• 04 Дек 2020 |
  •  USD / BGN 1.6096
  •  GBP / BGN 2.1645
  •  CHF / BGN 1.8058
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София °C

5 грешки, които да не допускаме при онлайн покупки от "черен петък"

 5 грешки, които да не допускаме при онлайн покупки от "черен петък"

/КРОСС/ По повод наближаването на тазгодишния "черен петък", от Европейския потребителски център - България създадоха кратък наръчник за онлайн пазаруване в полза на потребителите.

Според проверка на жалбите, по които екипът на ЕПЦ България е работил през месеца на "Черния петък" миналата година, основните проблеми са два – доставеният продукт е различен от това, което потребителят е поръчал онлайн, или сроковете за доставка не са били спазени, а в някои случаи – са получени само част от желаните стоки.

В практиката на Европейския потребителски център у нас при работа по жалби от потребители срещу търговци в друга страна от ЕС се открояват 5 потребителски слабости.

1. Разчитате на импровизация
В седмиците преди намаления и разпродажби вероятността да попаднем на реклама на непознат онлайн магазин, марка или нов продукт е по-голяма. Ако решите да се възползвате от изгодна оферта на сайт, за който знаете малко или нищо, отделете време за предварително проучване. Името на фирмата, адрес и контакти за връзка с търговеца са данни, които той е длъжен да посочи на сайта си, ако оперира в рамките на ЕС. Възможно е адресът на сайт да завършва на bg или co.uk, но това не означава, че търговецът се намира в България или в Обединеното кралство, например.

2. Пропускате скритите разходи
Търговецът е задължен да ви информира за пълната цена на стоката, включително и разходите по доставка. Проверете и дали намалението не важи само при определени условия – например покупка над дадена стойност или на определено количество.

3. Подценявате "дребния шрифт"
Веднъж натиснал бутона "плати", потребителят автоматично се съгласява с общите условия, които търговецът е указал. За да не губите време на самия Черен петък и да се предпазите от разочарования, е добре да се запознаете предварително с тях.

4. Не проверявате къде трябва да върнете покупката, ако размислите
Така рискувате тя да се озове на друг адрес, дори и в друга държава, но не и на правилното място, указано от търговеца. Срокът за връщане и размисъл е 14 дни, но някои търговци го удължават допълнително.

5. Не комуникирате с продавача – просто поръчвате
Всеки етап на отношенията потребител – продавач трябва да бъдат ясно документирани. Ако пазарувате онлайн, пазете всички документи и мейли, които получите от електронния магазин, а след това и от куриера.

При проблем с търговец, регистриран някъде в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, потребителят трябва да бъде активната страна – да напише имейл до търговеца, като обясни ситуацията и поиска решение. Твърде често това е достатъчно. В противен случай – може да се свърже с нас, уточняват още от ЕПЦ България.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2020 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.