• 17 Юни 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.3227
  •  CHF / BGN 2.0514
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 22°C

Изкуственият интелект може да вкуси и помирише напитки

Изкуственият интелект може да вкуси и помирише напитки

/КРОСС/ Миналата седмица се появи новината, че се е родила първата в света енергийна напитка, разработена изцяло от изкуствен интелект в сътрудничество с водещ унгарски производител на енергийни напитки. Нещо повече, AI не просто излезе с нов продукт, но също така тества и опита три варианта на вкус, които предложи, като в крайна сметка избра окончателния вкус въз основа на тези тестове. След като прочете това, човек може да се запита как изкуственият интелект е способен да вкуси, как може да замени човешкото възприятие, вкус и мирис. И как прави прогнози?

Изкуственият интелект (AI) е в състояние да обработва невероятно количество информация, намерена в мрежата и въведена в нея със скорост, която е почти непонятна за хората. Превеждането на човешкото усещане за вкус в изкуствен алгоритъм обаче изглежда толкова нереалистична операция, че искахме да проучим по-подробно как протича подобен процес.

Оказва се, че няколко компании по света са специализирани в дигитализиране на вкусове и миризми. Тези компании използват специално разработено оборудване, като така наречените е-уста и е-нос. Една компания в Ню Йорк, например, събира и обработва първични проби в продължение на 10 години, дигитализира сензорни данни за едно десетилетие и обработва най-големия и най-разнообразен набор от сензорни данни за храни и напитки на пазара.

Тази цифрова база данни непрекъснато се разширява и актуализира, което позволява точно проследяване на промените и тенденциите във възприятията и предпочитанията. Именно там AI идва, като може надеждно да предвиди как различните потребители ще реагират на нов продукт от въведените цифрови данни - без да ги опитват на живо. HELL, например, беше дигитализиран от тази базирана в Ню Йорк компания и след анализ на много данни и статистики, AI използваха предсказуема интелигентност, за да изберат кой вкус би бил най-добрият за техния нов продукт, защото изкуственият интелект може да използва събраните данни, за да разбере как различните демографски групи възприемат вкусовете, какво харесват и какво не харесват. От това, AI алгоритмите могат да правят прогнози за това как всяка демографска група (въз основа на възраст, пол, социално-икономически статус и местоживеене) ще хареса вкуса, мириса и текстурата на новия продукт. Тази скорошна иновация е първият път в света, когато изкуствен интелект се използва в толкова сложен процес на разработване на продукти в сектора на енергийните напитки.

Полученият продукт, HELL A.I., скоро ще бъде на пазара, тъй като ще започне производство в Szikszó, една от най-модерните линии за производство на напитки в Европа, в рамките на седмици и ще достигне до потребителите чрез традиционните канали.

Очевидно е, че AI има огромен потенциал в областта на разработването на продукти, разчупвайки невъобразими досега граници и предоставяйки нови възможности на хранително-вкусовата промишленост. Способността на изкуствения интелект да сортира и анализира огромното количество налични данни в мрежата за няколко минути или секунди може да съкрати цикъла на разработка на продукта от 1-2 години (или в най-добрия случай половин година) до само 1 месец. В момента има повече от 100 изкуствени интелекта в света - всички те са отлични в различни области - и именно тяхната комбинирана работа гарантира високо ниво на иновация.

Затова е препоръчително да следите кулинарната революция, която обещава да бъде пълна с изненади, които AI може да въведе в хранително-вкусовата промишленост в близко бъдеще. Кой знае какви нови и вълнуващи разработки ни очакват в светлината на новите разработки? По-вкусни безалкохолни напитки, печива, най-добрата рибена чорба или по-вкусни колбаси? Възможностите, предлагани от AI са безкрайни и ние едва започваме да откриваме какво може да постигне.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.