• 14 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8118
  •  GBP / BGN 2.2736
  •  CHF / BGN 1.9990
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 18°C

Mazda c два милиона превозни средства с роторни двигатели

Mazda c два милиона превозни средства с роторни двигатели

/КРОСС/Роторният двигател празнува успех - Mazda Motor Corporation е произвела над два милиона превозни средства с него. Автомобилният производител от Хирошима е единственият в света, който успешно е произвел и продал милиони от концептуалния двигател за повече от 45 години.

В този двигател въртящият се ротор замества движението нагоре и надолу на буталата на бутален двигател с възвратно-постъпателно движение. Това позволява изключително тиха работа, минимални шумови емисии, спестяващ място дизайн и ниско тегло.

Първият автомобил, в който Mazda използва това специално задвижване е Mazda Cosmo Sport 110 S, който беше представен през 1967 г. От тогава Mazda оптимизира технологията и производителността на своите роторно-бутални двигатели и все още е единственият производител на автомобили, който ги използва в серийно производство и днес.

След преустановяване на производството на последното превозно средство с роторен двигател - Mazda RX-8 - през 2012 г., Mazda поднови производството през юни 2023 г. за първи път от единадесет години. Със старта на продажбите на Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV през есента на 2023 г., ротационно-буталният двигател празнува своето прераждане.

„Ротационният двигател е специална част от историята на Mazda и ние го смятаме за идеален символ на нашия дух „Никога не спирай да предизвикваш" - каза Такеши Мукай, директор и старши изпълнителен директор на Mazda - „Ротационният бутален двигател е много популярен сред клиентите по целия свят и те са щастливи от възобновяването на производството и завръщането на двигателя. В бъдеще ще продължим да се изправяме пред нови предизвикателства с типичния манталитет на Mazda и ще предлагаме атрактивни продукти, които предлагат на нашите клиенти вълнуващо шофиране дори в ерата на електрификацията."

Около единадесет години след края на производството на Mazda RX-8, ротационният двигател в Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV вече има нова роля. В това серийно plug-in хибридно задвижване, колелата се задвижват само от електрически мотор с мощност 125 кВт/170 к.с., докато новоразработеният еднодисков ротационен двигател с обем на камерата 830 куб.см и мощност от 55 кВт/75 к.с. осигурява общ пробег до 680 километра без спирания за презареждане.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.