-
15 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6641
GBP / BGN 2.2279
CHF / BGN 2.0907- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Приходите от електронна продажба на държавни имоти се увеличиха с 40 млн. лв.
26 Септември 2024 | 14:17
/КРОСС/ Агенцията за публични предприятия и контрол (АППК) е увеличила приходите си с над 40 млн. лв. от продажба на имоти, частна държавна собственост или имоти, собственост на търговски дружества с повече от 50% държавно участие, благодарение на изградената от Информационно обслужване платформа за провеждане на електронни търгове. Допълнителните средства са реализирани от увеличението на първоначално обявената цена на имотите, които са предложени на търг. Общият размер на реализираните приходи от електронни търгове на имоти, частна държавна собственост или имоти, собственост на търговски дружества с повече от 50% държавно участие, надхвърли 157 млн. лв., а първоначално обявената тръжна цена за имотите е била 117 млн. лв.
От пускането в експлоатация на платформата през 2019 г., досега са проведени близо 400 електронни търга, а общият брой на обявените процедури надхвърля 900. Броят на участниците в електронните търгове надхвърля 750, като средният брой стъпки за наддаване на търг е 6.
„Изградената платформа за електронна продажба на държавни имоти елиминира възможността за субективна намеса при търговете и предварителна договорка за цената между участниците", каза изпълнителният директор на Информационно обслужване Ивайло Филипов. По думите му е постигната пълна прозрачност на процеса, значително увеличаване на конкуренцията и сериозно намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса. Системата предлага значително улеснен процес по преглед на документацията за предстоящите търгове и допускане или недопускане на кандидатите. Платформата за електронни търгове улеснява значително инвеститорите при планиране на инвестиционните им намерения и увеличава удовлетвореността на гражданите. Платформата позволява информацията за предстоящите търгове да достига до по-широк кръг заинтересовани лица.
Електронната платформата позволява улеснена процедура по регистрация на участниците в търговете, а също така и работата на комисиите по тръжните процедури. Системата позволява участието, както на физически лица, така и на юридически лица . За достъп до платформата и участие в наддаването се изисква първоначална регистрация и Квалифициран електронен подпис (КЕП).
Електронните търгове в платформата са с явно наддаване и се провеждат в реално време през уеб браузър. Участниците са анонимни и могат да наддават в електронния търг от всяка точка и по всяко време, което пести време и средства. Цялата документация е изцяло в електронен формат, а системата гарантира най-висока степен на защита от подмяна и/или загуба на оферти и документи.
С помощта на интегрираната услуга за удостоверяване на време и съдържание Time Stamp се гарантира достоверността на документите и подадените оферти от участниците в платформата. Системата автоматично извършва класиране на база най-висока предложена цена, с което се гарантира честността на проведения търг.
За Информационно обслужване
Информационно обслужване е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. Информационно обслужване е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Информационно обслужване разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 640 висококвалифицирани експерти в различни области. Информационно обслужване е пълноправен член в асоциацията на най-развитите обществени доставчици на ИКТ услуги в Европа EURITAS. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2018 за управление на предоставяните ИТ услуги, ISO 37001:2016 за борба с подкупването и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.