• 02 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8248
  •  GBP / BGN 2.2881
  •  CHF / BGN 1.9984
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 17°C

74% от българите са продължили да пазаруват модни артикули онлайн по време на извънредното положение

74% от българите са продължили да пазаруват модни артикули онлайн по време на извънредното положение

/КРОСС/ Най-голямата онлайн модна търсачка в Европа GLAMI проучи последните потребителски нагласи при онлайн пазаруването в България по време и след извънредното положение, наложено в страната поради епидемията с COVID-19.

Модната платформа отчита лек спад и промяна на закупените артикули по време на домашната изолация, но за сметка на това част от клиентите са увеличили бюджетите си за модни стоки. След отслабване на мерките от GLAMI наблюдават възвръщане на интереса на потребителите.

Продължава и тенденцията клиентите да изместват пазаруването на мода от физически магазини в онлайн среда, като пандемията значително е засилила този процес.

Като модна платформа, ние от GLAMI непрекъснато следим и анализираме тенденциите в бранша и потребителските нагласи, за да предложим незабравимо клиентско преживяване, както и за да можем да предоставим ценни препоръки на нашите партньори - електронните магазини. Резултатите от последното ни проучване ясно показват, че българите не само не са спрели да пазаруват мода онлайн, но и че този процес се засилва все повече. Това превръща GLAMI в незаменим помощник при ориентацията на клиентите в морето от онлайн предложения, а и дава възможност на самите магазини да достигнат по-лесно до своите потребители“, сподели Антон Панджаров, Мениджър бизнес развитие, GLAMI.

През последните години се наблюдава глобална и локална тенденция за изместване на пазаруването онлайн. Това развитие е знaчително в модния бранш и може би това е и причината 86% от анкетираните да са имали вече предишен опит с онлайн шопинга на модни артикули.

12% от запитаните в проучването обаче посочват, че пазаруват мода онлайн за първи път, което пък потвърждава нарастването на интереса в тази сфера. Това личи и от отговорите на 49% от клиентите, които планират да пазаруват повече онлайн след извънредното положение, тъй като са открили нови онлайн магазини, а и са се убедили в предимствата на този вид пазаруване. Едва 6% са клиенти, които нямат търпение да се завърнат към пазаруването в търговски обекти, след тяхното отваряне.

По време на извънредното положение спадът на пазаруването на мода онлайн е бил сравнително малък и кратък като продължителност на фона на общия спад в някои други индустрии. 74% от запитаните са реализирали покупка в този период, като 46% са похарчили сума, сходна с тази от преди кризата, а 16% са увеличили разходите си.

Въпреки, че едва 15% от клиентите целенасочено са направили покупка с цел подкрепа на местния бизнес, от GLAMI наблюдават нарастване на интереса към закупуването на българска мода. Данните сочат ръст в това предпочитание още преди кризата с коронавируса. От онлайн търсачката  отчитат обаче и бариера пред клиентите, тъй като те често изпитват затруднение да открият къде и как могат да купят родна мода онлайн.

Проучването е част от дългосрочен изследователски проект на чешката онлайн модна търсачка GLAMI за състоянието на модната електронна търговия, основаващ се на непрекъснато събиране на данни. Конкретното изследване е направено сред 2520 потребители на GLAMI.bg, на възраст от 16 до 60 години, в съотношение 80% жени към 20% мъже.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.