• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Димитър Маргаритов: Да не изпадаме в потребителска истерия за черния петък

Димитър Маргаритов: Да не изпадаме в потребителска истерия за черния петък

Търговците хитруват през процентите, следете цената, съветва председателят на КЗП

/КРОСС/ Контролирайки пазара в навечерието на черния петък, следим преди всичко онлайн търговията, тъй като тя претърпя бурен възход през последните месеци, поясни пред БНР председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Тази година черният петък продължава по-дълго, посочи той, нарече ситуацията „необичайна, меко казано" и прикани потребителите „да не изпадат в еуфория".

Експертите от комисията наблюдават над 30 онлайн магазина от октомври насам. Следят за изкуствено завишаване на цените непосредствено преди кампанията за черния петък, защото то води до фиктивно намаление.

Маргаритов обърна внимание да се следят и малките букви „до", които съпътстват процента за намаление в съответния магазин.

Хората по принцип са изобретателни. Нормално е при такъв бум на онлайн търговията да има и такива, които разчитат за кратък период от време да натрупат печалба и след това да изчезнат, коментира Маргаритов в предаването „Преди всички".

В социалните мрежи се появяват наглед прекалено изгодни оферти. Димитър Маргаритов апелира потребителите да не се доверяват на предложения, които още на пръв поглед изглеждат нереални. В социалните мрежи се предлагат и медикаменти, които се рекламират като панацея срещу коронавирусната инфекция, отбеляза председателят на КЗП.

Какво се случва с предплатени карти за спорт например или различни празнични пакети, които попадат в периода на ограничителните мерки?

Платеното в аванс трябва да бъде възстановено на потребителите. Абонаментите за услуги пък следва да се удължат, след като не могат да се използват по време на затварянето, обясни Димитър Маргаритов.

Съветът на експертите - сравнете цената, а не процента отстъпка. В интернет е лесно да се направи сравнение на цените за една и съща стока. Търговците се опитват да хитруват през процентите, но когато следите цената, не можете да бъдете заблудени, обобщи Димитър Маргаритов.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Иван Г.

Инфантилни и безполезни съвети. Могат да свършат работа само на хора, които никога не са пазарували.

28.11.2020 10:50:16

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.