• 09 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8206
  •  GBP / BGN 2.2720
  •  CHF / BGN 2.0019
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

10 иновации, които промениха автомобилната индустрия през 2023 г.

10 иновации, които промениха автомобилната индустрия през 2023 г.

/КРОСС/ Автомобилната промишленост не е спряла да се развива от момента, в който Карл Бенц подава своя патент. Никога няма и да спре, по тази причина Autocar систематизира някои от най-любопитните нови технологии през отминаващата година.

Двигател на Porsche 911, развъртащ се до 12 000 об/мин

Доработка на мотор Porsche несъмнено не звучи като нещо чак толкоз впечатляващо, само че тази нова 4-клапанова глава на цилиндър от Swindon Powertrain дава обещание да го трансформира в специфичен. Китът е съчетаем с мотора M64, който задвижва поколения 993 и 964 на емблематичното 911. Той употребява по два всмукателни и изпускателни клапана (вместо по един), което разрешава навлизането на повече въздух в мотора при високи обороти, без да компрометира скоростта на нахлуване на въздуха. За лидера това се показва допълнително мощ и опция за постигане на по-високи обороти, 12 000 об/мин, с цел да сме пунктуални. При общоприетия мотор на 993 оптималните обороти са 6900.

Интериорни светлини, които имитират слънчева светлина

Определена като „ съвсем слънчева светлина ", Volvo притегли внимание на промишлеността с капацитета за основаване на равнище и цвят на интериорното осветяване, което да вкара изкуствена слънчева светлина в мрачното утро на лидера на EX90. Освен че тази светлина огрява интериора с топли и светли нюанси, екипът на Volvo твърди още, че тя покачва равнището на серотонин. Подобна технология работи в офисите, за какво да не се внедри и в автомобила?

Гориво от чист въздух

Технологията за добиване на СО2 от въздуха и комбинирането му с водород (създаден при електролиза, захранвана от сила то вятърни турбини) основава артикул, който сме приели да назоваваме е-гориво. То е химично еквивалентно на горивото от изкопаеми горива. Проблемът е, че процесът е безценен и сега производството е лимитирано, само че е-горивата ще задвижват мотори с вътрешно горене в Европейски Съюз и след 2035 година

Устойчиво произвеждане на гуми

Соево масло, оризови люспи и пластмасови бутилки: това не са материали, от които бихте очаквали да бъде направена гума, само че Goodyear са намерили метод да го накарат да работи. Изработена от 90% резистентен материал, демонстрационната гума заменя съставките на петролна основа с растително масло, пиролизно масло, соево масло и, красноречиво, CO2. Смолите, включени в производството, към този момент не са на петролна основа, а минават към по-екологична борова смола. Все още би трябвало да се направи доста, с цел да се пусне гумата в произвеждане, само че това може да не е толкоз надалеч. В началото на 2022 година Goodyear разгласи триумф в конструирането на гума, направена от 70% устойчиви материали, и тази година тя влезе в произвеждане.

Соларни панели за EV

Слънчевите панели на покрива на електромобил може и да не е нова концепция, само че технологията в никакъв случай не бе одобрявана на съществено - до момента. Германският тунер ABT създал панели за монтиране на коли като Volkswagen ID Buzz. Когато са инсталирани, панелите на ABT генерират 0,6 kW сила и дават на Buzz спомагателен подобен пробег 3000 км годишно. Страничните панели също са в развой на разработка, което компанията се надява да докара общото генериране на сила до 1 kW. И не е единствено ABT: новата Toyota Prius има алтернатива за слънчеви панели, които могат да прибавят до 1250 км годишно. Всъщност привлекателността на тази технология е толкоз огромна, че Sono, производител на слънчеви панели за електрически автомобили, подписа поръчка за доставка с „един от 10-те най-големи (производители на автомобили) в света".

ДВГ, работещ на амоняк

„Устойчиво гориво" е една от любимите фрази в индустрията през последната година, тъй като производителите търсят начини да декарбонизират съществуващия автомобилен парк от бензинови и дизелови автомобили.

Китайската GAC и Toyota са действали заедно, за да разработят едно от най-новите решения: изгаряне на амоняк без въглерод. Амонякът се състои от една част азот към три части водород, което означава, че двигателят с амонячно горене на практика е двигател на водород.

Освен че е въглеродно неутрален, амонякът също така е много по-лесен за транспортиране от чистия водород, тъй като се втечнява при относително ниско налягане: 7,5 бара, срещу 750 бара, използвани за съхранение на водород в горивната клетка на автомобил FCEV.

Само времето ще покаже дали изгарянето на амоняк ще се развие, но колкото повече решения за декарбонизиране на колите с ДВГ, които вече са на пътя, толкова по-добре. В крайна сметка има около 1,3 милиарда от тях, според S&P Global Mobility.

„Зелен" спирачен апарат

Тъй като индустрията се ориентира към електрически автомобили, бяха повдигнати опасения за това как тяхното тегло влияе върху емисиите частици от спирачките и гумите.

Германската Continental се е заела с казуса. „Зеленият спирачен апарат" намалява остатъчния спирачен въртящ момент - силата между спирачните накладки и диска, след като водачът е свалил крак от педала на спирачката - до под 0,4 Нм. Това повишава енергийната ефективност и на свой ред намалява емисиите прахови частици, тъй като се извършва по-малко спиране от дисковете и накладките.

В комбинация с регенеративното спиране, осигурено от електрическия мотор, „зеленият" апарат прави спирачките с 5 кг по-леки на всяко колело. Това спестяване допълнително подобрява цялостната енергийна ефективност на EV - следователно пробега.

Още по-здрав карбон

Въглеродните влакна дълго време са върхът на материалното инженерство в автомобилната сфера, но методът Nawastitch на Nawa Technologies издига твърдостта до нови висоти.

Той използва подобен на филм слой от въглеродни нанотръби, който се използва за подсилване на слоевете лепило в конвенционалните въглеродни влакна. Твърди се, че това осигурява 900% подобрение на устойчивостта на удар, като същевременно намалява теглото с 20-30%.

Nawastitch вече се използва за колела на спортни велосипеди и скоро може да се използва за корпуси на батерии за електромобили.

Подобрена система за смяна на батерията на EV

Китайският производител Nio разполага със серия от станции за смяна на батерии в родната си страна, способни да сменят изтощена EV батерия с напълно заредена за минути. Основното предимство, разбира се, е, че батерията може да бъде премахната и сменена по-бързо, отколкото дори най-модерните електромобили могат да бъдат заредени с бързо зарядно устройство.

Основният напредък на Nio тази година беше пускането на нейната станция за смяна на батерии от трето поколение. Тя може да съхранява 21 батерии: достатъчно за 408 смени на ден - 30% подобрение спрямо станцията от предишно поколение. И това отнема само 2 минути и 30 секунди - по-бързо, отколкото една бензинова помпа може да напълни резервоара на автомобил с ДВГ.

По-интелигентно производство на задвижващи системи

Nissan обнови своя процес pа разработка на задвижване, позволявайки му да използва хибридни задвижващи системи e-Power и електрически задвижващи системи на същите производствени линии. Има два подхода: три в едно за електрически автомобили с батерии и пет в едно за използване в хибриди e-Power.

Основната конфигурация обединява двигателя, инвертора и редуктора в едно устройство, докато настройката e-Power добавя генератор и усилвател.

„Опаковането" на неговите хибридни и електрически задвижващ трактове по такъв начин ще намали производствените разходи с 30% (в сравнение с нивата от 2019 г.) до 2026 г., твърди Nissan.

Източник: carmarket.bg

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.