- 12 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8145
- GBP / BGN 2.2728
- CHF / BGN 2.0000
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 12°C
Ръст на клиентите, платили на ПОС терминал през юни, отчита НАП Монтана
08 Юли 2022 | 14:00
/КРОСС/ 485 данъкоплатци и осигурители са платили с карта задължения през ПОС терминал в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през юни, което е с над 1/3 повече в сравнение със същия месец на 2021 г. Сред предпоставките за наблюдавания ръст са, че картовите преводи през ПОС терминалите на агенцията не само са безплатни, но и плащането се отразява веднага в данъчно-осигурителната сметка на клиента. Това означава, че задълженията се погасяват на момента, а не за 24 или повече часа както е при традиционните банкови преводи. С банкови карти могат да се превеждат както дължимите данъци и осигурителни вноски, така и задължения към други институции, събирани от приходната администрация.
Близо 2200 клиенти са посетили офиса в областния град през шестия месец на годината, като само 3 мин. е било средното време за изчакване, а между 7 и 8 мин. за обслужване на 1 клиент.
За 760 от тях причината е била свързана с изясняване на здравния статус, за 290 – с подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори, а за 245 – с уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения». 125 са посетили офиса на агенцията в областния град поради необходимост от издаване на документ, 70 – заради потребност от информация, а 65 – на ПИК /персонален идентификационен код/. За 55 данъкоплатци и осигурители причината е била потвърждаване на заявления за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните административни услуги на приходната администрация, а за 45 – регистрация и промени в регистрацията. 9 от клиентите на НАП Монтана през юни са били в неравностойно положение.