-
06 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Проучване на “Изи Кредит” разкрива кои са основните очаквания на потребителите преди валутната промяна
14 Август 2025 | 09:59
/КРОСС/ С наближаването на 1 януари 2026 г., когато еврото ще стане официална валута в България, потребителите все по-често търсят отговори на въпроси, свързани с лични финанси, кредити и бъдещи разплащания. В този контекст "Изи Кредит" проведе собствено проучване сред активни клиенти, за да установи нивото на информираност, нагласите и конкретните опасения на хората относно прехода от лев към евро.
Резултатите показват, че 93.8% от анкетираните знаят, че от 2026 г. кредитите ще се отпускат в евро, а 86.4% са наясно в кои държави еврото е официална валута. Въпреки това над половината (53.1%) изразяват притеснения как валутната промяна ще се отрази на вече изтеглените им кредити. Най-често посочваните тревоги са свързани с възможност за по-високи лихви и такси (45.7%), неясноти около преизчисляването на оставащите вноски (42%), както и липса на достатъчно достъпна информация (18.5%).
Анализът на резултатите показва, че клиентите на "Изи Кредит" са информирани в общ план, но изпитват сериозни колебания по отношение на конкретни механизми, свързани с прехода - особено при преобразуването на съществуващите задължения и ориентирането в новите условия. На база на това, компанията стартира информационната кампания "Изи консултант: от лев към евро", която ще продължи до края на 2025 г. и ще включва серия от образователни и практически насочени материали, подготвени с език, близък до ежедневието на хората.
„За нас е важно клиентите ни да се чувстват спокойни и уверени в период на промяна. Затова поставяме реалните въпроси и притеснения в основата на комуникацията. Кампанията ни не просто информира, тя говори с хората по човешки и достъпен начин, за да подкрепим избора им с яснота и предвидимост", коментира Силвия Александорва, дивизионен директор „Маркетинг" в "Изи Кредит".
Комуникацията обхваща социалните мрежи, корпоративния уебсайт и медиите, като акцентите включват разяснения как ще се преизчисляват заемите по фиксирания курс, ще има ли промяна в лихвите и сроковете, какво представлява двойното обозначаване на цените и как ще изглеждат новите разплащателни документи. Предвиждат се и допълнителни теми, свързани с правата на потребителите, разпознаването на некоректни практики и стъпките за планиране на личните финанси в преходния период.
Според проучването 65.4% от анкетираните определят като „много важно" да получат ясна информация за преобразуването на кредитите си, а 84% смятат, че компаниите за бързи кредити трябва да предложат допълнителни разяснения и съдействие. В същото време 42% от потребителите предпочитат да изтеглят кредит преди валутната промяна - в левове, което показва търсене на сигурност и стабилност в условията на промяна.
В един от най-важните икономически преходи в съвременната история на страната "Изи Кредит" потвърждава ролята си на отговорен и ангажиран партньор, който не само разбира очакванията на своите клиенти, но и предприема конкретни действия, за да ги подкрепи.

За Изи Кредит
"Изи Кредит" (Easy Credit) е една от динамично развиващите се небанкови финансови институции в България, специализирана в отпускането на краткосрочни кредити с 20-годишен опит. Продуктите на компанията са съобразени изцяло с персоналните желания и нужди на клиентите: Изи Кредит, Изи Месец, Кредит Пенсионер, Изи Макс, Изи 2, Изи Инкредо, ВИП Изи и Изи Супер Макс. Те се отпускат в дома на клиента от кредитните консултанти на Изи Кредит, във всичките над 210 офиса на компанията у нас или в над 2000 клона на Български пощи в цялата страна. Кандидатстването, отпускането и погасяването на кредитите може да се извършва и изцяло онлайн.
"Изи Асет Мениджмънт" АД е част от групата на MFG, чиято мисия е да осигури възможност за лесен достъп до финансиране и застрахователна защита.
Компаниите в рамките на MFG работят общо на седем европейски пазара - България, Румъния, Украйна, Полша, Северна Македония, Испания и Хърватия, а от 2025-а г. и в Мексико и САЩ в Северна Америка. Групата планира мащабна геоекспанзия с различни бизнес модели и на международни пазари като Германия и Индия и ключови континенти като Латинска Америка и Африка. Дружествата от групата са отговорен работодател и възложител на над 8300 души в повече от 450 офиса в държавите, в които оперира. В отношенията си с хората в организацията, партньорите и клиентите се уповаваме на ценностите човечност, новаторство и отговорност.
В портфолиото на MFG влизат компании и брандове като Изи Кредит, Бяла Карта, Viva Credit, Fintrade, АКПЗ, P2P лендинг платформата iuvo, инвестиционната компания MFG Invest, която се търгува на beam пазара на Българската фондова борса под борсов код MFG, застрахователното дружество Инстинкт и др.
Повече за Изи Кредит може да прочетете на сайта на компанията www.easycredit.bg, както и в официалните профили във Facebook и LinkedIn.
Повече за MFG можете да намерите на сайта на групата mfg.bg, както и в официалните ѝ страници в LinkedIn и Facebook.
Изи Кредит