаването на учебната година. Това заяви в студиото на „Здравей, България” министърът на образованието академик Николай Денков.

„Нашите деца учат буквално  една календарна година по-малко, отколкото средно учат децата в Европа. Основният проблем е между 1 и 6-и клас. От там твърдението, че ние първо трябва да решим проблема с програмите – пък после да решаваме за учебното време – не е вярно. Проблемите са два. Ако ние удължим учебната година, което все още не е решено, защото няма съгласие по този въпрос – тогава трябва да сложим една ваканция през ноември, както е в другите държави, която трябва да бъде минимум три дни. В момента нямаме такава. И трябва да удължим междусрочната ваканция, за да имаме  на всеки месец и половина – два – по 3-4 дни за почивка на учениците”, подчерта академик Денков. И допълни: "Тази учебна година ще започне на 15 септември".

„Резултатите са според очакванията. И преди съм казвал – за този, който знае, за него ще бъде лесно. Това са отличниците. Гледам таблиците – 34 на сто по БЕЛ в 4-и клас, 20 процента почти по математика в 4-и клас – имат отлични оценки. След 12-и клас – 7 процента имат висок успех по БЕЛ, а 21 на сто – по втория държавен зрелостен изпит. За тези ученици явно изпитът не е толкова труден. Обратно – имаме двойки, имаме тройки – там съответно имаме проблем”, коментира той резултатите от матурите.

По думите му спрямо миналата година в 4-и клас има известна промяна в изпита. „Форматът е същият, но тази година се изискват повече логическо мислене, повече изразяване на собствено мнение затова и точките са по-малко. По отношение на зрелостния изпит след 12 клас – там всичко е различно. Различна е учебната програма, по която са учили тези деца. Различен е форматът на изпитите, различна е скалата за оценка – така че тук сравнението с минали години не работи и не трябва да се прави”.

Образователният министър коментира и евентуални промени в учебните програми. „Много е лесно да се каже, че има проблем с програмите. И това е вярно. Но много трудно е да се посочи къде е точно проблемът и как трябва да се променят. И това е точно каквото правим в момента. До 30 юни очакваме докладите от експертните комисии, в които участват учители, и точно те ще кажат къде има специфични проблеми и как трябва да се решат според тях. Промяната в учебните програми трябва да се направи именно от експертите”.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.