• 25 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.2757
  •  CHF / BGN 2.0011
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 8°C

42 милиона пратки следи НАП

42 милиона пратки следи НАП

/КРОСС/ Близо 42 милиона пратки следи Национална агенция за приходите, като сумата от наложен платеж е над 3,6 млрд. лв. Това показват данните за лицата, извършващи продажби в интернет, подадени в НАП от пощенските оператори (куриерските фирми).

Над 11 милиона от пратките са на физически лица, като повече от 34 хиляди са декларирали доходите си от продажби в интернет за 2020 година, допълват от приходната агенция.

Получените суми от наложен платеж, подадени от куриерските фирми, се отразяват в предварително попълнените данъчни декларации, от които физическите лица могат да се възползват при обявяването на доходите си, придобити през годината.

При продажба на вещи за лично ползване и такива, които не са купени с цел след това да бъдат препродадени, гражданите не дължат данък и няма нужда да декларират получените суми, уточняват още от НАП.

Физическите лица, които извършват търговска дейност в интернет с цел печалба, независимо, че не са регистрирани като търговци по смисъла на Търговския закон, са длъжни да декларират доходите си от продажби в Приложение № 2 от годишната данъчна декларация по чл.50 от ЗДДФЛ, напомнят от НАП. В случаите, в които физическото лице получава доходи от друга стопанска дейност в качеството си на земеделски стопанин, свободна професия или занаятчийска дейност чрез продажби в интернет с наложен платеж, получените суми се декларират в Приложение № 3. При продажба на произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети, която не е свързана с извършвана от физическото лице стопанска дейност, доходите се декларират в Приложение № 5.

Продажбите в интернет, които са с цел печалба, се облагат с данък от 10% или 15% в зависимост от това каква дейност извършват търговците.

Повече информация за това кои доходи от търговия в Интернет се облагат може да разберете от видеото в канала на НАП в YouTube и в сайта на приходната агенция.

НАП стартира и информационна кампания, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите. Целта на инициативата е да разясни в кои случаи продажбите на стоки в интернет подлежат на облагане, да насърчи доброволното деклариране на приходи и пазаруването от надеждни търговци. Чрез страниците на приходната агенция във Фейсбук - „Влез в час с данъците" и „Вземи си касовата бележка" ще бъдат разяснявани правата и задълженията на търгуващите в интернет и техните клиенти, както и възможностите им да подадат сигнал, ако попаднат на некоректен търговец.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.