• 29 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8245
  •  GBP / BGN 2.2877
  •  CHF / BGN 2.0006
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Най-малкият автомобил на Hyundai - новият i10, в тест

Най-малкият автомобил на Hyundai - новият i10, в тест

/КРОСС/ Специално за auto-press.net от Майк Нойман, Global Press, Гросгерау, Германия

Hyundai е един от малкото производители, които продължават да предлагат малки автомобили в A сегмента. Имахме възможност да тестваме фейслифта на третото поколение на i10 в двуседмичен практически тест. Със своята дължина от едва 3,67 метра, i10 е типичен градски автомобил. Категорията на малките автомобили в сегмент А се сви доста през последните няколко години. Също така си струва да се спомене че тук са сестринският модел Kia Picanto, Toyota Aygo X, Renault Twingo и Fiat 500, а VW спря производството на своя Up тази година и следователно го няма.

От всички тези модели, i10, нашият тестов автомобил е във вариант "N-Line", което му осигурява и най-мощния двигател - редовият, трицилиндров, турбобензинов двигател осигурява 74 кВт/100 к.с. и 172 Нм максимален въртящ момент, в нашия случай с 5-степенна механична трансмисия. Той позволява ускоряване от 0-100 км/ч за 10,5 секунди и достигане на максимална скорост от 185 км/ч. Не трябва да се очаква много динамика, иначе i10 кара доста солидно, ако не гониш Vmax. Заслужава да се спомене - в най-високия вариант на оборудване „Prime" това задвижване се предлага и с автоматична скоростна кутия.

Но да се върнем към нашия с ръчно превключване „N Line". Петте предавки се превключват лесно, но ходът на смяна е малко дълъг за нашия вкус, разходът по WLTP е 5,4 л/100 км. Оборотомерът като индикатор за превключване се показва цифрово на екрана на водача, но показва само стойността си, докато сСамо няколко червени ленти светят от лявата страна като предупредителен сигнал.

Ако се насочите към магистралата и се движите малко по-бързо, разходът ви бързо може да достигне над 7 л/100 км. С 36-литровия резервоар трябва да правите чести спирания за зареждане. Както е обичайно за сегмента, в интериора нещата са тесни, но това се отразява най-вече на рафтовете и багажника. Предните седалки и волана са с подгрев, 252-литровият багажник, от друга страна, се бори да побере нашия съвместим ръчен куфар за самолет. Първо рафтът за шапки трябва да се залепи за него, след което ще се постави изправен. Съхраняването на раницата на фотоапарата е невъзможно.

За щастие, задната седалка (разделена в съотношение 60/40) може бързо да се сгъне и осигурява необходимото място за съхранение: 1050 литра вече могат да бъдат прибрани с товарен праг. Така че е по-добре да не планирате колата за семейна покупка. Покритите с плат седалки са удобни и с червени контрастни шевове се вписват добре в цялостната визия на интериора - според нас можете да спестите подлакътника в средата, той е твърде тесен и често позволява ръката да се изплъзне неволно - така че го сгънете.

От страна на информационно-развлекателната система, размерът на екрана на i10 от 8 инча и сензорната функция са малко по-малки от това, което познаваме от Hyundai. Операциите и прегледът отново са типични за Hyundai - лесни за разбиране и можете да се ориентирате бързо. Ако желаете, мобилният телефон може да бъде свързан безжично и зареждането може да се извърши и с помощта на безжична зарядна станция. Ако имате много голям смартфон, трябва отново да преминете към кабелно решение, заради пространството.

Камерата за заден ход е с невисока разделителна способност и вградената звукова система не е това с което Hyundai се справя по-добре в по-големите модели.

Hyundai не може да направи нищо за това, че i10 непрекъснато бипка и тропа по волана благодарение на всякакви помощници - тук са виновни задължителните разпоредби на ЕС. За щастие можете да изключите всичко, просто трябва да го направите отново всеки път, когато шофирате.

Основното е, че не можем да направим препоръка за визуално мощния и симпатично изглеждащ малък автомобил, поради цената: нашият i10 в линията N с подходящото оборудване сега струва внушителните 22 440 евро. Ако не се борите за последните няколко сантиметра от дължината на колата, по-добре е i20 от B сегмента. Това не е малко по-скъпо, предлага се с 48V хибридна технология (което значително намалява реалната консумация) и общият технологичен пакет е много по-усъвършенстван (много по-добра камера за заден ход, добра звукова система, повече място на рафтовете/страната на багажника, по-голям резервоар).

Вярно е, че i10 се предлага като базов модел от 15 990 евро, но в ежедневието пропускате някои от екстрите, които сте харесали и които не искате да пропускате по отношение на комфорта. Какво говори в полза на i10: конкурентите в сегмент А страдат от същия проблем или не могат да се справят с производителността на i10 - ако трябва да останете в този сегмент и ако искате най-мощния двигател, моделът няма алтернатива.

Технически данни Hyundai i10 FL (MY 24) 1.0 Petrol Turbo M/T N Line: Дължина / ширина / височина: 3670 / 1680 / 1480 мм
Двигател: 1.0 литров, редови, трицилиндров, турбо бензинов двигател Работен обем: 998куб.см
Мощност: 74 кВт/100 к.с.
Максимален въртящ момент: 172 Нм
Скоростна кутия: Петстепенна ръчна
Ускорение: 0 до 100 км/ч за 10,5 секунди
Максимална скорост: 185 км/ч
Разход на гориво WLTP комбиниран според производителя: 5,4 литра/100 км Емисии на C02: 123 г CO2/км
Базова цена: от 15 990 евро, цена на тестовия автомобил 22 440 евро

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.