• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Идва Honda Super EV след концепта N-One e: разкрит в Япония

Идва Honda Super EV след концепта N-One e: разкрит в Япония

/КРОСС/ Honda се завръща в действието на входната точка на електромобилите със своята концепция Super EV. Но не се заблуждавайте от етикета „концептуален автомобил", защото японската марка ще пусне Super EV във Великобритания и Европа в някакъв момент през 2026 г., присъединявайки се към редиците на други фънки нискобюджетни електромобили като Fiat Grande Panda, Renault 5 и Hyundai Inster.

Но Honda Super EV няма да се появи от нищото, защото ще бъде базиран директно на новия N-One e наскоро представен за японския пазар. Ще има промени, но всъщност електрическият автомобил за вътрешния пазар ни дава чудесна представа какво да очакваме, когато новият модел пристигне следващата година. Honda Super EV е малък, градски електрически автомобил, който е предварителен преглед на бившия електромобил на наследник на марката - очарователният, но бавно продаващ се Honda e. Той ще бъде базиран на малък модел за японския вътрешен пазар (JDM), наречен N-One, който Honda току-що разкри в най-новия си изцяло електрически вариант, наречен N-One e:.

Въпреки че моделът за японския пазар е проектиран да отговаря на строгите разпоредби за Kei Car, които ограничават външните размери, наред с други неща, Super EV ще разполага със собствена, по-широка каросерия, която би трябвало да го направи по-подходящ за европейските пътни условия.

Honda Japan разкри само ограничена информация за JDM N-One e:, но потвърди, че моделът ще постига около 267 километра с едно зареждане и ще разполага с функция за зареждане от превозно средство до дома (V-2-H).

Техническите подробности на новия модел са до голяма степен загадка, но се очаква N-One: e да споделя ключови елементи с N-Van e:, който беше пуснат на пазара през 2024 г. Той разполага с електрически мотор с мощност 63 к.с., който задвижва предните колела, но няма информация за капацитета на батерията. Той е способен да приема бързо зареждане с постоянен ток от 50 kW и отнема 4,5 часа при 6 kW за пълно зареждане.

Вътре, Honda N-One e: има минималистична кабина с опростено, практично и функционално арматурно табло, което поставя всички ключови елементи на разположение на водача. Таблото и предният капак са проектирани така, че да осигуряват възможно най-добрата видимост, въпреки че интериорът без екран на базовия модел почти сигурно ще бъде специфичен за Япония.

Други интелигентни елементи, като например рафта с пълна ширина на арматурното табло и място за съхранение на портфейла или чантата ви в облицовката на вратата, са приятно допълнение, а седалките на втория ред могат да се сгъват и плъзгат; можете дори да повдигате облегалките на седалките независимо за високи предмети, както е възможно в по-големия Jazz.

Дизайнът на Super EV е очевидно базиран на N-One e:, благодарение на подобен квадратен силует, плосък преден капак, кръгли фарове и изправена задна част. Въпреки това, без да е необходимо да се подчинява на разпоредбите за Kei Car, Honda е дала на Super EV значително по-широки калници, придавайки му много по-уверен и спортен вид.

Има и някои охлаждащи и аеродинамични канали отпред, заедно с нещо, което изглежда като единична капачка за зареждане, монтирана между фаровете. Това е различно от двойните отвори на N-One e:, които разделят точката за зареждане на автомобила от изхода V-2-H.

Honda казва, че Super Concept е „проектиран като компактен електромобил от А-сегмента, който реализира както практична използваемост, така и „радостта от шофирането", която само Honda може да предложи". Твърди се, че той използва „спортно и изключително отзивчиво шофиране, характерно за компактните автомобили", за да осигури „вдъхновяващо, сърцераздирателно изживяване при шофиране", казва Honda.

По това време главният директор на Honda по автомобилните операции, Кацуши Иное, ни каза, че марката е „в етап на разработка" и че „в крайна сметка, в бъдеще, Honda ще говори за по-малки превозни средства". Оказва се, че „бъдещето" е настъпило, защото само половин година след CES, компанията показа потенциалния си съперник на най-новите MINI Cooper и Fiat 500e, както и бюджетни новодошли като BYD Dolphin Surf и Citroen e-C3.

От седемте автомобила, потвърдени по плана за серия 0 между сега и 2030 г., SUV-ът и седанът ще достигнат световните пазари в следващата година, като малък SUV ще бъде представен през 2026 г. - на този етап е потвърден само за азиатските пазари, въпреки че Европа е възможна. По-голям седемместен SUV през 2027 г. вероятно ще бъде само за американския пазар. Освен това се очаква малък SUV през 2028 г., година преди друг по-малък SUV, както и компактен седан до края на десетилетието.

Въпреки че Китай и Япония са целевите пазари за най-малкия SUV, генералният мениджър на Honda BEV, Мицуру Кария, призна, че би искал да види малкия електрически SUV да се появи и на европейските пазари догодина. 

 

Източник: https://auto-press.net/      

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.