• 29 Март 2024 |
  •  USD / BGN 1.8091
  •  GBP / BGN 2.2873
  •  CHF / BGN 2.0027
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 22°C

Калоян Паргов: Защо се прави ремонт на ремонта по трасето на трамвай №5

Калоян Паргов: Защо се прави ремонт на ремонта по трасето на трамвай №5


Да се е извършват строителни дейности, след това да се разрушава направеното и отново да започва изграждането, още в процеса на реализация на проекта, е поредната „иновация" на управлението на ГЕРБ в София", категоричен е председателят на групата на БСП в СОС

 

/КРОСС/ На 25 ноември установих, че в участъка от спирка „Хиподрума" до спирка „бул. „Иван Гешов" от релсовото трасе на трамвай № 5 внезапно и с ударни темпове се извършва отново „ремонт на ремонта". За това алармира председателят на групата на „БСП за България" в СОС Калоян Паргов в свое питане до кмета на София Йорданка Фандъкова.

Той припомня, че след началото на ремонта на трасето беше демонтиран съществуващият релсов път, отнет беше повърхностният земен пласт и се положи хастарът за стоманобетоновите основи на новото релсово трасе.

„Тогава върху терена се положиха няколко десетки декара геотекстил, върху който се изсипаха стотици тонове баластра. Тази баластра няколкократно беше трамбована и валирана и очевидно я подготвяха за подложка на следващия етап от строителството. В това състояние на трасето, строителството беше замразено и престоя почти цялото лято и есента, когато е активният строителен сезон", обяснява Паргов.

Заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС е бил изненадан от това, че в края на ноември в споменатия участък отново работят багери, които изземат почвения слой заедно с геотекстила и баластрата.

„Това очевидно е подготовка за ново строителство, което няма да бъде върху подравнения наскоро терен", констатира той.

Според инженерите - специалисти в пътното строителство, с които е разговарял Калоян Паргов, това не е нормална практика при полагането на релсови фундаменти.

„Може би става въпрос за проектантска грешка при определяне нивелетните коти на стоманобетоновите основи или за грешки от технологичен и изпълнителски характер. Така или иначе, унищожава се извършено строителство и на практика полагането на релсовите основи започва отново", посочва председателят на групата на социалистите в СОС.

Ето защо той поставя три конкретни въпроса.

Паргов пита каква е стойността на вложения труд и строителни материали в участъка, който беше ремонтиран, а впоследствие, разрушен. Вторият му въпрос е свързан с това какво е предизвикало тази корекция в строителните дейности. Социалистът иска да стане ясно и на каква стойност се изчисляват новите строителни мероприятия и за чия сметка ще бъдат извършени.

„Станалата вече обичайна практика в Столична община, да се прави ремонт на току-що ремонтирани обекти, е печално известна на софиянци. Но да се е извършват строителни дейности, след това да се разрушава направеното и отново да започва изграждането му, още в процеса на реализация на проекта, е поредната „иновация" на управлението на ГЕРБ в София", категоричен е Калоян Паргов.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.