• 19 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Сопраното Вера Гиргинова гостува в ролята на Виолета Валери в "Травиата" на 30 март

Сопраното Вера Гиргинова гостува в ролята на Виолета Валери в "Травиата" на 30 март

/КРОСС/ Едно от най-изпълняваните оперни заглавия - Вердиевата „Травиата",  ще бъде бляскава кода на мартенската програма на Държавна опера - Бургас. Под палката на именития маестро Славил Димитров - гост, чест и желан гост зад диригентския пулт на значими събития в календара на Бургаската опера, на сцената на 30 март, събота, от 19 часа излиза харизматичното сопрано Вера Гиргинова /гост/ - в ролята на Виолета Валери. Вера Гиргинова е солист на Държавна опера - Пловдив. Интересен факт относно комплексните професионални качества на талантливата певица, носител на самобитен чар, е, че освен образованието си в Националната музикална академия, тя е дипломиран архитект. Вера Гиргинова е лауреат е на редица конкурси, сред които: конкурсът за млади оперни певци „Гена Димитрова" (2009 г.), конкурсът „Европейска общност" в Сполето, Италия (2010 г.) и Международния певчески конкурс „Елена Николай" (2013). Тя е изработвала вокалната си техника с едни от най-големите български и италиански оперни имена: /Рената Ското, Фиоренца Косотто, Райна Кабаиванска, Анна Томова-Синтова, Дарина Такова, Стефка Евстатиева, Ана Ванди, Мирела Паруто и др/. Специализирала е в Италия: като стипендиант на Академия „Борис Христов" в Рим, както и в Академия „Киджана" в Сиена, със стипендия от Фонд „Райна Кабаиванска", а в периода 2010 г. - 2012 г. става стипендиант на престижното Опера студио към Академия „Санта Чечилия" в Рим, където се обучава при прочутата Рената Ското.

Многостранното артистично амплоа на красивата певица ще се представи в емблематичната за всяко сопрано роля на Виолета Валери, разкъсвана от драматични страсти с трагичен оттенък.

За да разкажат вечната трагична история за клопките и съдбовните предизвикателства на любовта, на 30 март на сцената на Операта излизат великолепни артисти. В ролята на Алфред Жермон влиза младият солист на Бургаската опера Андрея Мирчев. Той направи своя запомнящ се дебют в пресъздаването на образа по време на спектакъла на „Травиата" през м. февруари 2023 г., когато участва в сценично партньорство с лауреати на Първия конкурс за млади оперни певци „Стоян Попов" 2021 г. Андрея Мирчев успя да изгради тежката тенорова партия не само с лекота в интерпретацията на Вердиевата музика, наситена с драматични сблъсъци, но и като силна актьорска аргументация.

Като Жорж Жермон в събота на бургаска сцена излиза именитият баритон, който има богат сценичен опит в различни по стил и темперамент роли - Александър Крунев. Очарователното мецосопраното Йоана Кадийска ще бъде в образа на Флора Бервоа, приятелка на Виолета Валери, с която блестят в светските среди на Париж в средата на XIX век. Дарина Запрянова влиза в образа на вярната прислужница на Виолета Валери - Анина, басът Костадин Мечков ще бъде в ролята на Барон Дюфол, баритонът Бранимир Недков  - Маркиз д'Обини, Милен Динолов - Виконт Гастон дьо Леторие, Диман Панчев - Доктор Гренвил, Мирослав Димитров  - Жозеф и Николай Николов - Слуга на Флора.

Великолепната режисура на „Травиата" е на доц. д-р Александър Текелиев и съчетава оригинални похвати и нестандартен подход към изграждането на образите в драматичния сюжет по романа на Александър Дюма - син „La Dame aux Camélias" /„Дамата с камелиите"/. Атрактивна и съдържаща иносказателен заряд е сценографията на Каталин Арборе /Румъния/, в която се използват огледалните образи - като символика на метаморфозите в човешката душа и единството на светлото и тъмното начало в цялостния облик на личността. Арборе е и автор на красивите сценични костюми на постановката „Травиата". Атрактивна и съдържаща иносказателен заряд е сценографията, в която се използват огледалните образи -Великолепна спойка между музика, драматургични послания, огледални ефекти на оригиналните сценографски решения, които отразяват сякаш вътрешния свят и противоречия в плоскостта на различни ракурси, разкриващи неподозирани истини - за хора, отношения и взаимозависимости. Визуално-смисловият лайтмотив на камелиите, синхронично с литературния първоизточник, преминава през цялото действие - като символ на светския разкош и фриволност, както и като погубените надежди, смачкани от решенията на Съдбата - под формата на захвърлените по огледалния под неизпратени писма до любимия.

Диригент на хоровия състав, на който е отредена важна роля в цялостното развитие на сюжетното действие, е Александър Чепанов, концертмайстор е Христо Белчев. Атрактивната хореография е дело на Галина Калчева, помощник-режисьор на постановката е Лина Пеева, репетитор на балетния състав е Марина Змеева-Маркова.
В мащабния сценичен проект с впечатляващи визуални ефекти вземат участие артистичните състави на оркестъра, хора и балета на Държавна опера - Бургас.

„Травиата" е опера, която всеки почитател на музиката би трябвало да е гледал в няколко сценични версии - за да открие, чрез собствения си вкус и сетивност към изкуството, тази, която импонира на неговите критерии - и като естетика, и като визия, и като начин на предаване на вечните послания на класиката в един осъвременен вид, в който резонират актуалните въпроси на днешния ден. Определено постановката на Бургаската опера е една ръкавица на предизвикателство, хвърлена към рутината и схоластиката в интерпретацията на вечната тема за любовта, неподвластна на предразсъдъчни понятия и натиска на конюнктурата, на пропаданията на душата, на търсенето на утеха във взаимността. И най-вече - апотеоз на Красотата, в нейните най-възвишени измерения. И обединител на всички послания на "Травиата" - вечната музика на гения Джузепе Верди.

Билети - на касата на Операта, каса "Часовника", в мрежите на Grabo - https://grabo.bg/burgas/opera-ot-verdi-0vkqw76 и Eventim - https://www.eventim.bg/bg/bileti/drzhavna-opera-burgas-zala-opera-burgas-1408942/performance.html.

За диригента Славил Димитров: 

Славил Димитров е роден през 1972 година в Момчилград. Учи пиано при именитата шуменска педагожка Росица Михайлова. Завършва Държавна музикална академия „Проф. Панчо Владигеров" със специалност "Хорово дирижиране" през 1995 година при проф. Крум Максимов, а през 1998 година и специалност „Оперно и оркестрово дирижиране" при проф. д-р Иван Бакалов, проф. Иван Вульпе и проф. Васил Казанджиев.

В периода 1986-1999 участва в експерименталния клас по композиция към Държавната Консерватория в Одеса при проф. Георгий Успенски, а от 1991 до 1994 в класа на акад. Александър Райчев.

Носител е на Първа и Голяма награди от радиоконкурса „Братя Стоянови" 1985, 1986 година, Първа награда на World Children Music Festival 1988 в Нагоя - Япония, Голяма награда на Всеросийски Конкурс в Одеса 1989, Трета награда от Първия Конкурс „Проф. Иван Спасов" в Пловдив 1995.

През 2005 година печели три награди от Петия национален конкурс "Пиеса в неравноделни ритми" - (втора, наградата на оркестъра и наградата на публиката).

Три пъти е номиниран за награда "World Music" от Международната асоциация по Фолклор в Онтарио - Канада.
Гост диригент на Симфоничвите оркестри в град Сливен и Ниш - Югославия, Оперно-филхармонично дружество - Варна, Държавна Филхармония - Видин. Диригент на Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов".
  
За солистите:

Вера Гиргинова, сопран - в ролята на Виолета Валери:

Вера Гиргинова завършва едновременно „Архитектура" и Национална музикална академия в класа на проф. Мила Дюлгерова. Лауреат е на редица конкурси, сред които: Конкурсът за млади оперни певци „Гена Димитрова" (2009г), Конкурсът „Европейска общност" в Сполето, Италия (2010г) и Международния певчески конкурс „Елена Николай" (2013). Вера Гиргинова изработва вокалната си техника с едни от най-големите български и италиански оперни имена (Рената Ското, Фиоренца Косотто, Райна Кабаиванска, Анна Томова-Синтова, Дарина Такова, Стефка Евстатиева, Ана Ванди, Мирела Паруто и др). Специализирала е в Италия: първо като стипендиант на Академия „Борис Христов" в Рим, после в Академия Киджана в Сиена със стипендия от Фонд „Райна Кабаиванска", а в периода 2010-2012 става стипендиант на престижното Опера Студио към Академия Санта Чечилия в Рим, където се обучава при прочутата Рената Ското. В момента е щатен солист на Държавна Опера Пловдив. Сред ролите, които e изпълнявала на сцена са Моцартовите: Донна Анна и Донна Елвира от „Дон Жуан", Фиордилиджи от „Така правят всички", Графиня Розина от „Сватбата на Фигаро"; Розина от „Севилският Бръснар" на Росини, Вердиевите Виолета от „Травиата", Джилда от „Риголето" и Нанета от „Фалстаф"; Пучиниевите Лаурета от „Джани Скики" и Мюзета от „Бохеми"; Татяна от „Евгени Онегин" на Чайковски, Адела от „Прилепът" на Щраус и много други.

Андрея Мирчев, тенор - в ролята на Алфред Жермон:

Андрея Мирчев е роден през 1999 г. в Пловдив, в семейство на дългогодишни артисти в Държавна опера Пловдив. Средното си образование е завършил в ПГМТ "Проф. Цветан Лазаров" в гр. Пловдив. Негов вокален педагог е баритонът с международна известност Петър Данаилов - директор на Sofia Opera Performing Seminars и директор на Младежки оперен театър. През ноември 2018 година Андрея Мирчев е победител в престижния международен певчески конкурс "Балканска романсиада" и е носител на специалната награда" Гран при" на конкурса. През декември същата година участва във финалите на интернационалния конкурс ‘'Романсиада" в Москва. През 2018 г. и 2020 г. е активен участник в международните Sofia Opera Performing Seminars, чиито Гала концерти се изпълняват в престижни концертни зали и оперни театри в България. От октомври 2019 г. Андрея Мирчев е редовен студент по класическо пеене в НМA "Проф.Панчо Владигеров'' - София, в класа на доц. Елица Нешевска. Има активна концертна дейност в София, Варна, Пловдив. През есента на 2019 г. е ангажиран в професионална оперна трупа и участва като солист в редица изяви на трупата в десетки културни центрове в Германия, някои от които: Kevelaer Konzerthaus, Schwetzingen Theater, Испания Auditorio Nacional de Música Madrid Palacio de la Opera Coruña, Palacio de Congresos y Exposiciones de Galicia Auditorio de Zaragoza PUENTE KURSAAL - Kursaal, San Sebastian Coliseu dos Recreios Лисабон и др. В България Андея Мирчев развива активна концертна дейност в София, Пловдив, Сливен, Варна и др.

Оперният му репертоар включва целите партии на: Алфредо от "Травиата" - Джузепе Верди, Неморино от "Любовен еликсир" - Гаетано Доницети,Родолфо от "Бохеми" - Джакомо Пучини, Lo sposo deluso -Дон Аздрубале -В. А. Моцарт Vestas Feuer -Мало -Лудвиг ван Бетовен, Граф Алмавива - "Севилският бръснар" от Джоакино Росини.

В камерния и кантатно-ораториалния жанр изпълнява с успех произведения на Росини, Шуберт, Чайковски, Рахманинов, Панчо Владигеров, Парашкев Хаджиев, италиански канцонети. Андрея Мирчев има записи за Българска национална телевизия. От 2022 г. е солист на Държавна опера - Бургас.

Александър Крунев, баритон - Жорж Жермон:

Завършва СМУ „Любомир Пипков" - София, специалност „пеене", а след това - ДМА „Проф. Панчо Владигеров" - София, вокален факултет, в класа на проф. Илия Йосифов. Учил е и при Никола Николов и баритона Сабин Марков. Последният му вокален педагог е Гена Димитрова. Първите му спектакли са в малки роли в Софийска опера и балет. Дебютът му в централна роля е още като студент в ролята на Жорж Жермон в операта „Травиата", постановка на Държавна опера - Пловдив. От тогава до днес репертоарът му е нарастнал със седемдесет роли. Публиката го познава като Риголето, Набуко и Фалстаф от едноименните опери, а също и като Яго в „Отело", граф ди Луна в „Трубадур", Ренато от „Бал с маски", Маркиз Поза в „Дон Карлос", дон Карло в „Ернани", дон Карло в „Силата на съдбата" от Верди, в оперите на Пучини - барон Скарпия в „Тоска", Шарплес в „Мадам Бътерфлай", Пинг в „Турандот", Леско в „Манон Леско", Марсел в „Бохеми", репертоарът му в оперите на Росини включва Фигаро от „Севилския бръснар", Тадео в „Италианката в Алжир"; в операта на Леонкавало „Палячи" изпълнява ролите и на Тонио и Силвио. В оперите на Моцарт той е познат като Дон Жуан, Алфио от „Селска чест", в „Хофманови разкази" е изпълнявал Линдорф, Копелиус, Да Пертуто и доктор Миракъл, в оперите на Доницети е Енрико от „Лучия ди Ламермур", Малатеста от „Дон Паскуале". Изпълнител на кантатно-ораториални произведения - „Кармина Бурана" на Карл Орф, „Реквием" на Моцарт, „Симфония №9" на Бетовен и други. Дългогодишен солист на Софийска опера и балет. От 2008 г. е солист на Държавна опера - Бургас. Гастролирал е в цяла Европа, Америка, Япония, Корея, Мароко, Алжир. Носител на награда „Златно перо" за постижения по случай Деня на славянската писменост и култура.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.