• 26 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Красимир Вълчев: Образователните дефицити можем да компенсираме

Красимир Вълчев: Образователните дефицити можем да компенсираме

/КРОСС/ В момента основният ни проблем е коронавирусът, образователните дефицити можем да ги компенсираме, но не можем да компенсираме живота на хората. Това заяви в "Денят започва с Георги Любенов" министърът на образованието Красимир Вълчев.

"Училищата малко или много са рискова среда. Те са среда на многочислено и многочасово взаимодействие на множество хора. Сега най-важното е да съхраним здравето и живота на нашите съграждани, и в това число и на учителите, най-важното е да намалим натиска върху здравната система", категоричен бе Вълчев.

Министърът на образованието каза, че системата е била готова за превключване в електронна среда, но все пак дистанционното обучение не компенсира на 100% присъственото обучение.

Министърът на образование посочи минусите на дистанционното обучение - неефективността на педагогическото взаимодействие, натрупването на психологическо напрежение върху децата, обездвижване, десоциализация, и минуси в чисто обучителната част.

"Колкото са по-големи учениците, колкото са по-ангажирани с ученето, толкова са по-малки загубите и обратното. При оо-малките ученици, по-малките деца е неефективно да стоят много време пред екрана, трудно е да ограмотяват децата в първи клас ефективно от разстояние", каза Вълчев.

Той отбеляза, че обучението от вкъщи изисква участието на родителите, когато става дума за малки деца, но това невинаги е възможно. Посочи, че и за учителя е трудно да осъществява ефективно педагогическо взаимодействие.

Министърът на образованието посочи, че дистанционното обучение също има своите предимства и учителите са се научили да ги използват. Голяма част от учителите са започнали да използват много по-иновативни методи, защото ситуацията го е наложила.

"Ако гледаме само от гледна точка на правото ни на здраве, решението е едно - затваряме всичко, за съжаление живеем в свързано общество, в което имаме много цели, не искаме да убием икономиката, не искаме да обречем децата на образователни недостици. Аз като министър на образованието съм длъжен да бъда гласа на образованието, на правото на образование, да каза, че най-ефективно е присъственото обучение, но доколкото е разумно. В момента основният ни проблем е коронавирусът, образователните дефицити можем да ги компенсираме, но не можем да компенсираме живота на хората", каза Вълчев.

Министърът подчерта, че училищата събират много хора на едно място, свързват малки мрежи в голяма мрежа, но това се случва и в големите предприятия.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Глупак. Нищо не можеш да компенсираш. Пропуснатото ще си остане неусвоено и ще пречи на следващ етап. Те и сега до пети клас лошо четат, а в десети клас повече от половината са функционално неграмотни и не разбират прочетеното. Съдейки по министъра и стратегиите, системно образовани хора на тази територия не са нужни.

28.11.2020 16:53:01

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.