-
14 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6672
GBP / BGN 2.2309
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
НАП Монтана с устойчив ръст на клиентите
14 Юли 2022 | 09:27
/КРОСС/ Малко над 18 000 данъкоплатци и осигурители са обслужени в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през изтеклото полугодие, което е с 2400 повече в сравнение със същия период на миналата година.
За 3130 клиенти причината е била плащане с карта на задължения през ПОС терминал. Това е услугата с най-голям ръст съпоставимо с първото 6-месечие на миналата година – почти 2 пъти.
5120 са посетили приходната администрация заради въпроси, свързани със здравния статус, а 4140 – по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 1720 клиенти причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», за 1400 – получаване на ПИК /персонален идентификационен код/, за 900 – нужда от издаване на документ, а за 520 – потребност от информация. 450 са посетили офиса, за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път, 280 – поради необходимост от регистрация и промени в регистрацията, а 120 – за да вземат формуляри. 75 от клиентите през изтеклото 6-месечие са били в неравностойно положение.
Системата за управление на опашките е електронна система, която „подрежда“ чакащите клиенти. За тях ползите и ефектите се свеждат до елиминиране на конфликтите и напрежението. Системата позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Тя автоматично отчита както средното време на изчакване и на обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга.
5 мин. е било средното време за изчакване на клиент през първото 6-месечие, а между 7 и 8 мин. – за неговото обслужване.