• 30 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8245
  •  GBP / BGN 2.2877
  •  CHF / BGN 2.0006
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 11°C

На този ден е произведен е първият автомобил от марката Ламборгини

На този ден е произведен е първият автомобил от марката Ламборгини

/КРОСС/ Ламборгини е италиански производител на суперавтомобили и тракторна техника. Намира се в градчето Сант'Агата Болонезе, близо до Болоня, Италия. Компанията е основана през 1963 г. от Феручо Ламборгини, който искал да произвежда автомобили, конкуриращи моделите от доказани марки, на първо място тези на Ферари. Първите модели на компанията са пуснати в средата на 60-те години и се отличават със своята изтънченост, мощност и комфорт.

Самият Ламборгини притежавал компанията още 9 години след основаването й. Днес компанията е притежание на Ауди. Ламборгини започва своята история от началото на 60-те години с инициативата на индустриалния предприемач Феручо Ламборгини. В началото на 60-те години Феручо Ламборгини имал няколко компании (основно се занимавал с производство на трактори) и можел да си позволи покупката на скъпи автомобили. По различно време той е притежавал Mercedes 300SL, няколко Maserati 3500GT, Jaguar E-type. Имал и няколко Ferrari 250 GT, от различни версии. Но във всеки автомобил той намирал някакви недостатъци. Известни са няколко версии за причините, които накарали Ламборгини да създаде фирма за автомобили, но в основата на всички тях е конфликт със собственика на компанията Ферари Енцо Ферари.

Според сина на Феручо Ламборгини, един ден баща му отишъл при своя приятел Енцо Ферари, за да се оплаче от качеството на съединителя на неговото Ferrari 250 GT. Енцо го отпраща с пожелание да продължи да се занимава с трактори, защото нищо не разбира от спортни коли. Ламборгини ядосано му отвърнал, че ще му покаже как се прави спортна кола. Върнал се във фабриката си, разглобил трансмисията на своето Ferrari 250 GT и видял, че съединителят е от същата фирма, която снабдява и неговите трактори със съединители. В складовете си открива част, която пасва на автомобила му, и така си решава проблема. Известно време след това Феручо решава да започне собствено производство на спортни коли, като привлича за своя проект талантливия инженер Джото Бидзарини (Giotto Bizzarrini), разработвал преди това V-образен 12-цилиндров двигател за Ferrari. Ламборгини искал първата му кола да е с такъв двигател.

Новият двигател има 4 разпределителни вала - по 2 за всяка група цилиндри, 2 клапана на цилиндър и е с мощност от 350 конски сили. Моторът е и с алуминиева конструкция, колянов вал, поддържан от седем основни лагера, ковани алуминиеви бутала и разпределителни валове със собствени зъбни колела и вериги. Моделът на този автомобил е 350GTV и е по дизайн на студиото на Франко Скалионе „Scaglione-Touring". За емблема на марката Феручо Ламборгини избира своя зодиакален знак - телец.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.