• 21 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6699
  •  GBP / BGN 2.2327
  •  CHF / BGN 2.0990
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Позиция на ЕЦТП във връзка с действия на СО във връзка с проблемни мостове

Позиция на ЕЦТП във връзка с действия на СО във връзка с проблемни мостове

/КРОСС/ Къде обследваш, какво ще ремонтираш, защо?

Често чуваме институциите да си прехвърлят отговорността за състоянието на даден път и за непоемането на отговорност за ремонта му. А това, знаем всички, води до влошаване на положението.

Е, вече имаме прецедент - община да обследва пътно съоръжение, което не е нейно, и да се хвали как ще го ремонтира. Това обаче на фона на друго подобно, което е в същото състоянието, и за което няма и думичка.
И да, става дума за Столична община (СО).

Не си мислете, че това е някаква специална атака, защото както и в случая с т.нар. ремонт на настилка на бул. "Патриарф Ефтимий", който се оказа нова незаконна организация на движението, сега пак сме свидетели на абсурд. И не, никой жител на София или политически враг не е насилвал ръководството на СО да прави т.нар. ремонт в центъра или пък да обследва въпросното съоръжението, за да може после да атакува. Те хората са мъдри - каквото сам си направиш, друг не може!

Оказа се, че Столична община се е загрижила внезапно за загубата на бетонно покритие на един от стълбовете на моста над бул. "България". Оказа се още, че обследването се извършвало вече 45 дни. Звучи похвално, но въпросното съоръжение е на агенция "Пътна инфраструктура".......

Логично е да се запитаме какво се случва. Кризисен ПР или поредно доказателство за незнание и непрофесионализъм, меко казано? Сами си вадете изводите.

Далеч по-логично би било да се обследва щателно мостът на 4-ти км на бул. "Цариградско шосе", където през зимата падна бетонен блок и едва не уби човек.

Иначе в името точно на професионализма сме длъжни да отбележим, че подобно нещо (като на моста на бул. "България") не е особено опасно, но и не трябва да се оставя, защото ще се компроментира армировката и тогава вече ще стане опасно. Личи си, че покритието е възстановявано и пак се е разпаднало. Трябва да се бластира с песъкоструйка. Пасивира се ръждата и се почиства. После се третира със специални химикали.

Колкото до обследването - прави се максимум за три дни с уредите в картинките по-долу. Уреди от 21 век, а не от 60-те години на миналия век.

Може би няма да е лошо да препоръчаме на общинските власти в Торонто да повикат професионалистите от Столична община, за да им помогнат в обследването на мостови съоръжения в града. На снимките от Канада е видно какво е състоянието на едно от тях. Незнаем дали скоро са го обследвали, дали предстои по план или не. Редно е да се направи и кой знае - може да се окаже, че софийският общински опит ще е много полезен.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.