• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Свилен Максимов: Най-най-най-голямата причина за благоприятния развой е, може би това, че аз летя редовно

Свилен Максимов: Най-най-най-голямата причина за благоприятния развой е, може би това, че аз летя редовно

/КРОСС/ Пред NOVA говори Свилен Максимов - пилотът, който успя да приземи принудително малък самолет под връх Вихрен и да спаси живота на всички четирима души на борда. Малката машина падна в Пирин след авария в двигателя в събота. След инцидента именно Максимов беше приет в болница с леки фрактури.

Пилотът разказа с подробности как се е стигнало до критичния полет. Той летял от Петрич към Русе в събота с група приятели. В района на Пирин се случва това, което нито един летец не иска да види като индикация в кабината - проблем с двигателя. Машината бързо губи височина. В този момент Максимов взима решение да приземи самолета, въпреки че теренът не предполага безопасно кацане. В крайна сметка самолетът каца в района на "Спано поле" с минимални поражения. Машината още е в планината, а разследването продължава.

В петък Свилен Максимов се качва с приятели в частния си самолет - Cirrus SR22. Групата пътува до Петрич, а в събота планира да се върне обратно в Русе. Именно при връщането, над Пирин самолетът и пътниците изпадат в беда.

„Проблем с двигател някакъв изскочи и самолетът загуби мощност. Започна бързо да губи височина. Освен височина, той започна да губи и скорост, не знам дали знаете, но когато самолетът губи скорост, той просто се срива, тоест пада като круша", заяви Свилен Максимов, пилот и собственик на авариралия самолет.

В тази критична ситуация Максимов разполага със секунди за решения. И избира единственото възможно - да опита да се приземи в планината. Важните фактори са много: „Теглото на самолета, температурата на въздуха, надморската височина. Пилотът не казва: „Абе, дай Боже, нищо да не се случва!". Напротив. Той е длъжен да проиграе всички възможни неприятни сценарии".

Време за указания към пасажерите в този момент - няма. „Това, което им казах още преди излитане беше, че съм много стриктен относно коланите. И всъщност това се оказа, че ни спаси всички", подчертава Максимов.

Той каца на изключително малка площ. „Метри бяха. Представете си едно твърдо кацане с удар в камък. Разбрах, че всички са живи и здрави. И, естествено, това беше най-хубавият момент. Живея втори живот! И съм благодарен!", твърди летецът.

Два дни по-късно анализира случилото се. „Най-най-най-голямата причина за благоприятния развой е, може би това, че аз летя редовно. 80 процента от авиокатастрофите са заради човешкия фактор".

Нова телевизия „Здравей, България"

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.