• 25 Юни 2022 |
  •  USD / BGN 1.8585
  •  GBP / BGN 2.2802
  •  CHF / BGN 1.9419
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 29°C

Румен Драганов: Почивката на нашето море тази година ще бъде с 30% по-скъпа

Румен Драганов: Почивката на нашето море тази година ще бъде с 30% по-скъпа

/КРОСС/ На старта на летния сезон морските курорти са готови да посрещнат новите туристи. Тази година се връщат някои стари навици за пътуване, а инфлацията и военните действия в Украйна също променят по свой начин търсенето.

Това лято българите ще предпочетат: по-кратки почивки, но няколко пъти; по-близки дестинации; по-предпочитани или по-малко популярните курортни градчета; комбинация море и планина. Турция пък е най-предпочитана страна за дълга all inclusive почивка.

Къде ще е най-евтино: Българското Черноморие, Гърция или Турция?

По информация от Института за анализи и оценки в туризма най-евтино ще бъде летуването в Турция. Там се очаква бум на туристическият поток, който да достигне 5 млн. туристи. Турция е единствената страна, която приема руски туристи и то в огромни обеми. След нея се нареждат Гърция, Италия и Испания.

В България ще е по-скъпо от Турция, въпреки това увеличението в цените на храна и пакети, което в момента е около 20%, в разгара на лятото ще достигне 30%.

Все пак в България ще е по-евтино от любимото не само българите, а редица западни туристи - гръцко море, където тази година се очаква 50% поскъпване спрямо миналата година.

Силен летен туристически сезон, който ще продължи до втората седмица на октомври прогнозират специалисти в бранша. С падането на COVID мерките се забелязва и раздвижване на чуждестранния поток от туристи у нас.

Според Румен Драганов туристите тази година по българското море ще достигнат може би до 9 милиона.

„Това се наблюдава от увеличения интерес за нови полети от различни европейски и извъневропейски дестинации към България, като Великобритания, Полша, Чехия, Германия. Руските туристи продължават да пристигат през Истанбул и през Дубай, не сме занулили руския пазар", посочи още Румен Драганов.

Почивката на нашето море обаче тази година ще бъде с 30% по-скъпа.

„Юни месец ще бъде много удобен и чудесен за курорт, защото цените ще бъдат така по-ниски за настаняване, а заведенията ще тестват пазара. Ако някъде има шатра за 100 лв., аз не бих се изненадал. За съжаление това ще отблъсне част от българския потребител и той ще търси неща, които в Турция като качество са на невероятна конкуренция", коментира и климатологът проф. Георги Рачев.

Инфлацията ще наложи и друга тенденция тази година.

„Увеличаването на цената на горивата в някаква степен ще направи по-популярни вътрешните по-кратки маршрути. Хората от източната част на страната ще посещават много повече Източното Черноморие и няма да избират някое друго, което е по-далеч. Горивата ще оскъпяват пътуванията. Хората, които са от Южна България, ще предпочитат Гърция", смята още Румен Драганов.

Гръцките дестинации са и най-продаваните онлайн. Българите стават все по-склонни да резервират виртуално и по-рано.

Сайтовете с оферти също отбелязват повишение в цените на промоционалните пакети.

„Хотелите с 4 звезди са най-масовите, които продаваме, може би заради това, че при тях толкова ясно си личат намаленията, когато правят. Определено българите предпочитат all inclusive. Искат всичко да е уредено, да не мислят за изхранването", посочва маркетинг мениджър на сайт за оферти.

Заради по-високите цени специалистите прогнозират да се възвърне и старата традиция - за кратко, но няколко пъти.

Двоен ръст на туристи има и в посещенията на 100-те национални туристически обекта. Затова от БТС планират скоро те да бъдат и дигитализирани с приложение. Засилва се интересът и към пещерният туризъм. А връх Мусала се очертава да бъде най-желаният за 2022 г.

Ако досега почивката ни на българското море е струвала 1700 лв. за една седмица за 4-членно семейство, сега ще струва около 2400 лв., показват данните на Института за анализи в туризма - средно между 100 и 150 лв. на ден за стая.

Цената за малко бунгало е 70 лв. на вечер в активния сезон, а за месеците юни и септември се предлага за 50 лв.

Голям интерес има към караваните. За място на първа линия на къмпинг „Смокиня" плащат 2500 лв. за този сезон, срещу 2000 за миналото лято.

Все по-популярни стават екскурзионните летувания в планините, като тази година има двойно увеличение на интереса към тях.

Семействата с деца предпочитат да прекарат в Родопите между 5-7 дни, тъй като планината е по-достъпна. Почивката за една седмица в планината с организирани маршрути, водач, нощувка (най-често в хижа) и транспорт е 400 лв. на човек.

Цените в хижите варират от 15 до 40 лв. в зависимост от месеца, заетостта и самата хижа.

Пирин е планината, която най-често е избирана от по-екстремните летовници.

Българите, които се връщат от чужбина, все повече отделят дни от почивката си у нас през лятото, които да прекарат в планината.

Особено популярни са международните маршрути Е3: Ком - Емине, Е4: Витоша - Верила - Рила - Пирин - Славянка, Е8: Рила - Родопи. Все по-популярни дестинации стават планина Славянка и Странджа планина.

А най-често пребиваващите чужденци в българските планини са от Италия, Франция и Полша.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Стефан

Тези 30% екотакса за зелените мафиоти Тома Белев и Борислав Сандов ли ще плащаме?

25.05.2022 17:36:39

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2022 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.