• 19 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6689
  •  GBP / BGN 2.2363
  •  CHF / BGN 2.0994
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Гвоздейков: Всеки един протест трябва да бъде в рамките на закона

Гвоздейков: Всеки един протест трябва да бъде в рамките на закона
Интервю с Георги Гвоздейков, министър на транспорта

/КРОСС/ Водещ: Важни теми като това ще пътуваме ли по-бързо с БДЖ, ще бъде ли завършена изцяло системата за спешна медицинска помощ по въздуха и кога ще заработи адекватно. И още важни политически теми в следващите минути с разговор с Георги Гвоздейков, министър на транспорта и съобщенията. Добро утро.

Георги Гвоздейков: Добро утро.

Водеща: Добро утро. Да погледнем картата, на която днес са обявени протести. Виждате в колко точки в страната земеделски производители и животновъди отново излизат по пътищата на България. Защо?

Георги Гвоздейков: Сега, вероятно искането на бранша е за подпомагане за получаване на финансова помощ от държавата, но всяко едно такова действие трябва да има рамки и то законосъобразни. И доколкото съм информиран от това, което се случва и в МС, и в Министерство на земеделието, се прави анализ, срещи и има воден диалог и мисля, че има решение, което е предложено на бранша. Така че въпрос на време е днес дали то ще бъде прието от бранша и дали ще има съгласие съответно за вид подпомагане към този бранш.

Водеща: Какво означава обаче безсрочен протест за движението по пътищата на България? Защото ние имахме включвания от две точки - и на двете заявките са за блокада на ключови пътни артерии.

Георги Гвоздейков: Всеки един протест трябва да бъде в рамките на закона. Така че това, което позволява закона, всеки гражданин, всяко общество може да изразява своето право на недоволство, но пак казвам, в рамките на закона. Ние като министерство отговаряме пряко за контрола на тези товарни пътни транспортни средства и на селскостопанснката техника, така че ние ще спазим стриктно закона и ще следим за това да не се случат такива ексцесии, затрудняване на движението и нещо, което е извън рамките на закона, пак повтарям.

Водеща: Проверявате ли сега като се отправят по пътищата до тези 80 точки?

Георги Гвоздейков: Имаме готовност мобилните екипи да излязат на терен и да си свършат работата така както казват правилата.

Водеща: За какво се правят проверки?

Георги Гвоздейков: Ами тези превозни средства се контролират, така че се правят проверки на документи, техническа изправност и така нататък.

Водещ: Дали имат право просто да са на дадените пътни отсечки?

Георги Гвоздейков: Точно така.

Водещ: Премиерът Денков вече направи връзка между протестите и предстоящата ротация - вие виждате ли такава?

Георги Гвоздейков: Политическата картина в България е доста динамична, така че конкретно могат да бъдат направени много връзки. Но не бих искал да влизам точно в детайли, тъй като наистина обстановката е много сложна и тази тема е изключително тънък лед и може да доведе след нея си доста интерпретации. Така че ще бъда плах в коментара си.

Водеща: В чия полза са действията на фермерите и защо сте плах в коментара си?

Георги Гвоздейков: Защото политическата обстановка в България зависи и от геополитическата обстановка. Знаете какво се случва около нас и в световен мащаб. Така че темата освен интересна и доста нажежена.

Водеща: Затова се опитваме да разберем с какъв политически заряд е нажежена и в чия полза действат тези хора, ако наистина отсреща има предложение, което на пръв прочит звучи разумно - да докажат загубите си и да бъдат подкрепени? Те казват обаче, не, държавата не е адекватна да направи това нещо и в същото време чуваме връзката с ротацията и то от премиера.

Георги Гвоздейков: Очевидно държавата търси вариант за решаване на проблема и прави такова предложение, което пак казвам е в рамките на възможностите, защото няма как да се случи нещо, когато няма достатъчно ресурс финансов и правила, разбира се. Така че аз това, което мога да кажа е, че правителството - премиерът и Министерството на земеделието правят това, което ще бъде от полза за държавата и в помощ на фермерите. От там нататък как се режисира този процес - не бих исках да коментирам.

Водещ: Миналия път, тъй като това не е нещо ново, септември месец наблюдавахме сходна картина - пак излизаха протестиращи земеделци, си спомняме, че се намеси активно Делян Пеевски и тогава недоволството се ориентира бързо към финал. Къде е по-силно влиянието на Делян Пеевски, председател на ПГ на ДПС - в правителството или сред фермерите?

Георги Гвоздейков: Нямам представа.


Водеща: Откъде решението тогава, за това ви питаме? Дали те се оттеглиха, защото бяха, с негово посредничество беше решен проблема или правителството намери?

Георги Гвоздейков: Като министър на транспорта се опитвам да се съсредоточа върху моите задачи и моите проблеми, моите приоритети. Така че общата политическа картина съм я оставил настрани.

Водещ: Но ще бъдете пряко засегнат, тъй като споменахме, че транспорта в България под една или друга форма ще бъде блокиран в дните на протести.

Георги Гвоздейков: Когато бъда пряко засегнат, аз ще си свърша работата по закон и ще изпълним всички наши задължения.

Водеща: Добре. Според мен ще ви номинират и за външен министър при ротацията, толкова дипломатично ни отговаряте на тези въпроси.

Георги Гвоздейков: Пак казвам, в тези теми, преди да говориш трябва да мислиш, затова съм толкова обран, без да влизам в детайли.

Водещ: Да използвам сега усмивката, която имате на лицето си и да минем към много важна за вас тема, която си е изцяло във вашия ресор. Когато пристигна хеликоптера и го представихте официално пред медиите и обществото, вие го оприличихте този момент на празник, нали не бъркам?

Георги Гвоздейков: Така е.

Водещ: Да не вземете сега този празник да го включите в Конституцията?

Георги Гвоздейков: Не съм я използвал аз като празник. В крайна сметка такива мероприятия, такива каузи трябва по някакъв начин да обединяват обществото, а не да го разделят. Така както се опитаха да направят определени хора да речем. Как никой не видя, че България най-накрая направи стъпки за изграждане на тази важна система за спасяването на човешки животи? Как никой не видя, че ние започваме вече с упорити и силни крачки да вървим към Европа и да изравняваме стандарта с тях? Как никой не видя, че България закупува осем хеликоптера, за да изгради системата за спешна помощ? Как никой не видя, че този хеликоптер, този тип хеликоптер е оборудван с най-модерния автопилот - четириканален автопилот и в ситуация да речем на опасност или лоши метеорологични условия, с едно натискане на копчето и хеликоптера може да кацне сам. Как никой не видя, че хеликоптера е оборудван с най-модерните двигатели, които притежават мощност с над 30 процента от по-старото поколение? Което означава, че когато използваме просволутата лебедка, при отказ на двигател и остане само един, хеликоптерът не пропада и сантиметър, а не метър. Което означава, че ние притежаваме най-модерната техника, която в момента разполага авиацията като цяло като индустрия.

Водещ: Сега ни убеждавате, че не е необходимо да има лебедка или че е по-добре да я няма ли?

Георги Гвоздейков: Аз ви убеждавам в следното - всеки един компонент закачен на хеликоптер или компонент, който се използва, той се използва при определени правила и процедури. И неведнъж съм казвал, когато се говори по тази тема, трябва да се говори експертно и с факти, и много внимателно, защото всяко друго говорене е популизъм и пропаганда. И точно това цели, в смисъл да разделя обществото и нищо друго. Пак казвам, авиацията се регулира от строго профилирани правила и регламенти. И ще го повторя за пореден път - ЕК измени миналата година този регламент, който регулира специално спешната медицинска помощ по въздух и от края на май тази година правилата са променени, което означава, че спешната медицинска помощ от немедицинско естество, което всъщност регулира планинското спасяване, става вече част от спешната медицинска помощ по въздуха. Но тя се прави при строго определени правила, пак казвам. За да използва операторът или хеликоптерът лебедка, той трябва да бъде лицензиран като такъв, за да може да го прави. И няма как да прескочим стъпалата, докато не извървим целия път. Което означава, че първо операторът трябва да лицензиран като оператор за спешна медицинска помощ и след това трябва да изпълни изискванията да прави операции с лебедки или окачени товари и така нататък.

Водещ: Това след колко време да си го представим?

Георги Гвоздейков: Регламентът влиза в сила в края на май. До края на май, ако ще и снимка на лебедка и осем лебедки да закачите, без да получим одобрение и одобрение на процедурите за използване на тези компоненти, ние няма какво да направим. Така че планът за доставка на хеликоптери е спазен поради тази причина. Останалите хеликоптери, които ще пристигнат и за България има три хеликоптера оборудвани с лебедки, които са напълно достатъчни да покриват планинските райони, но всичко това става с правила и процедури. Говоренето, празноговоренето общо взето към обществото...

Водеща: Господин министър, а можеше ли и този хеликоптер, и всички хеликоптери, да имат лебедки?

Георги Гвоздейков: Ама аз ви отговорих на този въпрос. Всеки един хеликоптер може да има лебедка, но за да използваш лебедката трябва да имаш одобрени процедури и да си одобрен като такъв.

Водеща: Е добре де, нали ще имаме одобрени процедури?

Георги Гвоздейков: Така е. Тепърва започва лицензирането...

Водеща: Какво пречеше да имаме и лебедки?

Георги Гвоздейков: Ама има лебедки. Трите хеликоптера, които са поръчани за България...

Водеща: А защо не всички?

Георги Гвоздейков: Защото не е необходимо да имат всички хеликоптери лебедки.

Водеща: Те по-евтини ли са поне тези без лебедките?

Георги Гвоздейков: Хора, въртим разговора около това да търсим сензации.

Водеща: Господин министър, вие влязохте със заряд в тази тема, защото очевидно сте подразнен от публичната реакция?

Георги Гвоздейков: Влязох със заряд, защото се опитвам да се отнасям възможно най-професионално. И пак казвам...

Водеща: Но човешкия разговор е, в една ситуация в планината, има ли как този хеликоптер да бъде полезен? Това беше големия въпрос, който поставиха планинските спасители.

Георги Гвоздейков: Естествено, че има. Но за да се случи това нещо, трябва самият авиационен оператор, който ще извършва тази дейност, трябва да получи своето одобрение от надзорния орган - такива са европейските правила. В авиацията нищо не може да се случи без правила и процедури. Това е.

Водещ: След като получим този лиценз, тоест казвате ни, че от май месец и първия хеликоптер също може да бъде оборудван с подобно...

Георги Гвоздейков: Точно така. След като получим лиценз, ще дойде времето, когато този регламент е влязъл в сила и ще пристигне и втория хеликоптер, който е оборудван с лебедка. Така че нека да успокоим обществото и да забравим тази тема и да гледаме голямата картина, която е най-важната.

Водещ: Давайте сега голямата картина. Колко площадки вече има лицензирани и кога всъщност може и този първия без лебедка, да започне да лети и да помага на хората и да спасява?

Георги Гвоздейков: Към момента мисля, че има вече шест лицензирани болнични летища, на територията на София са повечето, болницата в Панагюрище, във Варна болницата е с лицензирана летателна площадка. Този хеликоптер ще влезе в експлоатация тогава когато операторът получи своето одобрение, своят лиценз за такава дейност. В момента сме в този процес лицензионен, регулаторният орган е почти на финала с абсолютно цялата документация. Предстои регистрация на хеликоптера в гражданския регистър, предстои издаването на летателната годност.

Водещ: Мислех, че ще кажете КАТ, добре че не е КАТ, че там може да чакате доста.

Георги Гвоздейков: Не е КАТ. Предстои издаването на летателната годност, предстои издаването на свидетелство за авиационен оператор. Така че в ход са процедурите, движат се, хеликоптерът е тук, пилотите са налице, изключителни професионалисти, екипът е подготвен. Видях с радост доста млади лекари, медици, които също с хъс очакват своята работа и това е добре, че го правят с любов, което означава, че тази професия оттук нататък ще бъде много привлекателна. И аз вярвам, че един ден България ще се гордее с това, че разполага с една много добра и качествена система за спешна медицинска помощ по въздух.

Водещ: Ще се гордеем ли пък скоро и с нашите железници и придвижването с влак, сравнявайки го с всички държави, дори в региона ако щете? И тук нека се хванем само за факти, които са от страницата на вашето министерство. Модернизираме железниците с вагони втора употреба от Германия. Нямаше ли как да бъдат нови, господин министър?

Георги Гвоздейков: Модернизираме железниците с вагони, които са в изключително добро техническо състояние, това е коректно да се каже. Тъй като в техниката, инженеринга няма втора употреба, там има добро ниво на поддръжка.

Водещ: Но са използвани нали?

Георги Гвоздейков: Точно така. Никой не казва обратното. Но казваме нивото на поддръжка какво е, какво е състоянието на вагоните, което е много важно. Имаше как да купим вагони чисто нови, но трябваше да чакаме три или четири години. Но аз не съм от хората, които могат да си позволят такова време на чакане и търсих най-разумния вариант, най-бързо реализируемия вариант, който може да подпомогне развитието по този начин на железниците и да осигурим един по-качествен комфорт на пътуване на хората все пак. Това е крайната цел.

Водещ: Колко годишни са тези вагони и каква е сумата от бюджета, която ще бъде отделена за закупуването им?

Георги Гвоздейков: Модернизацията на тези вагони, на част от тях е правена през 2014 година. Абсолютно отговарят на всички европейски стандарти - отворено пространство без купета, вагон-ресторант, място за инвалиди, място за велосипеди, модерни вакуумни тоалетни, климатизация, контакти, място за зареждане на телефони, лаптопи. Така че това ниво по някакъв начин ще оправдае очакванията на хората и съм сигурен, че хората ще бъдат доволни и щастливи, когато се качат в тези вагони.

Водеща: Тази инвестиция, която в какъв размер е?

Георги Гвоздейков: Тази инвестиция е в размер на до 70 вагона. Тъй като цената е преференциална за България и това, което сме поели като ангажимент, тъй като това не е стока, която се продава свободно на пазара, това е специално направена за нас оферта. След като бъде подписан договора, след като бъдат приключени процедурите, цялото общество ще разбере за каква инвестиция става въпрос. Но пак искам да кажа.

Водеща: Тоест сега не можете да ни кажете стойността на тази евентуална сделка?

Георги Гвоздейков: Да, по юридически причини - това е договорката с Дойче бан, пак казвам, тъй като това не са вагони обявени на пазар за продажба, това е сделка специално за БДЖ, с помощта на посолството на Германия. Изключително изгодна сделка, но пак казвам, нека да приключат процедурите, тъй като трябва да спазим закона и цялото общество ще разбере за каква цена всъщност сме придобили...

Водеща: Ще повлияе ли на скоростта на придвижване? Разбрахме ви, очакваме в какъв срок да се финализира сделката също да ни кажете.

Георги Гвоздейков: Тъй като тези вагони могат да развиват до 200 километра/час, те са с немски стандарти за скорост, в България няма как да развият тази скорост...

Водещ: Ние нямаме такава инфраструктура.

Георги Гвоздейков: Точно така. Ние това, което правим е да оптимизираме като цяло времето на пътуване, в смисъл да игнорираме всички такива пречки, които влияят на времето - по-малки гари, там където е възможно да увеличим скоростта чрез инфраструктурата, работим с НКЖИ. И мисля, че за летния сезон ще можем да представим един доста конкурентен продукт на автомобилния транспорт.

Водещ: Споменахте много изгодна сделка, която предстои за България. Също с големи обещания имаше една друга сделка, в която трябваше държавата да даде едни пари, тя ги даде и да бъдат рециклирани 15 вагона в Дряновските заводи. Какво се случи там с този договор, господин министър?

Георги Гвоздейков: Ами този договор е прекратен, тъй като държавата е дала авансово 9 милиона лева към този момент и не е получила нито един вагон.

Водещ: След колко време?

Георги Гвоздейков: Ами може би след период на 3-4 години чакане. И като офертата на един такъв вагон, за реформирането на един такъв вагон е около 1.8 милиона лева. Космическа цена. И пак казвам, дадени са 9 милиона лева и са получени нула вагона.

Водеща: А през това време някой следил ли е как се изпълнява тази, тези ремонтни дейности или рециклиране?

Георги Гвоздейков: Да, да, има следа. Знаете част от процесите се случват по време на Ковид, има преподписване на анекси, има додаване на пари. Но пак казвам, всичко е от наша страна, от страна на БДЖ по договора е изпълнено, а съответно изпълнителят не е изпълнил...

Водеща: А освен забавянето нещо друго като напредък регистрирано ли е, защото това са три години, в които 9 милиона...

Георги Гвоздейков: Не, не....Има произведен един прототип на вагон, който няма абсолютно никаква регистрация - нито в Агенцията, железопътна инфраструктура някакви документи са постъпвали за регистрация. Това е, просто го има като...

Водещ: Вагони няма, а парите държавата ще си ги търси ли тези 9 милиона, това не са малко пари?

Георги Гвоздейков: Да. В момента сме в съдебни процедури, тъй като тези плащания са гарантирани през банкови гаранции и в момента екип от юристи прави точно това - да бъдат възстановени банковите гаранции. И доколкото съм информиран и уверен, че парите до края на февруари, началото на март, тези 9 милиона трябва да бъдат обратно върнати по процеса банкова гаранция.

Водеща: Ние чухме и притесненията обаче на ръководството на този завод, всичките им обяснения и тежките социални последствия, които има за работещите в завода.

Георги Гвоздейков: Това е ангажимент на акционерите в завода и на тези, които управляват завода. В крайна сметка всеки, който управлява частен бизнес, трябва сам да си отговаря за действията, бизнес проектите, бизнес плановете и така нататък. Нашите ангажименти от страна на държавата и от страна на БДЖ, които всъщност са подписали договора, са изпълнени на 120 процента.

Водещ: Сега видяхме обаче и нашата система Holler - хората 94 процента, даже над 94 процента от хората смятат, че трябва модернизация на БДЖ, което пък вече е във вашите прерогативи. Поглеждаме и към ситуацията с обучението на шофьорите. Анонсирахте една идея за полигони, които да надграждат уменията на младите шофьори. Според вас трябва ли да има задължителен характер това нещо, трябва ли да бъде включено като част от обучението?

Георги Гвоздейков: Задължителния характер минава през законодателство. Това е пак казвам въпрос на дебат, въпрос на политически дебат, ако щете. Но не пречи нищо тези полигони да бъдат изградени под някаква форма, които да служат за надграждане. В смисъл дори и незадължителен характер, когато имаш условия, когато са ти предоставени условията да използваш такъв полигон, да използваш такива симулации, които всъщност са полезни за обучението, за безопасността на водача и околните, нищо не пречи те да бъдат стартирани като инициатива и впоследствие вече, когато се разбере тяхната ефективност, да се намери начин това дали да бъде задължително или препоръчително. Но според мен трябва да направим много сериозна стъпка към това да намерим начин тези полигони да започнат да бъдат изграждани.

Водещ: И само да изчистим спекулациите - това ще са полигони, където се учат елементи на безопасно шофиране, а не паркиране? Тъй като имаше и такива интерпретации.

Георги Гвоздейков: Това са полигони, които симулират различни условия на пътя, които биха се случили на всеки един от нас.

Водещ: Поднасяне на автомобила...

Георги Гвоздейков: Точно така.

Водещ: Добре.

Водеща: Има ли новини около пленените български моряци?

Георги Гвоздейков: Новините, които имаме от външно министерство - за единия кораб „Галакси лийдър", моряците са добре, живи и здрави, настанени са в хотел, в момента се организира като цяло тяхното прибиране към България. А нещата около кораба „Руен" също вървят към финал преговорите за освобождаване на кораба - там също моряците и екипажа са в добро здравословно състояние, няма проблеми, няма опасност за тях. И се надяваме съвсем скоро тази сага да приключи и корабът да бъде освободен. И дано такива, как да кажа, варварски действия да бъдат вече в историята и да се намери начин те да бъдат спрени.

Водещ: Кой организира тези пътувания и прибирането въобще, кой се занимава с тази организация?

Георги Гвоздейков: Мисля, че МВнР в координация с екипите. Така че това е, което мога да кажа.

Водеща: Рано ли е да се разкрие как се стига до положителна развръзка в тези наистина сложни случаи на похищения в открити води?

Георги Гвоздейков: Отново сложна тема, в която пак не бих искал да вляза в детайли. Казах ви това, което знам към момента.

Водещ: И на финала, тъй като предстои буквално след месец ротацията в кабинета, как протича кастинга за министрите в кабинета „Денков-Габриел"?

Георги Гвоздейков: Сега, това, което всички знаете е, че се прави оценка на министрите. Ние имахме и имаме програма, която изпълняваме, която е със срокове, с индикативни графици. Ние регулярно правим отчети двуседмично нашето министерство, това е, което имаме като ангажимент. Така че това ще бъде оценката за всеки един министър каква работа и какво е свършил за българското общество. По-реална оценка аз и по-истински кастинг не бих препоръчал.

Водеща: Каква оценка и каква обратна връзка получавате на този етап от сегашния и от бъдещия премиер?

Георги Гвоздейков: Оценката е, че сме в добра комуникация и така трябва да работи всяко едно правителство и си изпълняваме поставените задачи. И мисля, че това е най-необходимия фактор за работещо правителство, това е да има комуникация, диалог, разбирателство и да се прави нещо полезно за държавата.

Водещ: Има ли вече взето конкретно партийно решение каква позиция и какъв пост точно ще трябва да заема академик Денков след ротацията?

Георги Гвоздейков: Не знам. Пак казвам, много задачи имам като министър на транспорта и малко съм се отделил като цяло от политическата картина. Нямам представа какво се случва.

Водещ: Питаме ви, защото в крайна сметка дойдохте на мястото министър, преди това бяхте и депутат от ПП в предходно НС, така че имате все пак представа какво се случва и в партийните редици?

Георги Гвоздейков: Опитвам се да се дистанцирам, за да мога да се концентрирам върху многото работа, която ме чака всъщност.

Водещ: Добре. Има също и спекулации за Мария Габриел, вчера чухме Кирил Петков да казва, че според него тя не трябва да съвместява друга позиция, а просто трябва да бъде премиер на България. Вашето мнение по темата?

Георги Гвоздейков: Моето мнение е, че точно това е работата на политическите лидери, на политическите сили, да се разберат всъщност и да намерят решение какво трябва да бъде и кое е най-правилно за България.

Водеща: Добре, а докато тези, вие се опитвате да се концентрирате, ние наблюдаваме такива словесни турбуленции между политическите лидери, които би трябвало да стоят зад вас. И една от темите беше посещението в САЩ. Трима ваши колеги са там в момента, премиерът не отиде заради протестите на земеделските производители. Какво показва разговора около всичко това? Колко скъпо ни струва това посещение и каква е целта му?

Георги Гвоздейков: Доколкото знам премиерът заминава на среща с Марк Рюте в Брюксел или Хага беше, не съм сигурен. Тъй като аз не съм част от тази делегация и не съм бил плануван и не знам какво повече мога да ви кажа по темата. Но в крайна сметка работата на министър-председателя е точно и да движи и външната политика. И в крайна сметка ходенето в Щатите не би следвало да предизвика такъв фурор, освен ако премиерът не отиде в Москва например.

Водеща: Защо го предизвика, това се опитваме да разберем, защо?

Георги Гвоздейков: Ами не мога да ви кажа, не знам.

Водещ: Добре, благодарим ви. Георги Гвоздейков. Говорихме по много теми, включително и по политически такива, но и говорихме за придвижването по въздух и по суша.

БТВ, „Тази сутрин"

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

За да крадат самозванците спокойно и необезкоявано от разни недоволници.

06.02.2024 20:14:32

Анонимен

Егати дебила

06.02.2024 15:03:42

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.