• 28 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6595
  •  GBP / BGN 2.2406
  •  CHF / BGN 2.1060
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Гвоздейков: Цената на горивата няма нищо общо с пристанище „Росенец“

Гвоздейков: Цената на горивата няма нищо общо с пристанище „Росенец“

/КРОСС/ В предаването „Лице в лице" по бТВ снощи Георги Гвоздейков, каза че цената на горивата няма нищо общо с пристанище „Росенец". „Спекулациите, които се правя, че горивата ще бъдат оскъпени са меко казано нестойностни. Отнемането на концесията няма да повлияе пряко върху цените на горивата. „Лукойл" спазва българското законодателство и цените на горивата се определят по правила".

По думите му данъчните складове са изцяло собственост на „Лукойл", но контролът върху внесен продукт е в ръцете на държавата.

„Държавата има капацитет има и опит, няма да бъдат допуснати извънредни ситуации, всичко е в рамките на закона. При така заложените текстове в регламента държавата не дължи обезщетения към концесионера. Концесията е прекратена заради форсмажорни обстоятелства, които касаят ограничителни мерки спрямо Руската федерация. Оттук нататък „Лукойл" трябва да си търси правата някъде другаде, но не и в България. Рискът е изчислен, ние сме спазили закона и европейския регламент", допълни Гвоздейков.

„От една страна това премахва субективния фактор, за което е упреквана „Автомобилна администрация", че посочваните маршрути от изпитващите се избират за едни или други хора. Той ще научи маршрута си, когато седне зад волана и изпитващия натисне бутона за избор на маршрут. Всеки маршрут съдържа комбинация от упражнения и няма как да се падне само прав път", каза транспортният министър.

По думите му санкциите за пияни и дрогирани шофьори на пътя също трябва да бъдат увеличени, но трябва да има образование и дисциплина.

„Докато сами не осъзнаем, че трябва да има ясно самосъзнание и инстинкт за съхранение на околния, нищо няма да се случи. Трябва промяна на съзнанието", смята Георги Гвоздейков.

Министърът на транспорта коментира и темата с медицинските хеликоптери.

„В петък възстановихме авиационния оператор, търговското дружество. Това не е Държавният авиационен оператор, а ще бъде оператор, който ще се занимава само със спешна медицинска помощ по въздуха. Поставихме си ясна цел, че до края на 2023 г. България трябва да разполага с авиационен оператор, който да може да прави спешна медицинска помощ по въздух", каза той.

По думите му на 17 септември шест пилоти заминават на обучение в Италия, а на 24 - трима инженери. Целта е през януари първият хеликоптер да бъде въведен в експлоатация. До края на 2024 ще бъдат изградени поне три от оперативните бази, каза още министърът.

бТВ, „Лице в лице"

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

гост

Допълнителните пристанищни такси кой ще ги плаща? Отказа от по евтиният руски петрол и замяната му с петрол по международни цени за чия сметка ще са? На вносителите на горива са необходими високи цени в БГ, за да могат да внасят горива . Сега не са конкурентни.

05.09.2023 19:27:26

Анонимен

Живот и здраве ще се види. Само, че ти няма да се появяваш с поръчкови изказвания в този дух

05.09.2023 13:44:07

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.