• 07 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Навигационната система на самолета, с който Урсула Фон дер Лайен кацна у нас, е била заглушена от Русия

Навигационната система на самолета, с който Урсула Фон дер Лайен кацна у нас, е била заглушена от Русия

/КРОСС/ Новината беше потвърдена и от правителствената информационна служба

Предполагаема руска атака, насочена към Урсула фон дер Лайен, е деактивирала GPS навигационната система на летището в Пловдив и е принудила самолета на председателя на Европейската комисия да кацне, използвайки хартиени карти.

„GPS сигналът в цялата зона на летището е бил изключен", съобщил един от служителите на летището. След като е кръжал над аерогарата в продължение на един час, пилотът на самолета е взел решение да приземи машината ръчно, използвайки аналогови карти.

Кремъл и Европейската комисия са били потърсени за коментар. Българската агенция за контрол на въздушното движение потвърди за случая в изявление пред Financial Times.

„От февруари 2022 г. насам се наблюдава значително увеличение на случаите на заглушавани GPS системи и подправени сигнали. Атаките нарушават точното приемане на GPS сигнали, което води до различни оперативни предизвикателства за самолетите и наземните системи", се казва в изявлението.

От Европейската комисия потвърдиха, че е имало заглушаване на GPS сигнала и допълниха, че самолетът на Фон дер Лайен е кацнал безопасно в България. "Можем да потвърдим, че е имало смущения в GPS сигнала, но самолетът е кацнал безопасно в България. Получихме информация от българските власти, че подозират, че това се дължи на явна намеса от страна на Русия", заяви на брифинг говорителката на ЕК Ариана Подеста.

И допълни: "Разбира се, ние сме наясно и свикнали със заплахите и сплашванията, които са редовен компонент от враждебното поведение на Русия. Разбира се, това само ще засили още повече нашия непоклатим ангажимент за засилване на отбранителните способности и подкрепата за Украйна". 

Говорителят на руския президент Дмитрий Песков отрече Русия да е участвала в заглушаването на GPS навигационните системи на борда на самолета. "Информацията ви е невярна", заяви Песков пред британския вестник The Financial Times.

Така нареченото GPS заглушаване и подправяне, което изкривява или предотвратява достъпа до сателитната навигационна система, традиционно се използва от военните и разузнавателните служби за защита на чувствителни обекти, но все по-често влиза в употреба и от страни като Русия като средство за нарушаване на цивилния живот.

От правителствената информационна служба уточниха:

„По време на полета на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен до Пловдив имаше неутрализиране на спътниковия сигнал, подаващ информация към GPS навигационната система на самолета. По време на подход за кацане на летище Пловдив е изчезнал GPS сигналът. С цел осигуряване безопасността на полета от РВД незабавно предложиха алтернативен подход за кацане по наземни навигационни средства (инструментална система за кацане). Наземните навигационни средства, които България използва, са независими от GPS системите и позволяват безопасно и надеждно кацане. Уточняваме още, че пренасочване на полета не се наложи. По предварително планирана и съгласувана програма с екипа на ЕК, кацането беше предвидено на летище Пловдив. Полетът на Урсула фон дер Лайен беше изпълняван със самолет, нает от Европейската комисия".

Пред БНР директорът на летището коментира ситуацията от неделя. „През цялото време полетът на председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен беше следен и никой на летище Пловдив не беше притеснен от изчезване на GPS сигнал и проблем за сигурността на пътника", каза Красимир Пешев. По думите му е рутинна процедура, ако системата за кацане на един самолет откаже, в случая ER NAV, пилотът да  премине на втора - ILS. Тя е по-стара, но се използва по решение на екипажа, обясни Пешев. Директорът на летището няма отговор откъде се е появила информацията на британското издание.

Припомняме, че председателят на ЕК пристигна на визита у нас в неделя. Фон дер Лайен кацна в Пловдив и оттам се отправи към Сопот, където с премиера Росен Желязков инспектираха „Вазовски машиностроителни заводи" ЕАД. Още тогава стана ясно, че има известно забавяне в полета на Фон дер Лайен, но то беше оправдано с „лоши метеорологични условия".


Източник: Financial Time 

 

 

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

А имало ли е изобщо проблем с дж пи ес-а? Чета изказване на филипо, цитиращ данни от флайтрадар, че полетът е бил нормален, продължил е 9 минути по-дълго от предвиденото и GPS сигналът е бил добър през целия полет от излитането до кацането, включително. Кой лъже, мамицата ви? На всичко сте готови да изкарате руснаците виновни.

02.09.2025 18:26:06

Анонимен

Както почти винаги, нашите са в ролята на смотани педерасти. Вчера Желязков твърдеше, че проблемът не е резултат на кибератака, днес се оказва че са руснаците. Не знам кой е писал текста, но е очевиден идиот. Съдя дори само по израза: ... подозират, че това се дължи на явна намеса от страна на Русия ... Е, не са ли тъпи педали? Едно от двете е: или подозират или има явна намеса. Отделно как са доказали, че ако има намеса то тя е руска , а не марсианска, например. Поредната тъпа русофобия. Всъщност, фон дер Лайен е изгодна на Путин, понеже е изключително тъпа.

02.09.2025 12:50:18

Анонимен

В този ден е имало много мощно изригване на слънцето, което както е известно нарушава комуникациите на Земята. Ама не, Русия за всичко е виновна. И за рецесията в западната икономика, благодарение на отказа от руските енергоносители.

02.09.2025 09:33:43

Анонимен

И за всяко прьдване болка или проблем е виновна Русия Крайно време е да прекьснем дипломатически отношения с Русия И да следва 1-2 Орешника кьм Сопот и военните бази на морето Хем ще ни покаже какво е на зла круша зьл прьт Така и ние да се замислим Защо вдигаме рька срещу братята си славяни

02.09.2025 02:40:27

Vytis

Имах ужасно преживяване с фалшива инвестиционна компания. Бях ограбена изцяло от инвестицията си, включително и от всичките ми приходи. Първата ми инвестиция не беше толкова голяма и получих пари навреме. След това служител на компанията се свърза с мен чрез WhatsApp. Вече имах планове да реинвестирам и след това той ме помоли да го направя и ме преведе през целия процес. Този път инвестирах огромна сума, която идваше от спестяванията ми през годините. Всичко вървеше добре, докато не дойде време печалбите ми да бъдат изтеглени в банковата ми сметка, както обикновено, но забелязах, че съм деактивирана от възможността да извърша действието. Бързо се свързах със служителите, които ме преведеха през процеса. Той ме насочи към отдела за поддръжка, където ме помолиха да платя някои такси. Аз спазих инструкциите им и платих всички такси, но все още не успях да изтегля средствата си. След дълго обмисляне и някои съображения целият сценарий ми изглеждаше по-скоро като измама, което ме накара да започна да търся помощ другаде. Бях насочена към професионален екип от експерти по възстановяване на инвестиции (Recovery Team), който ми помогна да проследя и възстановя загубената си инвестиция. Бях повече от благодарна на тази фирма за добре свършената работа. За щастие, най-накрая успях да си възстановя средствата и бих искал да препоръчам This Recovery Team на всеки, който търси професионална помощ, свързана с моята история. Можете да се свържете с тях по имейл. Имейл: Trustwavehackerstech@gmail.com

01.09.2025 23:25:46

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.