• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Защо US-тировете имат дълга предница, а европейските не?

Защо US-тировете имат дълга предница, а европейските не?

/КРОСС/ Интересно е да си отговорим на въпроса защо едни тирове имат дълга, а други сплескана предница? Причините са много повече от лични предпочитания - всичко се свежда до пътища, топография, разпоредби и различни камионджийски култури. Кои са основните причини повечето американски камиони да имат дълги предни части, докато европейските камиони имат плоски предни части?

Това е свързано например с разположението на двигателя. Тези камиони имат масивни двигатели, както по отношение на обем, така и по отношение на размер. Повечето американски камиони имат дълъг капак, тъй като двигателят е разположен пред отделението за кабина на водача. За сравнение, камионът с плоска предна част има отделението за кабина над двигателя, откъдето идва и терминът „дизайн с кабина над двигателя".

Северна Америка има огромни пространства в сравнение с Европа, с обширна мрежа от магистрали (някои доста претоварени). Американците предпочитат камиони с дълга предна част за междущатски транспорт, защото са по-удобни. По-дългата колесна база и двигателят извън кабината освобождават повече пространство в кабината, достатъчно за легло и място за съхранение, тъй като американските шофьори, за разлика от европейците, обикновено прекарват дни на път. По-дългата колесна база предлага и по-комфортно пътуване, а разположението на двигателя извън кабината намалява шума и вибрациите, които проникват вътре.

Междувременно, камионите с кабина над кабината позволяват на шофьорите да седят по-високо и предлагат по-добра видимост извън кабината. Това, както и по-късите им колесни бази, помагат на шофьорите на камиони да се ориентират по-добре в европейските градове, където пътищата са тесни.
Разликата в дизайна на кабината също е свързана с американските и европейските разпоредби. Имаше време, когато камионите с плоска кабина бяха често срещани в САЩ. Тъй като международните производители на камиони продаваха задгранични модели камиони тук, законите ограничаваха общата дължина на полуремаркетата. Това означаваше, че дължината на кабината ограничаваше размера на товара, който камионът можеше да превозва, а камионът с плоска кабина можеше да превозва повече от камион с дълга кабина. Но през 1982 г. нови закони в САЩ изключиха влекача с ремарке от ограничението за дължина. Това означаваше, че производителите можеха да правят по-дълги и по-удобни кабини. Европейските камиони обаче трябва да се справят с ограниченията за размер, както и с тесни пътища.

Друга регулаторна причина, поради която кабините с дълъг нос станаха популярни в Америка, е федералната формула за мостове, изчисление на ограничението на теглото, за да се предотвратят повреди по мостовете, причинени от тежки камиони. Освен теглото, формулата взема предвид броя на осите в камионите и разстоянието между осите. Това означава, че колкото по-дълъг е камионът, толкова по-равномерно се разпределя теглото върху моста, който пресича.

Има един последен, нерегулаторен фактор, който кара американските камиони да бъдат с дълъг нос - те сеоказват по-безопасни. Колкото и удовлетворяващо да е да се гледат краш тестове на камиони, наличието на двигател пред кабината означава, че в случай на инцидент, двигателят действа като зона на деформация и абсорбира по-голямата част от удара. Това е добре за шофьорите на камиони, особено защото американските камиони се движат с по-високи средни скорости от европейските си аналози.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.