• 29 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

КЗП: Почти двойно е увеличението на броя на жалбите в туристическия сектор

КЗП: Почти двойно е увеличението на броя на жалбите в туристическия сектор

/КРОСС/ Основните жалби и сигнали, които получава тази година Комисията за защита на потребителите, са свързани с отменени почивки. За последните месеци много случаи има такива, заяви в Сутрешния блок на БНТ председателят на комисията Димитър Маргаритов.

По думите му, има доста голямо разрастване на броя на жалбите заради удължения срок за връщане на пари при отмяна на резервации, когато причината е коронавирус.

"Почти двойно е увеличението на броя на жалби в туристическия сектор. Огромната част от тези жалби са свързани със заплатени пътувания, които са отменени. Хората искат да си получат парите, но извънредното законодателство дава възможност за отложено връщане на сумите", отчете още Маргаритов.

Последният вариант на текста на извънредните правни норми е в сила от 11 август, уточни Маргаритов.

"Когато пътуването е отменено поради коронавирус, потребителите имат право да получат или заместваща облага под формата на ваучер, или да получат парите си, но в срок от 12 месеца от датата на отмяна на пътуването. Традиционният текст гласеше, че това се случва в 14-дневен срок".

Тази промяна доведе до доста голямо разрастване броя на жалбите. Естествено хората са притеснени, те са планирали почивките си. Трябва да бъде намерен разумен компромис, защото и туроператорите също се оказаха в доста неизгодна ситуация, обясни Маргаритов.

Председателят на КЗП призова всички потребители, които имат възможност да приемат някаква заместваща почивка във времето, в разстояние на месеци, дори година, да премислят внимателно тези варианти и да се възползват от тях.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Господа управляващи, не можете ли да сложите за председател на тази комисия някой по-ангажиран с проблемите на потребителите. Този като го слушам нито разбира реално ситуацията, в която изпадат потърпевшите, нито има някакво намерение да им влезе в положението и да им помогне.

25.08.2020 10:10:20

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.